Yndlingskarakter?

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Katten
Soldat
Soldat
Posts: 64
Joined: Wed Jan 18, 2006 18:21
Location: Lier

Post by Katten »

Jeg liker Lan, Perrin, Matt og Rand som de mannlige, og Egwene, Nynaeve, Aviendha og Suian som de kvinnlige. Men det varier veldig hvem jeg liker best å lese om i de forskjellige bøkene . Det er jo litt kjipt når en av personene gjør noe spennende, men så blir det avbrutt fordi vi må høre om noen av de andre da. Det irriterer meg ganske ofte :P
Nicke
Soldat
Soldat
Posts: 32
Joined: Thu Jan 26, 2006 0:14
Location: Lilleström

Post by Nicke »

Det er jo noe med at de avbryter historien om en person og hopper til an annen som gjör at man ikke klarer å legge fra seg disse bökene.
Katten
Soldat
Soldat
Posts: 64
Joined: Wed Jan 18, 2006 18:21
Location: Lier

Post by Katten »

Jeg vet det, men det irriterer meg likevel, for det gjør at jeg gjerne ligger å leser til klokka ett på natta på vanlige skoledager, og da er jeg trøtt og sur neste morra. Jeg leser på senga, eneste tida på døgnet jeg har tid bortsett fra i helgene.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

På KoD lesinga er jeg rimelig sikker på at det ble senere enn ett... Prøv halvtre-fire... :oops: Men det var fort gjort da!
Urban tilværelse
Nicke
Soldat
Soldat
Posts: 32
Joined: Thu Jan 26, 2006 0:14
Location: Lilleström

Post by Nicke »

Lett!Jeg leser når det er tid til det. Når jeg leser WoT eller egentlig uansett bok ser jeg ikke på tv i det hele tatt untatt Lost
I`ll be burned if I`ll let some fox-faced goat-brain make a harness out of my hide
Eirik
Soldat
Soldat
Posts: 69
Joined: Thu Jan 19, 2006 15:26

Post by Eirik »

før så klarte jeg ikke å legge bra meg Wot men nå er det lett som bare det. Hvorfor?
Rambomons
Hengiven
Hengiven
Posts: 118
Joined: Wed Feb 15, 2006 22:28

Post by Rambomons »

Jeg må si at Rand er en klar favoritt, men jeg har også sansen for Perrin. Dette kan jo å skyldes at jeg er veldig gald og interessert i ulver.

Jeg har og sansen for Aviendha og Nynaeve.

Men hvem jeg liker best varierer egentlig fra bok til bok.
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Ok, må si at Galad ikke er så verst da! Etter å ha lest litt i KoD!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Han kunna vært verre, ja, men det sprørs hvordan han vil bli oppfatta når han får sjansen til å interagere med de andre hovedpersonene. (Det er forresten altfor lite interaksjon mellom de forskjellige hovedkarakterene i WoT; de forholder seg som regel bare til bifigurer, og det blir litt slitsomt i lengda...)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

VANSKELIG

Når jeg leser her digger jeg de fleste, men husker ingen av dem lenger. Men for å ta dem jeg husker så digger jeg Perrin: tror han er klumsete og arbeider med grovarbeid, Matt: spiller hele tiden og ordner seg damer.
Som dere sikkert skjønner så sammenligner jeg meg med Perrin og misunner Matt. Rand har jeg ikke veldig sansen for, men meg om det. Moraine er jo rå da. Ikke tvil om annet. Verin er også i en klasse for seg selv med rundluring av ALLE. Loial digger jeg. Han leser nesten bare, tar i et tak når det trengs, er veldig flink på mange ting og VELDIG beskjeden. På grunn av uheldig spoilerlesing har jeg funnet ut det har ventet på ei stund nå da. Ellers må jeg si at Nynaeve er tøff. Drar i fletta og gode greier. Lan syns jeg er en god bifigur, selv om han kanksje skal forestille noe annet.

Sorry, det er vanskelig å bestemme seg for en enkelt.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Jepp, alt for vanskelig. Det er tross alt flere tusen "karakterer" i serien, og når femti til hundre av dem er sentrale... ikke lett å bestemme seg, nei.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Jeg synes det er veldig enkelt jeg! Når man leser så får man en ekstra liten poff inni seg når man virkelig liker det man leser. Den poffen får jeg av Lan og Rolan og noen ganger av Egwene og Rand.

En sjelden gang kommer denne poffen også til andre karakterer, Nynaeve, Perrin, Mat, Tuon... Det er bare en følelse...
Urban tilværelse
Katten
Soldat
Soldat
Posts: 64
Joined: Wed Jan 18, 2006 18:21
Location: Lier

Post by Katten »

Denne poffen gjør det helt umulig å legge boka fra seg, ikke sant?
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Stemmer nok det... :lol:
Urban tilværelse
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Synes det er lett å legge fra seg boken. Er mange bøker jeg heller vil lese. Slo meg at Thom er en av de få som jeg liker godt.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Post Reply