Stillning

Del dine teorier med oss

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Speedy
Sauegjeter
Sauegjeter

Stillning

Post by Speedy » Thu May 04, 2006 18:27

Hei har ikkje vært innpå ei stond mn eg har ein teori angående stillnig og å oppheve stillning.
Dette har vært diskutert før mn jeg tar det opp igjen for at eg ikkje makta å skriva et innlegg den gangen. :roll:
Ok, når de første gang klare å oppheva stillning bruker Nynaeve de strømene hun syntes er naturlige (Ild og jord) på Logian og han kan lede like mye av kraften som før. Når hun gjør det samme på Leane og Susan blir de mye svakere i kraften. Hvorfor??

Jo jeg tror at du må bruke de strømene som personene er sterkest i. Leane og susan er sterkest i ånd og vann og siden Nynaeve brukte jord og ild på å helbrede dem ble evnen deres til å lede kraften forminsket.
Logian på sin side var sterkest i jord og ild og derfor kunne han lede like mye av kraften som før.

Bare kom med innspil diskuterer gjerne (Hvis eg makte) :lol:
Det finnes gull og perler i mengde, men å tale med kunnskap er et kosbart smykke

Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira » Thu May 04, 2006 18:30

Det høres jo relativt logisk ut.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."

Speedy
Sauegjeter
Sauegjeter

Nei du vet

Post by Speedy » Thu May 04, 2006 18:48

E gangske logiske eg :lol:
Det finnes gull og perler i mengde, men å tale med kunnskap er et kosbart smykke

Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil » Thu May 04, 2006 18:53

Logisk kanskje, men feil er det.

Kvinner kan hele menn tilbake til sitt fulle potensial, men ikke kvinner.
Menn kan hele kvinner tilbake til sitt fulle potensial, men ikke menn.

Speedy
Sauegjeter
Sauegjeter

hmm

Post by Speedy » Thu May 04, 2006 18:55

Ja vel bare vær sånn :lol: mn kordan fant du det ut???

Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil » Thu May 04, 2006 18:59

Er ganske innlysende ifra bøkene, ellers tror jeg jeg leste den en plass, men husker ikke hvor.

Incanus kommer nok med noen quotes om ikke lenge.

Speedy
Sauegjeter
Sauegjeter

hmmm

Post by Speedy » Thu May 04, 2006 19:02

Ettår det eg leste i bøkene virka det som den mest logiske løsningen.
Har ikkje fonne någen plass i bøkene kor det står at menn får kvinner fulle potensial tebage mens kvinner får menn sitt fulle potensial tebage.
holde på mitt me andre ord :wink:

Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Torbjørn » Thu May 04, 2006 19:04

Kjetil wrote:Er ganske innlysende ifra bøkene, ellers tror jeg jeg leste den en plass, men husker ikke hvor.
Om du har lest Winters Heart iallfall. Der får me vite at når Damer Flinn Lega ei av Aes Sedaiane som vart stilna ved Dumais Brønner, so var ho like sterk som før.
Kjetil wrote:Incanus kommer nok med noen quotes om ikke lenge.
Treng ofte ikkje sjå lengre enn blogen til RJ:
RJ wrote:For Alys Kinch, the Healing of stilling must be done by the other gender to be fully effective. A woman Healing a woman or a man Healing a man results in less than full restoration. It all ties into that theme I keep harping on. Men and women have to work together to be their most effective. And while the weave used by Flinn for Healing is not exactly that used by Nynaeve, either would use the same weave on a man or a woman.

Speedy
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Speedy » Thu May 04, 2006 19:08

Huske ikkje alle bøkene e litt lenge siden eg har lest de. Får vel gi meg då :cry: :lol:

Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Re: hmmm

Post by Kjetil » Thu May 04, 2006 19:11

Speedy wrote:Ettår det eg leste i bøkene virka det som den mest logiske løsningen.
Har ikkje fonne någen plass i bøkene kor det står at menn får kvinner fulle potensial tebage mens kvinner får menn sitt fulle potensial tebage.
holde på mitt me andre ord :wink:
Ikke skriv på dialekt, er du snill. Vi får alle hodeverk.

Om du har lest Winters Heart iallfall. Der får me vite at når Damer Flinn Lega ei av Aes Sedaiane som vart stilna ved Dumais Brønner, so var ho like sterk som før.
Det blir vel aldri nevnt at hun er like sterk som før, men det er det heller aldri noen grunn til, de to fraksjonene har aldri truffet hverandre. En vet at hun er like sterk, nettopp fordi det aldri er et tema.

Treng ofte ikkje sjå lengre enn blogen til RJ:

RJ skrev:
For Alys Kinch, the Healing of stilling must be done by the other gender to be fully effective. A woman Healing a woman or a man Healing a man results in less than full restoration. It all ties into that theme I keep harping on. Men and women have to work together to be their most effective. And while the weave used by Flinn for Healing is not exactly that used by Nynaeve, either would use the same weave on a man or a woman.
Visste jeg hadde lest det en plass i tillegg. Selv om dette var en av de få små puslespillene i boka jeg klarte helt alene :p

Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte

Re: hmmm

Post by Torbjørn » Thu May 04, 2006 19:20

Kjetil wrote:Det blir vel aldri nevnt at hun er like sterk som før, men det er det heller aldri noen grunn til, de to fraksjonene har aldri truffet hverandre. En vet at hun er like sterk, nettopp fordi det aldri er et tema.
Nei, du har nok rett i det. Det vert ikkje sagt direkte, men ein veit det likevel, då det ikkje vert sagt at ho er svakare.

Speedy
Sauegjeter
Sauegjeter

sorry

Post by Speedy » Thu May 04, 2006 20:19

skal prøve å skrive bokmål :wink:

stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy » Thu May 04, 2006 20:26

Det liker vi vedig godt.

Skriv enten bokmål eller nynorsk her. Er bedre for deg og for oss andre :wink:
..ellers kan De kalle meg Hoy.

Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren » Thu May 04, 2006 20:28

stefan_hoy wrote:Det liker vi vedig godt.

Skriv enten bokmål eller nynorsk her. Er bedre for deg og for oss andre :wink:
Hehe, du høres ut som om du er en veteran her nå :D
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.

stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy » Thu May 04, 2006 21:19

Jeg veit. Har ikke vært her i mer en en drøy uke vetu:) Bare skjønt det rent overfladiske nå, at ord skal staves riktig og slikt:)

Så nå bitcher jeg de som har kommet senere enn meg på det. Hardt! :wink:
..ellers kan De kalle meg Hoy.

Post Reply