TV-serie: Game of Thrones

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Sesong 2 er iallfall bekrefta meiner eg, filming skal starte omlag 25. juli.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1464
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Det ble annonsert at det var inngått kontrakt om en ny sesong når denne sesongen hadde premiere.
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Ashaman wrote:
Er "slaget" hvor Tyrion er bevisstløs hele tiden beskrevet i boken, eller er den like lite beskrevet der også?
Det er skildra frå Tyrions synspunkt, meinar eg, som rett nok (forståeleg nok) har total mangel på overblikk over kva som skjer. Men det er ein del slåssing og kjemping for å overleve, om det er det du meinar.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Er det ja, følte det var noe som manglet akkurat på den biten...
Men kan på ingen måte si jeg er skuffet etter sesong 1. :D
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

Jeg er hvertfall ikke skuffet over GoT. Er nettopp ferdig etter å ha sett hele serien i ett strekk i dag. Fantastisk, rett og slett, kan ikke vente til neste sesong. Men heldigvis kommer neste bok ut i neste uke, etter altfor mange års venting. Det gleder jeg enda mer til. :D
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Dei slit med dei store slagscenane neste år, trur eg... dei unngjekk jo alt som ville kosta flesk i sesong 1 (ingen slagscenar, knapt ein scene med meir enn 20 av dei 'tusenvis' av Dothrakiene på skjermen, kongens jaktlag var tre menn som gjekk gjennom skogen, og den store turneringa var knøttliten) men kom stort sett unna med det sidan ingenting av det var særleg plottnaudsynleg.

Men i sesong 2, med (sesong 1-spoiler følgjer)
Spoiler
dragar og større direwolves å animere i hauger av scenar
som allereie kostar flesk, så er det jo faktisk ein del meir plottrelevante store dyre ting som skjer. Og trur ikkje budsjettet deira er auka. :\
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Hva føler folket om sesongpremieren? Jeg vet det finnes en episode 2 på nettet, men jeg tror jeg venter med å hoppe "ei uke fram i tid" til sesongfinalen evt. er klar.

Uansett, tilbake til 2x1 - The North Remembers. Fantastisk episode, nicht war? Jeg har sett det verserer en del diskusjon om hvorvidt TV-serien er blitt bedre enn bøkene allerede. Jeg synes det er litt tidlig å slå slikt fast, men om de klarer å holde dette nivået hele veien gjennom bok 4 og 5 så må jeg nok bøye kne for Benioff og Weiss.

Fun fact: regisøren av episoden, Alan Taylor, skal lage "Thor 2" for Marvel om ikke så lenge. Jeg tror det kan bli riktig så bra.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Eerath
Hengiven
Hengiven
Posts: 171
Joined: Fri Nov 06, 2009 20:41
Location: Vennesla

Post by Eerath »

Synes sesongpremieren var fantastisk. Godt tempo fra start til slutt. Har ikke heller sett episode 2 enda. Venter med å laste ned til jeg kommer hjem fra påskefjellet.

Men altså, so far so good. Kritikerne roser sesong 2 opp i skyene, og sier den er mye bedre enn sesong 1. Bare å glede seg.
"Why do we fall, sir?"

"So that we might better learn to pick ourselves up."
Merrilin
Hengiven
Hengiven
Posts: 201
Joined: Tue Dec 09, 2008 18:07

Post by Merrilin »

Angående diskusjonen om serie vs bøker. Serien er nok bedre enn bøkene for mannen i gata. Langt ifra alle har interesse/tålmodighet til å lese bøkene "slik de er ment å leses".
De fleste er interessert i action, spenning og nerver. Det får man mer av i serien, da den er langt fra like dyptgående og intrikat som bøkene, og ting går fortere.
Jeg personlig liker bøkene best, selv om tv-serien er den beste serien jeg noengang har sett.
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Serien er ikkje den beste serien eg har sett, må eg sei, sjølv om den har ekstremt potensiale og absolutt klatrer på stigen heile tida. Ville sett Deadwood, The West Wing, Firefly, Battlestar Galactica og Breaking Bad over den, i alle fall, og antakeleg ei handfull til. Men den er kjempegod, på nivå med knallseriar som Oz, Rome, kanskje til og med Justified. Er kjempenøgd med adapsjonen.

Når det er sagt så er eg elles heilt einig med deg - for meg er bøkene framleis utruleg mykje betre, og så framt ein har tålmodet til å lese dei så har eg vanskar med å forestille meg nokon som føretrekk tv-serien.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1464
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Nå er trailern for sesong 3 ute: https://www.youtube.com/watch?feature=p ... zI9v_B4sxw

Sangen som spilles i bakgrunnen er Ms Mr - Bones [url=spotify:track:2wqs8x06yNZCTrLiqQRoLu]spotify link[/url]

Sesongpremieren er 31. mars i USA, blir spennende!
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste
Posts: 509
Joined: Sat May 27, 2006 15:08
Location: Vennesla

Re: TV-serie: Game of Thrones

Post by Siri Sedai »

Javel, Hei igjen!

Er det flere enn meg som har sitte oppe i natt for å se GOT? Det har blitt litt av en serie. Håper de fortsetter like bra med Tidshjulet :D
Deschain
Soldat
Soldat
Posts: 31
Joined: Thu Apr 25, 2019 18:10

Re: TV-serie: Game of Thrones

Post by Deschain »

Helt fantastisk! Smeller nok i neste episode ja!
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1464
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Re: TV-serie: Game of Thrones

Post by Eivind »

Rimelig heftig siste episode, klarte å holde meg unna spoilere selv om jeg måtte vente til tirsdag kveld.

Neste uke tror jeg at jeg må vente til fredag kveld før jeg har tid til å se episoden pga jobb...
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1464
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Re: TV-serie: Game of Thrones

Post by Eivind »

Hva syns folket om slutten?

Jeg syns det ble veldig forhastet, og følte at Bran tok over var litt merkelig - det hadde nesten vært mer naturlig å oppløse kongeriket.

I ettertid har jeg lest at de to ansvarlige (David & Dan) sa nei til å ha to sesonger med vanlig lengde til slutt (de vil visst heller lager Star Wars...), og at GRRM mente man kunne hatt opptil 13 sesonger ( :lol: )

https://www.forbes.com/sites/paultassi/ ... a-mistake/
Post Reply