Småprat garantert useriøst!

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Hadde tenkt meg på en slik fest i fjor, men droppa det da russebuksa på mystisk vis var blitt for liten, altså en russebuke som skal være stor. Dro heller på pub og drakk øl et annet sted
Manbearpig
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Jeppsipepsi, gratulerer med dagen folkens! :D Og Spesielt gratulerer til de av oss som er russ i år, og fra og med tirsdag må kose seg med eksamner, fyllenerver og antydning til alkoholisme ^^

Selv skal jeg feire dagen med å gå i borgertoget i Trondheim. Om noen av dere skal se på det, så se etter en gjeng i bergmandsdrakter som synger om en viss "Terje" :P (Søviknes altså, ikke forum-Terje. Finnes morsomme sanger om han også, men de hadde jeg nok ikke fått overtalt linjeforeninga til å synge.) Også skal jeg spise masse is, og grille hvis det er fint vær. :)
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Været ser ganske lovende ut, da. Forøvrig greit, kanskje, at de andre ikke vil være med på sangene om meg -- de passer seg muligens ikke så godt i borgertoget. Noe jeg er sikker på at sangene deres om min navnebror fra Hordaland gjør.

Selv skal jeg ned i byen og se på toget, hvis det blir vær, og kanskje ta smugbilder av Faile, hvis jeg ser henne. Og så blir det litt Geni med et par venner på kveldstid.

Vet ikke om jeg gidder å kjøpe is...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Kan informere om at det er overskya på Gjøvik, og eg har gjort eit tappert forsøk på å få i meg frukost, og kan snart byrje på eit til.

For min del blir det å labbe litt rundt i russetoget og sende frå meg russekort, ete middag med BU-folk og sjå det an etterpå. Det kan vere eg ville sett pris på svevn i kveld, men det får eg sjå an etter kvart.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter
Posts: 663
Joined: Fri Jan 18, 2008 19:39
Location: Oslo

Post by Mierin Eronaile »

Gratulerer alle sammen! :D

Overskyet, men greit at det ikke er for varmt når man må gå i bunad.
Nå er bunaden av og snart sitter man i byen med en pils i hånden. Det blir fint. Etter det vet jeg ikke hva som skjer. Tror dette er den dårligst planlagte 17. mai noen gang bortsett fra i fjor.
lolzi
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Gratulerer, ja - skjønt i gamlelandet er vel dagen over allereie.


Gjekk i dress på jobb i dag. Trur sjefane mine vart litt bekymra over kvifor og tenkte eg hadde eit jobbintervju etterpå... ;D
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Bra noen pynta seg litt. Sjøl våkna jeg et kvarter før jeg skulle treffe en kompis for å dra ned til byen og se på borgertoget, fordi Faile holdt meg våken til klokka halv fem. Ergo rakk jeg bare å raske på meg det jeg hadde gått i dagen før, altså en lurvete shorts, og ei skjorte. Men skjorta vistes ikke, fordi det var en smule kaldt (partially courtesy of the shorts) og jeg derfor gikk med min fantastiske Bergansjakke.

Og så jeg som kjøpte meg dress for 200 kroner for bare et par uker sida...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Terje wrote:(...)fordi Faile holdt meg våken til klokka halv fem.
Ikke skyld på meg for din mangel på å komme sge op i tide. Selv våkna jeg en halv time før jeg skulle møte opp på skolen, og rakk allikevel å trekke i bergmandsdrakt og høye(ikke sååå høye) hæler. Artig dag igår blei det hvertfall :) Dro innom en kompis etter toget og hilste på den nye gjengen jeg skal bo med fra høsten av, da jeg har sniki til meg et av romma i det kollektivet ^^ Ytterst artige folk jeg tror det blir knall å bo med!
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Å, flytting? Hvorhen?

Og jeg skylder på deg så mye jeg vil. Det at du våkna en halvtime før du skulle møte foreninga di betyr for øvrig bare at du våkna 13 minutter før meg, eller deromkring.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Ila. Ganske nære gamle Ilen kirke. ^^

Og selv på et kvarter bør du gi 17.mai mer tid enn akkurat til å kaste på deg en shorts... :P Tar ikke såå mye lengre tid å ta på seg en dress.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Indeed. Eg fekk på min på sju minutter - og det var trass i store vansker med slipset. Eg har aldri vore ein racer med slipsknutar, og når ein skal nå ein buss er dei særskilt vriene. (Å få til knuten er ein ting, men slipset blir alltid for kort eller for langt, og så må ein byrje på'n igjen! Grrr.)
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Moghedien
Sitter
Sitter
Posts: 442
Joined: Sun Apr 16, 2006 18:16
Location: Nangijala

Post by Moghedien »

Haha. Skjønner ikke problemet, altså. 17. mai brukte jeg verken tid på å stå opp eller pynte meg. Russetid er fine greier.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

17. mai ja. Ble litt kjipt i år. Det var ikke så innmari fint vær, men heldigvis regna det ikke. Stedet hvor jeg og "gjengen" samles var stengt den dagen (dagen de har mest besøkende gjennom hele året), så det ble ikke noen softis eller øl mellom barne- og borgertog. Ikke at jeg hadde noen å faktisk gjøre dette med, da de fleste av de jeg henger med på 17. mai var alle andre steder enn i Askim (hvor jeg feiret 17. mai), en hadde til og med eksamen den dagen (sånn går det når man må til Køben for å komme inn på skole!), de fleste andre eksamener og oppgaver like om hjørnet, som forhinder dem å ta turen hjem. Skikkelig morsomt å stort sett tilbringe dagen med mor og far, og flere timer på den gamle barneskolen min med masse folk jeg så absolutt ikke kjenner eller vil bli kjent med. Hadde heldigvis ikke hangover fra dagen før da jeg ikke gadd å gå ut 16. mai pga. mangel på venner (Hva? Blasfemi!).

Følte meg venneløs.
Manbearpig
Azumiel
Asha’man
Asha’man
Posts: 304
Joined: Sat Sep 02, 2006 19:03

Post by Azumiel »

:)
Last edited by Azumiel on Tue Jan 26, 2016 10:22, edited 1 time in total.
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter
Posts: 663
Joined: Fri Jan 18, 2008 19:39
Location: Oslo

Post by Mierin Eronaile »

Denne tråden bør skrives litt i tenker jeg.
Hvordan har alle det? I hvert fall de som er innom her? Og hvordan var 2011? (er det for sent å spørre slikt i februar kanskje!?!)
lolzi
Post Reply