Dronning Morgase

Del dine teorier med oss

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3338
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Ceres wrote:Nynaeve er ei sterk kvinne. Hehe... Trangsynt? Absolutt! Forskrudd syn på menn? Jepp. Likevel; det står liksom respekt av henne. :D Grunnen til at jeg alltid har likt Nynaeves POVer er enkel: I starten av serien var det spent mellom henne og Moiraine pga Lan. Kom de til å få hverandre? Hva skjer?? :) Så forsvant Moiraine og Lan fikk sitt bånd overført... Hva skjer nå??? Skal de endelig få hverandre? Kan Nynaeve redde Lan? hehe... Mye spennede opp gjennom serien i Nynaeves POVer.
Ikkje egentleg... den einaste grunnen til at Lan ikkje er ein av mine absolutt favorittkarakterar i denne serien er den Nynaeve-romansen. :P Og det einaste som står respekt av kva Nynaeve angår er den fanatiske besettelsen av å ville helbrede alt og alle.

Og styrke er ikkje ein bra eigenskap i menneske som tek stupide avgjerdsler, ettersom det berre betyr at dei blir i betre stand til å forsøke nå dei latterlege måla dei set seg.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 855
Joined: Sun May 29, 2005 11:50
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

haha, Av de kvinnelige figurene er Min, Aviendha og Faile favoritter. Blant de mannlige har alltid Mat vært en klar vinner. Rand blir jeg som oftest bare oppgitt over, mens Nynaeve blir jeg ALLTID bare oppgitt over. Perrin er helt grei, men litt for treig og forsiktig for min smak.
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3338
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Stine wrote:haha, Av de kvinnelige figurene er Min, Aviendha og Faile favoritter. Blant de mannlige har alltid Mat vært en klar vinner. Rand blir jeg som oftest bare oppgitt over, mens Nynaeve blir jeg ALLTID bare oppgitt over. Perrin er helt grei, men litt for treig og forsiktig for min smak.
Hm, me ser ut til å vere (relativt, har mine små issues med Aviendha) einige. :D
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Treveler
Hengiven
Hengiven
Posts: 239
Joined: Sun May 29, 2005 22:35
Location: Bergen

Post by Treveler »

Faile er hat hat og mere hat. Herregud for en irriterenes person. Den sjalusien hennes går meg på nervene. Stakkers stakkers Perrin. Det hadde ikke gjort meg noen verdens ting om reddningsforsøket misslykkes og hun dør. Da skulle jeg ledd en ondskapsfull latter. WaWaHHAhahahahah :twisted:

Aviendha er helt klart min kvinnelige favoritt selv om hun har et noe skrudd syn på ære som alle aiel`er har! :D

Blant de mannlige karakterene er Mat favoritten tett fulgt av Rand. Hele Perrin karakteren har jo blitt ufattelig kjedelig etter Failes inntreden og etter slaget i tvillingelvene, har jo også historien rundt Perrin fullstendig falt sammen.

Likte også godt Lanfear før hun "forsvant". Ond til beinet men samtidig en utrolig interesant karakter.
Last edited by Treveler on Wed Jun 08, 2005 22:15, edited 1 time in total.
Lanfear84
Hengiven
Hengiven
Posts: 102
Joined: Sun May 08, 2005 10:01
Location: Gossen

Morgase (spoiler for de som ikke vet om prologen til KoD)

Post by Lanfear84 »

Jeg tror at Perrin og kompani kommer til å treffe Galad og hans "whitecloaks" ganske snart. Enten før de skal redde Faile og de andre damene (inkludert Galad's stemor Morgase) slik at de kan hjelpe til, eller rett etter. Uansett, møtet mellom Morgase og Galad kan bli meget interessant, med tanke på hvilke følelser hun har mot "Children of the Light", og hvordan Perrin kommer til å reagere når han får vite hvem han har i gruppen sin.
Don't Panic!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Men først må jo Morgase et al. reddes fra Shaidoene... :wink:
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Lanfear84
Hengiven
Hengiven
Posts: 102
Joined: Sun May 08, 2005 10:01
Location: Gossen

Selvsagt...

Post by Lanfear84 »

... må hun reddes først. Som sagt, enten hjelper Galad og "whitecloaks" til, eller så treffes de rett etter redningsaksjonen.
Jeg tar det nærmest som gitt at gjengen blir reddet fra Shaido'ene i KoD, for jeg er kjempelei hele den storyline'n, og den har blitt dratt ut ganske lenge nå (eller kanskje ikke, men det virker iallfall lenge). Og Perrin syter bare mer og mer for hver gang vi ser han, og det ødelegger hele bildet jeg har av han som karakter. Jeg likte Perrin i grunnen helt til Faile ble tatt...
Don't Panic!
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Re: Selvsagt...

Post by Stefan »

Lanfear84 wrote:... må hun reddes først. Som sagt, enten hjelper Galad og "whitecloaks" til, eller så treffes de rett etter redningsaksjonen.
Jeg tar det nærmest som gitt at gjengen blir reddet fra Shaido'ene i KoD, for jeg er kjempelei hele den storyline'n, og den har blitt dratt ut ganske lenge nå (eller kanskje ikke, men det virker iallfall lenge). Og Perrin syter bare mer og mer for hver gang vi ser han, og det ødelegger hele bildet jeg har av han som karakter. Jeg likte Perrin i grunnen helt til Faile ble tatt...
Har ikke Min sett at Perrin skal treffe to kvinner; den ene i form av en falk og den andre i form av en annen fugl (husker ikke hvem)? Han har vel bare truffet falken (Faile) enda?
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Den andre (hauken) er Berelain... :roll:
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

terje wrote:Den andre (hauken) er Berelain... :roll:
Okey, da så.
Mente å ha lest noe om at hun ikke var det, men er nok bare jeg som surrer - igjen :?
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Det kan jo selvfølgelig hende, men hauken er jo Artur Pendragon sitt merke, og Berelain er jo hans etterkommer. For ikke å snakke om at det er "våpenskjoldet" til Mayene.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

terje wrote:Det kan jo selvfølgelig hende, men hauken er jo Artur Pendragon sitt merke, og Berelain er jo hans etterkommer. For ikke å snakke om at det er "våpenskjoldet" til Mayene.
MÅ lese litt saktere ved neste gjennomlesning!
Begynte forresten på Eye of the World i dag; virkelig spennende å begynne helt på nytt igjen :)
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Hehe, ja, gjenlesninger er kule greier. Unntatt når det gjelder SoT, da... :(
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3338
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

terje wrote: Unntatt når det gjelder SoT, da... :(
Oh, put a sock in it. :lol:
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Og han bet på, krok, søkke og snøre! :lol:
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Post Reply