The Republic of Thieves av Scott Lynch

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Read it and weep, Darryl Sweet!

Image

After their adventures on the high seas, Locke and Jean are brought back to earth with a thump. Jean is mourning the loss of his lover and Locke must live with the fallout of crossing the all-powerful magical assassins the Bonds Magi. It is a fall-out that will pit both men against Locke’s own long lost love. Sabetha is Locke’s childhood sweetheart, the love of Locke’s life and now it is time for them to meet again. Employed on different sides of a vicious dispute between factions of the Bonds Sabetha has just one goal – to destroy Locke for ever. The Gentleman Bastard sequence has become a literary sensation in fantasy circles and now, with the third book, Scott Lynch is set to seal that success.

Ventes utgitt i begynnelsen av 2011 :)
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Ah, eg gler meg!
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Det er flott! Det er skikkeleg flott, faktisk!
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Denne boka fortjente sin egen tråd, synes jeg. Det virker jo som vi er en del som gleder oss til å lese den.

*edit: skriveleif
Last edited by Lothair Mantelar on Mon May 24, 2010 19:50, edited 1 time in total.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

"Den" hva da?

Det var en fin forside. Og jeg gleder meg bare mer og mer til denne boka kommer.
Manbearpig
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Det gikk litt for fort i svingene for meg der, Ashpy.

Dette er forresten den amerikanske versjonen av tRoT-omslaget. Noe sier meg at Sweet er mer fornøyd med denna:

Image
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Ja, litt mer i hans gate. Men likte lynene i bakgrunnen, skapte fin stemning. Men den første var kulere, litt annerledes. Bra at boka ser ut til endelig å komme, og får håpe at Lynch får orden på problemene sine slik at det ikke blir like lenge til neste gang.
Manbearpig
Lily
Hengiven
Hengiven
Posts: 162
Joined: Mon Mar 08, 2010 12:49
Location: Molde / Trondheim

Post by Lily »

Oi, det første coveret der var nydelig :D Den andre var ikke så verst det heller, men jeg forelsket meg skikkelig i Venezia-stemningen i Lies, så jeg foretrekker den første.

Og endelig, mer informasjon om Sabetha! Men at hun skal prøve å drepe Locke... Jeg så ikke den komme. Jeg gleder meg i alle fall kjempemye!
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Trenger "destroy" å bety å drepe? Kan kanskje virke som det, men er "bonds" de magikerne? (Huff i kveld virker hodet på halv maskin!)
Manbearpig
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Asphyxiate wrote:Trenger "destroy" å bety å drepe?
Nei, vil ikkje seie det.
Asphyxiate wrote:Kan kanskje virke som det, men er "bonds" de magikerne? (Huff i kveld virker hodet på halv maskin!)
Bondsmagi er magikarane ja, som han fyren med falken i TLoLL.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Det er vel uansett tvilsomt om ho kan klare det - vi skal jo tross alt ha fire bøker til i serien :)
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Serien heiter då vitterleg Gentleman Bastards, ikkje Locke Lamora, Lotta. ;) Kanskje bok fire og utover er the Sabetha & Jean-show.









Ok, så trur ikkje ein gong eg på den rasjonaliseringa.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Lothair Mantelar wrote:Det er vel uansett tvilsomt om ho kan klare det - vi skal jo tross alt ha fire bøker til i serien :)
Prequels heile veigen? Berre for å føkke opp den eksisterande bruken av retrospektiv...
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Locke Lamora was dead. Really dead. Which was pretty stupid. But before he died, he had done stupider things still.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Lily
Hengiven
Hengiven
Posts: 162
Joined: Mon Mar 08, 2010 12:49
Location: Molde / Trondheim

Post by Lily »

Loki wrote:Locke Lamora was dead. Really dead. Which was pretty stupid. But before he died, he had done stupider things still.
Nydelig. Det er var bare nydelig. :D
Post Reply