Stillning

Del dine teorier med oss

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Hmm, er ganske sikker på at de kan helbrede gamle arr. De kunne ihvertfall i AoL.
Sammael valgte å beholde det han fikk av LTT, selv om det enkelt kunne fjernes.
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Syns og hugse det.
Han ville ha arret som bevis på eit eller anna han gjorde, eller noko i den duren.
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Så hvis vi skal konkludere så betyr det altså at det er mulig å helbrede arr, men at det er kanskje bare Nynaeve og Damer Flinn ++ som kan gjøre det i dag. Moiraine kunne ikke klare det fordi hun brukte "gamle" metoden.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Og så mistar ein ikkje krefter/energi når ein blir helbredet på den nye metoden. På den gamle mista ein energi og ein fraus mens Aes Sedaia helbreda deg.
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Nei, tror alle som kan healing kan helbrede arr.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Kjetil wrote:Nei, tror alle som kan healing kan helbrede arr.
I prinsippet ja. Men det spørs jo litt på hva du bruker og om du er i stand til å lære noe nytt. Aielenes Vise bruker for eksempel ikke så mye håndbevegelser på vevene som Aes Sedaier, og det har sikkert med opplæring. Aes Sedaier hadde hatt vanskelig for å lære å veve slik som aielene. Hvertfall med tilsvarende vever.

Angående Sammael. Det står ett sted at han skulle la Semirhage fjerne arret når Lews Therin var død eller noe i den dur. Han hadde fått tilbud flere ganger. Men på den andre siden kunne Nyn "føle" alle arrene til Lan, og lure på hvordan det gikk an å holde ut alt. Tror det sto noe om at hun ikke klarte å fjerne dem.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

Noen arr er bare tøffe å ha.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Lieungh
Sitter
Sitter
Posts: 484
Joined: Mon Mar 27, 2006 9:53
Location: Oslol

Post by Lieungh »

Joda, men det er greit å kunne fjerne de som ikke er så tøffe, eller hvis de er upraktiske på noen måte.
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Uheldigvis kan ikke Aes Sedaiene kun lege de ukule arrene. Er alt eller ingenting.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

men om man ikke kan helbrede arr... da Nyn fikk torner i håndflatene etter å ha gått igjennom testen for å bli innvidd, ble jo det heala, men det etterlot arr. hvorfor?
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Fordi Aes Sedaiene ikke vet bedre.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

I AoL kunne de fjerne arr, som det har vorte sagt, og eg lurer på om ein Nynaeve lega ein gong fekk fjerna mange gamle arr. Kven og når det var klarer eg ikkje hugse.
Faile wrote:men om man ikke kan helbrede arr... da Nyn fikk torner i håndflatene etter å ha gått igjennom testen for å bli innvidd, ble jo det heala, men det etterlot arr. hvorfor?
Til vanleg når Legedommen (den med berre tre av Kreftene) vert brukt, so vert det ikkje noko arr. Dette var eit unnatak, truleg eit resultat av ter'angrealen.

Ein må skilje mellom det å lege eit nytt sår slik at det ikkje vert arr, og det å fjerne gamle arr.
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Men folkens. Det er ganske dumt å sitje å diskutere om ein kan Helbrede arr eller ikkje. Er liksom ikkje så livsviktig om arret er der eller ikkje. :lol:
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

Ashaman wrote:Men folkens. Det er ganske dumt å sitje å diskutere om ein kan Helbrede arr eller ikkje. Er liksom ikkje så livsviktig om arret er der eller ikkje. :lol:
Jo, arr kan ha veldig mye å si for folks oppfatning av deg. Noen arr kan være så stygge og fæle at du aldri får deg dame for eksempel.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Lieungh
Sitter
Sitter
Posts: 484
Joined: Mon Mar 27, 2006 9:53
Location: Oslol

Post by Lieungh »

Sånn som for eksempel øyet til Uno... Så vidt jeg vet kan man (hittil i serien, aCoS) ikke lege arr, men hvis det er et helt ferskt sår forhindres arret. Alt blir bare borte, så jo eldre såret er, jo større sannsynlighet er det for at det blir et arr.
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
Post Reply