Kanoner

Del dine teorier med oss

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Eirik
Soldat
Soldat
Posts: 69
Joined: Thu Jan 19, 2006 15:26

Post by Eirik »

jeg tror matt er mer fantasifull en det, ikke kanoner, men noe lignende, kanskje noe til å skremme mørkefrendene med eller kanskje noe fyrverkerifontene lignenede, bare mye større.
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Bare til å skremme folk med?
Mye kulere dersom han finner opp noe som kan drepe folk!
De til krig på land fyller de med masse små metalldeler, og kanonkuler på skip! Hvem har da bruk for Kraften? Mohaha!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Eirik
Soldat
Soldat
Posts: 69
Joined: Thu Jan 19, 2006 15:26

Post by Eirik »

hva med veldig store fyrverkerifontener til land og raketter til å tenne på seilene til mørkefrender.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Ashaman wrote:Bare til å skremme folk med?
Mye kulere dersom han finner opp noe som kan drepe folk!
Ja, skikkelig kult. For dreping er jo skikkelig stilig.
De til krig på land fyller de med masse små metalldeler, og kanonkuler på skip! Hvem har da bruk for Kraften? Mohaha!
"Hvem har da bruk for Kraften?" :shock:
Hvis vi ser bort fra at Kraften er litt mer fleksibel i bruk enn kanoner - og har flere bruksområder - ser det ut som at du glemmer Den Mørkeste. Eller tror du Universets nest mektigste entitet dør dersom noen skyter litt jernskrap på den? Forutsatt at den i det hele tatt har en fysisk manifestering?

I krig kan nok disse kanonene bidra til å jevne ut odsen litt mellom hærer med og uten Kraftledere, men ellers? Neppe.

Og, siden dette er teoriforumet, hvor spoilertags ikke er nødvendig ettersom ingen ville lest noe her hvis de ikke hadde lest alle bøkene, kan jeg jo minne dere på Mats "samarbeid" med Illuminatoren i KoD - det gikk ikke akkurat bare på "fyrverkeri for å skremme" der i gården, nei.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Eirik
Soldat
Soldat
Posts: 69
Joined: Thu Jan 19, 2006 15:26

Post by Eirik »

jeg har ikke lest knife of dreams, men jeg bare prøver å glemme det jeg har lest her etterpå og det funker fint for meg.
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Det med at krig er ''kult'' og at man ikke trenger Kraften var bare ironisk ment!

Kraften er jo noe av det som gjør serien så spennende som den er!

Men erlig talt så syns jeg det ville vært litt tamt dersom de bare skulle skremme folk med det! Rand har jo allerede bruk fyrverkeri til å drepe Trolloker da!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Ayreon
Asha’man
Asha’man
Posts: 375
Joined: Fri Oct 07, 2005 18:06
Location: I en mørk,mørk skog, bak en mørk,mørk dør

Post by Ayreon »

Jeg har ikke lest KOD, men i bok 7, tror jeg, så får Egwene et drøm om at Mat vil drepe folk med fyrverkeri
Purken den er bare slem, vi skal tagge på dem med kulepenn!!
Eirik
Soldat
Soldat
Posts: 69
Joined: Thu Jan 19, 2006 15:26

Post by Eirik »

ja, det har jeg skjønt, men hvordan, hva slags fyrverkeri?
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

Spoiler
Fyrverkeri fra Aludra, siden hun er en Illuminator.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Eirik
Soldat
Soldat
Posts: 69
Joined: Thu Jan 19, 2006 15:26

Post by Eirik »

det har jeg også skjønt, men hva slags type
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

RAFO... Når du har lest KoD vil du vite meir. Om du verkeleg vil, kan eg sikkert skumlese det eit kapittel eller to frå KoD oppatt, og gje deg eit lite referat.
Eirik
Soldat
Soldat
Posts: 69
Joined: Thu Jan 19, 2006 15:26

Post by Eirik »

nei takk, tror jeg vil lese det selv.
Sovepose
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 1
Joined: Sun Feb 18, 2007 11:14
Location: Bortover dit og innover slik...

Post by Sovepose »

Har en liten teori om at Mat og Aludra vill bygge en svæær rakett, som ingen klarer og flytte! :shock: Da er det Rand skal komme på disse nye dampbilene som de har konstruert i universitetet. Med litt sammarbeid og hu og hei vill de til slutt ikke bare ha laget granater, men også større raketter og kanoner (tanks?) som kan brukes på slagmaren.

Dampmaskinene vil i hvertfall spille en viktog rolle i Den siste striden (tror jeg). Som våpen eller proviant-frakter.

Første post foresten *smile pent*
:D
rand al'thore
Soldat
Soldat
Posts: 50
Joined: Tue Apr 25, 2006 16:48
Location: sørlandet

Post by rand al'thore »

har lurt litt på om disse dampmaskinene ligner mest på biler eller på tog, synes det hørtes veldig mye ut som tog siden de dro 50 eller 100 vogner, men de går jo ikke på skinner, så jeg ble litt forvirret
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Det begynner å bli over et år siden jeg leste Knife of Dreams, og enda lengre siden Crossroads of Twilight, så jeg må spørre: De hadde fått skrapet sitt til å fungere? :shock:
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Post Reply