Kinotråden

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Jenta som lekte med ilden.

I morgen. Gleder meg. Synes film en var ok. Ikke helt opp til standarden i bøkene, men ok. Er imidlertid noe mer skeptisk til filmatiseringen av de to neste bøkene, da de er mer intrikate, og mye av spenningen ligger i intrigene.

VG har gitt filmen 5, Dagbladet 3. Jeg skal fortelle dere sannheten over helga en gang!
Urban tilværelse
Moghedien
Sitter
Sitter
Posts: 442
Joined: Sun Apr 16, 2006 18:16
Location: Nangijala

Post by Moghedien »

Jeg benytter meg av muligheten til å komme Ceres i forkjøpet, og dermed bli den første som forteller sannheten om jenta som lekte med ilden.

Og jeg tror sannhenten ligger et sted mellom VG og Dagbladet. Jeg er slett ikke kapabel til å sammenligne filmen med boka, men i forhold til forrige film, var Jenta som lekte med ilden en liten nedtur. Den manglet noe av intensiteten fra Menn som hater kvinner. Den var litt for tydelig, litt for langsom, og uten de viktige svarene og det store høydepunktet, bar den litt for mye preg av å være en foreløper til oppfølgeren, og ikke noen selvstendig film.

Men for all del, det var en helt okå film, den var jo spennende nok, og måten menneskehandel blir brukt på, er også fin.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Ulvebror
Soldat
Soldat
Posts: 31
Joined: Fri Feb 27, 2009 11:43
Location: Voss

Post by Ulvebror »

Skal sjå Inglourius Basterds i morgon. Nokon som har sett den??
Dragen er gjenfødt!
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Jeg har sett den to ganger, og kan med sikkerhet konstantere at den er helt fantastisk. En av Quentin Tarantinos beste filmer etter Pulp Fiction og Reservoir Dogs, og Christoph Waltz sikrer seg trolig en Oscar for skuespillerprestasjonen sin. Gled deg!
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Ulvebror
Soldat
Soldat
Posts: 31
Joined: Fri Feb 27, 2009 11:43
Location: Voss

Post by Ulvebror »

Har du sett den to ganger?? Var den så god?
Dragen er gjenfødt!
Rodel Ituralde
Hengiven
Hengiven
Posts: 242
Joined: Sun Mar 23, 2008 16:48
Location: Arad Doman

Post by Rodel Ituralde »

Kjempebra film. Langt ifra så god som Pulp Fiction og Reservoir Dogs. Men den holder høy Tarantino standard!

Tviler på at han vinner oscar, Oscar-akademiet er så jævla politisk! (unskyld uttrykket). Nesten umulig for folk og vinne oscar for sån type filmer.
There is some delight in ale and wine
And some in girls with ankles fine
But my delight, yes always mine
Is to dance with Jak O’ the Shadows
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Da jeg var i Frankrike gikk vi på kino og tok den første filmen vi fant som gikk på engelsk, og det ble District 9, noen som har hørt noe om den eller sett den?
Jeg ble litt skuffet, filmen kom aldri helt i gang, det var ikke et klart skille mellom begynnelsen og resten, svært få avbrekk, og masse høy prating/roping osv hele tiden. Tøffe actionscener, med mange gode filmtriks, og historien var forsåvidt grei, til en sånn type film å være. Jeg må nok dessverre si at filmen grenser til å være dårlig. Den minte meg om Resident Evil-filmene, og jeg vet ikke helt om det er så positivt...
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Rodel Ituralde
Hengiven
Hengiven
Posts: 242
Joined: Sun Mar 23, 2008 16:48
Location: Arad Doman

Post by Rodel Ituralde »

Jasså. Har ikke sett den enda, men har ekstremt lyst til det. alle jeg har snakket med sier den er en av de beste sci-fi filmene noensinne og en kanditat til årets film:P
Men folk har vel forskjellige meninger.
There is some delight in ale and wine
And some in girls with ankles fine
But my delight, yes always mine
Is to dance with Jak O’ the Shadows
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Ulvebror wrote:Har du sett den to ganger?? Var den så god?
Jeg kunne godt tenke meg å se den minst én gang til, for å si det slikt.
Rodel Ituralde wrote:
Tviler på at han vinner oscar, Oscar-akademiet er så jævla politisk! (unskyld uttrykket). Nesten umulig for folk og vinne oscar for sån type filmer.
Om han vinner eller ikke er i grunn ikke så grusomt nøye egentlig. Han blir i hvert fall nominert, akkurat slik Robert Downey jr. ble nominert for sin rolle i Tropic Thunder.
Chriz wrote:Da jeg var i Frankrike gikk vi på kino og tok den første filmen vi fant som gikk på engelsk, og det ble District 9, noen som har hørt noe om den eller sett den?
Jeg ble litt skuffet, filmen kom aldri helt i gang, det var ikke et klart skille mellom begynnelsen og resten, svært få avbrekk, og masse høy prating/roping osv hele tiden. Tøffe actionscener, med mange gode filmtriks, og historien var forsåvidt grei, til en sånn type film å være. Jeg må nok dessverre si at filmen grenser til å være dårlig. Den minte meg om Resident Evil-filmene, og jeg vet ikke helt om det er så positivt...
Jeg må nok si meg helt uenig i dette. District 9 er science fiction med skikkelige baller, akkurat slik de pleide å lage dem på 80-tallet. Filmen er en syntese av å være en liksom-dokumentar og en fullt ut actionfilm, og selv om jeg personlig syntes den for den meste greide å opprettholde denne fortellermåten på en ypperlig måte, kan jeg godt skjønne at dette ikke passer for alle. Her kan den for øvrig sammenlignes en del med fjorårets Cloverfield, som også var mesterlig laget, men som mange ikke greide å svelge på grunn av stilen (og måten den var filmet på).

Den eneste kritikken som jeg kan rette mot District 9 er at persongalleriet var noget underutviklet, noe som førte til at hovedpersonens motstandere ble ganske så endimensjonale. Men alt i alt var dette slettes ikke værst for den første filmen fra en ny regisør, og jeg gleder meg storveis til å se hva han får til i framtida.

En annen god film som er ute for tida er Pixars "Se Opp". Jeg så den i 3D, og siden vi først var inne på Oscarnominasjoner og slikt, så må det nevnes at denne bør ha en enkel jobb med å vinne "Beste animerte film". Det ville ikke forundre meg om den kom med på "Beste film" lista heller, all den tid den er blitt utvidet til det dobbelte etter fjorårets utelatelse av "The Dark Knight".
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

Lothair Mantelar wrote:District 9 er science fiction med skikkelige baller, akkurat slik de pleide å lage dem på 80-tallet. Filmen er en syntese av å være en liksom-dokumentar og en fullt ut actionfilm, og selv om jeg personlig syntes den for den meste greide å opprettholde denne fortellermåten på en ypperlig måte, kan jeg godt skjønne at dette ikke passer for alle.
Word. Den var meget fet, skikkelig splatting til tider, det er alltid morro. 8)
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Oh. Jeg var og så Karate Kid på kino noen uker siden. Kanskje jeg ikke er veldig kravstor, men når man tenker over at det er en karate kid film man sitter og ser på, så synes jeg det var ganske så underholdene. ^^ Noen andre som har sett den og er helt enig/uenig med meg?
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
TamalThor
Asha’man
Asha’man
Posts: 252
Joined: Thu Sep 24, 2009 19:46

Post by TamalThor »

Oi! Har forumet en kinotråd?!? :shock: :P Har ikke sett den Karate Kid - filmen ennå, men planlegger å se den med noen kompiser i løpet av de neste ukene..
Spoiler
Inkludert deg, Manetheren_Warrior, om du leser dette :wink:
"Nobody tells us how to be men. We just are."
Lieungh
Sitter
Sitter
Posts: 484
Joined: Mon Mar 27, 2006 9:53
Location: Oslol

Post by Lieungh »

Jeg så Karate Kid for noen uker sida :) Er helt enig med deg, Faile. Jeg synes ikke egentlig den var så bra, men siden det er Karate Kid og det liksom er sånn de er/skal være var den helt grei og med bra underholdningsverdi for de som liker den typen filmer.
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Flotters! Jeg er fan av å gi tilbakemelding av en film utifra hvilket publikum den er beregnet på(ikke nødvendigvis meg nei...). Karate Kid er ingen dyp film med de store scenene man husker resten av livet, men jeg har sett flere 11-12åringer som har dælja løs på hverandre utenfor kinosalen etter å ha sett den filmen. Eller diskutert hvilke "move" som er best. I tillegg til at jeg blei positivt overraska, så vil det si for meg at filmen treffer sitt publikum, og føyer seg fint inn i rekken av karate kid filmer! ^^ Lett underholdning, men fint til sitt bruk! ^^
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Dobbelposting, men shitau...

Toy Story 3, hva synes folk her om den filmen. Levde den opp til forventningene? Og er det verdt å se den med en ekstra dimensjon, eller fungerer den utmerket også på gamle måten?


Selv var jeg og så den i 3D med Lotta og Terje på mandag, og kan ikke si anna enn at den var kjempeartig. ^^ Selvom jeg ikke tok den filmreferansen som Lotta satt og lo av i flere minutter mens resten av salen var dødsstille...
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Post Reply