TV-serier, sesong II

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

pdragon
Hengiven
Hengiven
Posts: 142
Joined: Sat May 20, 2006 21:09
Location: Ålesund

Post by pdragon »

Skjønner deg godt jeg :) Må nok gå til innkjøp av serien. Så den for 4-5år tilbake, og frister med gjensyn!
Pain is just weakness leaving the body
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1028
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Aaah, har lest feil, og trodde at American Gods ville bli en seks EPISODERS miniserie. Seks sesonger? Joda, mye som kan utnyttes og utforskes i "universet", men til sammen 60-70 episoder på ca 50 min? Høres mye ut.

Glemte jo forsåvidt å si at jeg også ser Game of Thrones, første gang på tv med ganske god kvalitet, tidligere har jeg bare sett den på pc. Absolutt like god som de fleste vil ha den til.

Kan vel også legge til at jeg faktisk har Rome sesong 1 liggende, som jeg kan begynne på, men som sagt, lite med tid til overs om dagen.
Manbearpig
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3340
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Mykje å svare på, gitt.

Ashaman - The River er på "kanskje"-lista mi, men den blir neppe ein prioritet med det fyrste, mitt inntrykk av ryktet har vore meir i retning av Wolfbrother sitt. Om eg høyrer fleire positive reaksjonar a la din, dog, så kan jo det endre seg fort. :)
Wolfbrother wrote: Har sett Gods of the Arena nå, og den det falt absolutt i smak! Ser for meg at serien må ha vært en real bitch å filme. Masse, masse vanskelig action, og utrolig my CG. Selvom det falt i smak blir det neppe noe gjensyn med sesong en. Derimot fortsetter jeg kanskje med sesong to - hvis kvaliteten holder seg fra miniserien.
Trur den gjer det, skjønt har ikkje fått byrja sjølv enno. Du burde antakeleg vurdere å sjå siste par episodane av sesong 1 fyrst, dog - det var blitt rimeleg bra (nesten Gods of the Arena-kvalitet) innan då, og så får du antakeleg ein lettare inngang i sesong 2. Blir oppdatert på kvar karakterane du kjenner frå GotA er no, og kva nye karakterar det er vits i følgje med på.
Det er vel flere her enn meg som har lest American Gods av Neil Gaiman? Hva tenker dere om seks sesonger på HBO?
Vel, dei har jo ikkje lagt skjul på at dei ynskjer å lage nytt materiale og gå djupare inn i småhistoriane som jo er overalt i den boka. Trur dei òg har hinta sterkt til at dei kan nytte Monarch of the Glen-novella og at Gaiman vurderer å endeleg skrive ein oppfølgjar til American Gods som òg kan inngå som bakgrunnsmateriale i HBO-planen.
Så dersom planen er, tja, 3-4 sesongar basert på ein utvida American Gods + Monarch of the Glen, og så 2-3 sesongar till basert på ei hypotetisk oppfølgjarbok som Gaiman skriv medan sesong 1-3 pågår, så føler eg det kan gå. Hugs at ein sesong på HBO ofte er berre 10-12 episodar lang, og i somme tilfelle endå kortare.

Men jau, seks sesongar på ein lojal, ikkje-utbrodert adapsjon av American Gods åleine høyrest snurrig ut, så håpar dei meinar noko meir i retning av det eg skisserte over.
(Revenge har vært en fin avveksling fra storprosjektet Lost.)
Elskar Revenge! Skikkeleg snacks-serie - den har ikkje den heilt store djupna eller dei mest originale karakterane eller noko slikt, men tematikken og spenninga er svært engasjerande utført.

Asphyxiate: Ja, House har "køyrt seg litt fast" i kva, fem-seks år no? Så det er jo ikke så overraskande. Ligg litt etter denne sesongen, men det verkar då ok nok, om enn (som alltid) berre meir, meir og atter meir av akkurat det same. Men Laurie er jo så godt at det går fint an å sjå.

Once Upon A Time... eg liker den, og den kjem seg gradvis føler eg, men det er absolutt ikkje nokon kvalitetsserie av proporsjonar. Carlyle er sjølvsagt alltid kos å sjå på, og nokre av eventyrvriane deira er rimeleg underhaldande. Alt i alt er det ein lettare tilnærmeleg fantasyversjon av Lost, og det er jo ikkje verdas verste idé. Ser ikkje fram til denne frå veke til veke, men nesten kvar gong eg ser ein episode tek eg meg sjølv i ynskje eg hadde ein til klar rett etterpå, så dei gjer i alle fall noko rett.

The Killing har eg aldri somla meg til å sjekke ... eg reknar med det er eit feilgrep frå mi side? AMC pla sjeldan trå feil, så ...

Farscape har eg nok ikkje sett. Den er på lista fordi den er ein stor space opera med rimeleg ok rykte og det difor ville vore kult å ha sett den, men den er nok langt, langt nede når samanlikna med mykje anna eg kunne tenkt meg å ha sett. :\

Rome er herlege greier, antakeleg den HBO-serien eg subjektivt har nytt mest etter Deadwood, men eg har jo skreve bachelor om antikk romersk historie og master om antikk romersk religion, så eg er sjølvsagt ekstremt partisk. Men trur det er rimeleg allmenngyldig at den blir sett på som i alle fall temmeleg solid, om den kanskje ikkje heilt når opp til himmelnektar for alle, så gå og sjå den, du. ;)
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1028
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Liker også Once Upon A Time, den har blitt et fast søndagsritual, sammen med The Killing. Eller, The Killing var det frem til i går da episoden plutselig gikk sent på natt... Internettet to the rescue! Synes forsåvidt The Killing har kjørt seg litt fast, og følte at sist sette episode (10) var unødvendig. Men som sagt, liker at de fortsetter over flere episoder, episodiske krimserier har jeg lite til overs for, utenom House (som er sykehuskrim!). Håper The Killing kommer tilbake til sin faste sendetid, ellers blir siste episoder sett på nett!

Rome ligger som sagt på hylla og venter bare på å bli satt i dvd-spilleren, men har ikke fått rota meg til det. Ennå. Snart, forhåpentligvis.

Ser faktisk også på Fullmetal Alchemist: Brotherhood, men det er en anime-adapsjon av mangaen (bare Fullmetal Alchemist, leste siste tankubon for en måned siden) på ca 20-25 min per episode, og er en sånn serie jeg streamer når jeg er smålei av å skrive og jobbe midt på dagen.
Manbearpig
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

The River har tapt seg noe/endel siden de to første episodene ja, blitt mitt mye forutsigbart...
Har så lite serier å følge med på, så blir ikke droppet med det første, får se utpå vårsiden når det blir mer.
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Her er det maaaasse godbiter å glede seg til for sesong 2 av Game of Thrones :D Ser superbra ut!

http://www.youtube.com/watch?v=UV3RflsNxak
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Kan ikke se... *spoiler-fobi*
Har jo lest bøkene, men dagens "lastebiler" har det med å vise den ene scenen som kunne gjort alt perfekt dersom man ikke hadde sett den på forhånd.
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Merrilin
Hengiven
Hengiven
Posts: 201
Joined: Tue Dec 09, 2008 18:07

Post by Merrilin »

For interesserte syntes jeg faktisk denne traileren er mer fengende en den ovenfor, no offense :)

http://www.youtube.com/watch?v=X66PDW1M ... ure=relmfu
Last edited by Merrilin on Thu Mar 08, 2012 13:26, edited 1 time in total.
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Merrilin wrote:For interesserte syntes jeg faktisk denne traileren er mer fengende en den ovenfor, no offense :)
Ja den var fantastisk altså :P
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Merrilin
Hengiven
Hengiven
Posts: 201
Joined: Tue Dec 09, 2008 18:07

Post by Merrilin »

Shallis wrote:
Merrilin wrote:For interesserte syntes jeg faktisk denne traileren er mer fengende en den ovenfor, no offense :)
Ja den var fantastisk altså :P
Forstår virkelig ikke hvorfor du gidder å quete meg, bare for å fjerne linken min, slik at det fremstår som om jeg ikke la den ved ? Dårlig gjort! :p
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Merrilin wrote:
Shallis wrote:
Merrilin wrote:For interesserte syntes jeg faktisk denne traileren er mer fengende en den ovenfor, no offense :)
Ja den var fantastisk altså :P
Forstår virkelig ikke hvorfor du gidder å quete meg, bare for å fjerne linken min, slik at det fremstår som om jeg ikke la den ved ? Dårlig gjort! :p
Var mer informasjon i din da, må innrømme det, nå som jeg fikk se den:P Liker det!! ;)
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1465
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Ashaman wrote:Kan ikke se... *spoiler-fobi*
Har jo lest bøkene, men dagens "lastebiler" har det med å vise den ene scenen som kunne gjort alt perfekt dersom man ikke hadde sett den på forhånd.
Bra det ikke bare er jeg som syns filmtrailere er noe ordentlige farlige saker. Best å ikke vite noe om filmen før man ser den, bortsett fra om den er god eller dårlig.

Når det er sagt, så er disse Game of Thrones-trailerne ganske uskyldige.
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste
Posts: 509
Joined: Sat May 27, 2006 15:08
Location: Vennesla

Post by Siri Sedai »

Men det ser ut som de har stokket om på handlingen. Ser der som ikke er med i 2. boka men som kommer i senere bøker.

Jeg holder på å gjenlese serien og er nettopp ferdig med toeren.
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3340
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Ja, dei har sagt meir eller mindre rett ut i intervju at dei framskundar nokre plott frå bok 3 og kanskje forsinkar nokre plott frå bok 2 slik at alle karakterane får noko å gjere. (Det er eit par karakterar sentrale for serien som heilskap som ikkje naudsynleg har så mykje å ta seg til i bok 2, så på denne måten slepp dei å betale for skodespelarar dei ikkje treng til sesongen...)
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Så nettopp siste episode av sesong to "The Waling Dead"
Muligens den beste tv-episoden jeg noen gang har sett! Var helt fantastisk villt, og satt til tider å måpte! Utrolig mye bra hint til neste sesong. Forrige episode var ikke langt bak heller, med en fantastisk cliffhanger på slutten.

Mulig entusiasmen min er så høy grunnet en halvlaber sesong hittil, hvertfall midten av sesongen, men disse episodene dro muligens serien opp på SoA nivå når det gjelder engasjement, og det sier endel!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Post Reply