Mønsterets "natur" (ikke egentlig en teori)

Del dine teorier med oss

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Mønsterets "natur" (ikke egentlig en teori)

Post by Terje »

Jeg husker at vi diskuterte Mønsteret og dets natur, i forhold til bl.a. lineært vs. sirkulært, og så videre. I den forbindelse vil jeg bare gjengi noe RJ sa i bloggen sin:
I think of time in this world as fixed circular, but with a drifting variation. There are slight differences in the Pattern each time through so that if you thought of the Pattern as a tapestry and held up two successive weaves, you couldn't see any differences from a distance, only close up, but the more time turnings between tapestries, the more changes are apparent. But the basic Pattern always remains the same.




(Jeg var ikke helt sikker på hvor det var vi diskuterte det, og siden det uansett ville være off-topis der, lagde jeg en ny tråd. Og forvent en del sånne poster fra meg, hvor jeg copypaster sitater fra bloggen, siden jeg nettopp har begynt å lese den. :roll: Jeg håper dere kan tilgi meg hvis jeg poster selvsagte ting...)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Me tåler sikkert at du poster ein del sjølvsagte ting. Kvifor har du venta so lenge med å lese bloggen eigentleg?

Og forresten:
Lineær vs. sirkulær tid vart vel kanskje diskutert litt i denne og denne tråden.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

De siste ukene har jeg ikke komemt meg på nettet før nærmere 9 om kvelden, og da blir det litt lite tid til å lese langt. Dessuten trodde jeg det vilel ta mye lenger tid å lese enn det faktisk gjorde. :P
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

:lol:

Man bør visst sette seg inn i ting før man stiller for dumme spørsmål på feil tråd... :lol:

Tror vel egentlig vi har diskutert sirkulær/linjær tidsrekning, ja...
Urban tilværelse
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Det er uansett kjekt å vite prinsippet bak hele den tidshjulet roterer-greia. Selv om det naturligvis er en halt annen sak å overføre dette til praksis... :roll:
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Post Reply