Kinotråden

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Tykte det var mykje glimt i auga med tanke paa at heile plottet handla om at han var deprimert og sint, eg. Hadde det vore meir hadde han jo berre verka som om han ikkje tok det saa tungt.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Må jo også tenke på at dette skal være helt i starten av karrieren hans, og at han ikke endå kanskje ikke har utviklet den gentlemanarrogantismen som jeg liker. Men sånn er det vel med en filmfigur (og bokfigur forsåvidt) som har holdt på så lenge som James Bond, at man skaper et, kanskje for, snevert bilde om hvordan han skal være
Manbearpig
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Gentlemansarrogansen er litt lite til stades, det skal eg innroemme, men heile gentlemansopplegget generelt er jo veldig lite til stades i dei to nyaste filmane. Som vel er aa forvente, kanskje - ein trur vel at supermannen fraa britisk arveadel ikkje vekker saa mykje sympati og interesse hjaa eit moderne publikum? Men eg personleg skulle gjerne sett mykje meir av det.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Det er gentemansarrogansen som for meg skiller James Bond fra andre actionhelter (med unntak av hvor mange filmer det er laga, da)
Manbearpig
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Einig. Saa eg sakna den ein del. Men det er jo litt forstaaeleg at i ein reboot av karakteren er det dette aspektet som maa gaa - det ER jo forferdeleg utdatert for eit vestleg publikum i 2008.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Joda, men det som da skjer er jo (som nevnt) at James Bond faller ned i haugen med alle andre agentactionfilmer, hvor den før var spesiell
Manbearpig
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Igjen, heilt einig. Det er ein uting - men det er ein ganske forstaaeleg uting. (Quantum of Solace har jo i tillegg blitt kritisert for Jason Bourne-stil over actionsekvensene - det er tydeleg ein tendens til at ein forsoeker gjere karakteren meir moderne.)
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Nå ser det ut til at tegneserie- og Alan Moore-fans over hele verden endelig kan puste lettet ut: http://www.dagbladet.no/2009/01/16/kult ... n/4399977/
Manbearpig
Sisnera
Sitter
Sitter
Posts: 771
Joined: Fri Jun 01, 2007 15:30
Location: Bortenfor nordlyset

Post by Sisnera »

Sett den filmen til den omtalte boka "twilits" aldri sett så stor oppsluttning på en film før, i helga var alle plassene fullpukka, og så lenge etter premiære helga var det større oppsluttning enn det har vært på harry potter filmen. Også aldri vært på en film med så mye sammhold med puplikum. Alle sa ÅÅÅÅÅÅ på de samme punktene, lo og klappe, skrek og grein. Utrolig trivelig egentlig :D Men skal si at det var et høyt overtall av jenter.

Når det kommer til selve filmen så var jeg egentlig veldig negativt når jeg møtte opp, men måtte se den når min søster hadde sett den tre ganger og holder på å dette av stolen når man snakker om den. Var skeptisk hele veien, men merker at jeg får mer og mer lyst til å se den igjen, OG lese boka x]
Selve filmen var det mye å si på. Som en hadde komentert for meg først så var hovedpersonene ALT for perfekte! Jenta var ikke det minste redd når han var vampyr osv, tåpelig!! Også var sloss scenen way to easey, og de var skikkelig dårlig med å lage følelse av tid, sånn at det virket som om de hadde sett hverandre i to-tre dager, maks to uker (hvis man skal være snille mot filmen) Men ellers var det en veldig bra film, veldig retta mot jenter alle typer.

Kjæresten min som var med (erklærte høyt og tydelig at han skulle bestememme film neste gang og da noe skrekk :S skeptisk) var ikke helt enig i filmen. Men sa det ikke var den værste jentefilmen som fantes da.

Hvis jeg skal gi noe karakter så er det, for jenter 5-6, for gutter 3-4, veldig splitta der, samla hadde det blitt en 4
Som vann til tørst strupe
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Åh, så søtt. Litt kjønnsfordeling av karakter.

Men når han dreg deg med på Død snø (Og kva kjærast med respekt for seg sjølv gjer ikkje det?) så skal du kose deg. For det er ein av dei artigste filmane eg har sett, og eg satt faktisk med hjartet i halsen og flirte gjennom stort sett heile filmen. Heilt klart den beste nazisombiesplatteractionkomedia eg har sett så langt i år.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Sisnera
Sitter
Sitter
Posts: 771
Joined: Fri Jun 01, 2007 15:30
Location: Bortenfor nordlyset

Post by Sisnera »

Må kjønnsfordeles den. Tror ingen gutter tør si høyt at de digger filmen.

Han har snakket om den, men hørt noen rykter om at det ender på "fredag den 13" eller noe sånt. Hater zombier btw, litke ikke shane of the death en gang (eller noe sånt x] )
Som vann til tørst strupe
Moghedien
Sitter
Sitter
Posts: 442
Joined: Sun Apr 16, 2006 18:16
Location: Nangijala

Post by Moghedien »

Det finnes da gutter som liker Twilight. En av grunnene til at jeg tenkte at jeg måtte se den filmen, at det ikke bare var et oppblåst tenåringsjente fenomen, var at det var en gutt som fortalte meg at det var den beste filmen han hadde sett, kanskje i hele sitt liv, og at jeg absolutt måtte se den. Etterpå oppdaget jeg riktignok at han, som alle andre, egentlig bare var blitt forelsket i Edward Cullen.

Men jeg likte filmen. Selv om den som vampyrkjærlighetsfilm var latterlig elendig. For hva er egentlig greia med en vampyr som glitrer i sollys? Og som klarer seg på dyreblod? Vampyrene i Twilight hadde bare positive vampyregenskaper, kanskje bortsett fra dette med å leve evig. Filmen virket litt som en superheltfilm. En sånn der det viktigste egentlig ikke er skurken, men hvordan skurken kan skade dama di.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Sisnera
Sitter
Sitter
Posts: 771
Joined: Fri Jun 01, 2007 15:30
Location: Bortenfor nordlyset

Post by Sisnera »

Joda, selvfølgelig kan gutter like filmen. Men det er flere jenter som inrømmer at de gjør det.

Superhelt film, helt klart! Likte den glittringa, men var litt skuffende, hadde håpet at han fikk hoggtenner og vinger x]

Finnes det flere filmer med "menneske + vampyr = kjærlighet" - filmer? Jeg har i jallefall aldri hørt om det før :P
Som vann til tørst strupe
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Er ikke det et gjennomgangstema for vampyrfortellinger/-filmer, altså denne "forbudte"/"umulige" kjærligheten mellom et menneske og en vampyr?

Skal du uansett se en vampyrfilm av nyere tid så se La den rette komme inn, kom i høst så er vel ikke på dvd ennå. Eller kanskje, les boka
Manbearpig
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter
Posts: 663
Joined: Fri Jan 18, 2008 19:39
Location: Oslo

Post by Mierin Eronaile »

Dere må se Dracula (den filmen Gary Oldman spiller Dracula. Gary Oldman <3 Dracula <3). Den er bra! Flere gode skuespillere i den. Anthony Hopkins f.eks.
Den er ikke på kino, så det er vel feil tråd. Men det var jo snakk om vampyrer.
(litt småforelsket i Dracula gitt...)
lolzi
Post Reply