Kaosets Herre

Del dine teorier med oss

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

incanus wrote:
Spoiler
So du meiner at den Mørkaste ikkje ville gje beskjed om han sjølv skulle styre? Dessutan, den Mørkaste er eigentleg ikkje anna enn essensen av ondskap, kaos, og liknande negative...ting. Den Mørkaste sitt høgaste mål er å vinne Tarmon'gai'don. Ein måte han prøver å gjere det på, er å lage so mykje kaos blant motstandarane sine, ved hjelp av dei Fortapte, at Lyset ikkje klarer å stille med samla krefter når den siste strid kjem. Berre tenk på alt dei ulike fortapte har gjort. Mesteparten har vorte gjort for å skape splid, ueinigheit, motstand og, ja, kaos blant dei som eigentleg skal stå saman mot den Mørkaste.
Jeg ser ingen grunn til å gjenta det incanus allerede har formulert så perfekt. Det han skriver er den eksakt samme grunnen jeg har for å mene at Kaosets Herre er Den Mørkeste.

Det henger liksom ikke på greip at Den Mørkeste skal beordre sine undersåtter til å adlyde Rand, spesielt ikke nåt vi vet at det de gjør er det stikk motsatte - de gjør alt i deres makt for å motarbeide Rand og hans allierte.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Jeg må si meg uenig der terje. Shai'tan vet jo at Rand må komme til TG.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Hvorfor han det?

Og ja - han kan godt komme til TG, men hovedpoenget er vel at undersåttene til Den Mørkeste er fullt i stand til å stikke kjepper i hjula til Rand, samt sørge for at han er så svekka som mulig (denne innskutte setninga utgjør essensen av KH=DM-teorien min. Les den en gang til! :D ), uten at dette forhindrer Rand i faktisk å dukke opp når TG starter...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Ja, forstår det... Men... jeg går tilbake til argumentet mitt om ordvalg. "LA".
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

OBS! HER KOMMER DEN KANSKJE MEST SPOILERRIKE POSTEN JEG NOENSINNE HAR SKREVET!!!



IKKE LES VIDERE HVIS DU IKKE HAR LEST KoD (FOR SIKKERHETS SKYLD...)




"LA"? :?

Mener du som i "La Kaosets Herre herske"?
Hvis ja: Den Mørkeste sier dette for at hans disipler skal gjøre det de kan for å spre kaos - og på den måten la Kaosets herredømme spres.
Og du må innrømme: I de siste 4-5 bøkene har ting virkelig blitt kaotiske! Tårnet er splitta; hele området vest for Tåkefjellene er i en tilstand av anarki; det står ikke bedre til i Seandar, hvor hele den keiserlige familien er myrda; Randland er splitta i to - med rebelske Dragonsworn og Shaidoer på rov rundt om i landene; knapt en eneste "stat" har kontroll over områdene utenfor hovedstaden sin; Grenselandene har tømt garnisonene sine og kommet sørover; Rand er forsvunnet på grunn av angrep mot ham; The Golden Boys er splitta; og Skaperen må vite hva annet som foregår...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Og hvem om jeg tørr spørre er det som sitter med den største makten (eller øsnke om den største makten)???
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Tja, samla ville jeg holde en knapp på Seanchanerne, hvis Tuon får samla dem. Greier fortsatt ikke helt å se for meg Wise Ones som noen konkurrent til sul'dam og dam'ane på slagmarka...

Asha'manene er jo selvsagt en faktor, men i og med at stort sett alle som er over Soldier- eller Dedicated-nivå er Mørkefrender, tror jeg de teller mer for Seanchanernes fordel, hvis det skulle skje at et slikt showdown mellom Rands og Tuons faktisk skjedde.

Dessuten - hva kontrollerer Rand? Han kontrollerer et par bysstater, samt at han er alliert med Andor, og har et par hundre tusen Aieler i ryggen.
Som det så ofte kommenteres, Guaire Amalasan, som ble slått av Artur Haukevinge, kontrollerte mye større områder enn det Rand gjør, og han ble knust. Riktignok på et tidspunkt da statene sto sterkere, men jeg tviler ikke på at hverken Seanchanerne (de på "denne" siden av Aryth-havet - dersom de kunne samles til en hærstyrke) eller Mørkest styrker kunne klart å knust Rand, hvis han ikke fikk støtte fra landene han egentlig i dag har et noe ambivalent forhold til...


Og ambisjoner om makt - jeg har ambisjoner om makt...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Treng sikkert ikkje seie at det er spoilerar for alle bøkene frå og med the Shadow Rising til og med Knife of Dreams her, men eg gjer det likevel...

Tilbake til LoC. Såg litt på Theoryland, og vart gjort merksam på ein referanse til LoC i BWB. Nemner og opningsprofetien i sjølve boka:

Opningsprofetien/verset frå Lord of Chaos lyder slik:
Løvene synger og fjellene fly
Morgenen kveldes og natten gryr
Blind kvinne, døv mann, narren så
La Kaosets Herre rå


-barneregle hørt i Store Aravalon, Den Fjerde Alder


Dette er frå BWB, om The Feast of Fools:
A day in which all order is deliberately inverted; the high perform lowly tasks (running errands, serving at table, etc.) while the low do no work and give orders to their usual superiors. In many villages and towns the most foolish person is given a title such as Lord/Lady of Unreason/Misrule/Chaos or the King/Queen of Fools. Not an honor sought, but for that one day everyone has to obey whatever orders, however foolish, are given by the chosen one.


So kva konklusjonar kan ein trekke av dette? Det er ikkje sikkert The Feast of Fools har nokon relevans (den Mørkaste plar sikkert ikkje feire denne...), men det ville nesten vore for godt til å vere sant.

Om det er noko feil i det eg skriv i dei neste avsnitta, får de seie ifrå!

Det har vore ein maktskifte sidan LoC, og ikkje alle til noko meir positivt:
  • Alsalam: I Arad Doman, der Graendal styrer med sitt, bruker ho Kong Alsalam (eller iallfall namnet hans) til å sende hæren med Rodel Ituralde i alle retningar utan om dei som er logiske.
  • Arymilla: Visstnok dum som eit brød, men likevel den som kom nærast til å kapre The Rose Crown frå Elayne. Det var ein som kom med ein teori om at Tarabonaren til Arymilla (hugser ikkje kva han heiter i farta) er Demandred. Tvilsamt spør du meg, men eg tviler og på at Arymilla fekk so stor (tvungen) oppslutning utan hjelp.
  • Masema: Openbart gal, tusenvis av "undersåttar", øydelagde nesten Gealdan fullstendig, og var i gang med Amadicia og, før Seanchanarane kom. Mange liker å tru at han er ein proxy (veit ikkje norsk ord) under Demandred.
  • Eamon Valda: Sverdmester? Ja. Like intelligent som Pedron Niall? Nei.
  • Rhadaw Asunawa: Ikkje eit maktskifte, men dette er endå ein som folk liker å tru vert styrt av Demandred. Førhøyrarar er no ikkje hyggelege folk uansett, men Asunawa gjer dei ikkje betre.
  • Elaida a'Roihan: Brukt av Mesaana via Alviarin til å skape dårleg stemning i det Kvite Tårnet.
  • Seanchan: The Empress er død, saman med store deler av familien hennar, og ingen herskar no i Seanchan, anna enn kaos og krig. Takket vere Semirhage.
  • Sevanna: Heller ikkje eit maktskifte eigentleg, men Sammael (og Graendal) brukte ho og Shaidoane til å gjere livet surt for Våtlendarar i andre deler av Randland. (Fullstendig off-topic: Hugser de at Sammael brukte namnet Maisia om Graendal overfor Sevanna: Dette var visstnok eit populært namn på kjeledyr i Legendenes Alder. Ikkje rart Graendal var litt misnøgd med det...)
Merk! Skal ikkje garantere at alle dei tilfella eg lista opp er linka til ein eller annan Fortapt, men fleire av dei er det. Var det nokon eg hadde gløymd forresten?


I tillegg:
Grenselandene: Den Siste Strid kjem, og dei fire herskarane tek med seg 200 000 soldatar ut av Grenselandene. Ikkje noko strategisk lurt trekk kanskje, men då det er på grunn av det Hurin hadde å fortelje om Rand etter tGH, er det ikkje relevant i denne samanheng.

Couladin: Heller ikkje direkte relevant, då Asmodean lagde Dragane på armane hans lenge før LoC, og Asmo sjølv døydde før den tid. Men han var no med å skape litt kaos likevel...


Konklusjon:
Kaosets Herre er ingen spesiell person (Rand/Moridin) eller vesen (Den Mørkaste), men snarare eit generelt uttrykk frå den Mørkaste om at dei Fortapte skal gjere sitt beste for å spre kaos. T.d. ved å gje meiningslause ordrar til andre via herskarar.

Dette er nesten det same eg sa tidlegare. KH er ikkje den Mørkaste, men KH er ein måte den Mørkaste bruker for å oppnå måla sine.


Beklager forresten for eit litt langt innlegg, og min herlege blanding av engelske og norske uttrykk. Slik går det når ein har lest halve serien på norsk, og resten på engelsk...
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Det var et bra innlegg, inca! Du argumenterer godt. KaosHerren er altså bare et begrep? Hm...

(Jeg sier nå fortsatt at det er Rand, men du har fått meg til å tenke.... Får gnage litt til på det tror jeg.)
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Eg fekk meir det inntrykket ja, etter å ha lest det i tBWB. Men det er jo berre ein teori...

Edit: Her er ein annan teori, frå Theoryland (fann linken på Dragonmount):
http://www.theoryland.com/theories.php? ... &theo=2372
Last edited by Torbjørn on Sun Nov 06, 2005 16:47, edited 1 time in total.
Moridin
Hengiven
Hengiven
Posts: 111
Joined: Fri Nov 04, 2005 22:18
Location: Oslo

Post by Moridin »

Helt enig! Lord of chaos er bare et begrep, det er jeg sikker på!
De lot meg ikke beholde min fine spoilerbefengte signatur...Bah!
Jeg skal få den tilbake!
En gang...helt sikkert...
ja...
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

hmm... der høres jo logisk nok ut... joda, da er det vel bare et begrep da..
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Moridin
Hengiven
Hengiven
Posts: 111
Joined: Fri Nov 04, 2005 22:18
Location: Oslo

Post by Moridin »

Er det avgjort da? Er dette slutten på en tråd? :shock:
De lot meg ikke beholde min fine spoilerbefengte signatur...Bah!
Jeg skal få den tilbake!
En gang...helt sikkert...
ja...
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Tror fortsatt det er Rand, jeg! :)
Moridin
Hengiven
Hengiven
Posts: 111
Joined: Fri Nov 04, 2005 22:18
Location: Oslo

Post by Moridin »

Her har du et bilde av kaosets herre: :evil:
Er han ikke liten?
De lot meg ikke beholde min fine spoilerbefengte signatur...Bah!
Jeg skal få den tilbake!
En gang...helt sikkert...
ja...
Post Reply