Dronning Morgase

Del dine teorier med oss

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

SAU
Soldat
Soldat
Posts: 52
Joined: Thu Jun 09, 2005 11:23

Post by SAU »

Dustebiblioteket har rotet vekk Stone of Tears, så jeg har ikke lest mer enn WFR i den serien. Og jeg må si at jeg likte boken meget godt, men det har kanskje noe med at den var mitt eneste selvskap på to syv-åttetimers togturer.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Joda, jeg likte også serien første/eneste ( :lol: ) gangen jeg leste dem, i hvertfall de første fire pluss Faith of the Fallen. Men når jeg forsøkte å lese opp igjen WFR nå i januar, klarte jeg ikke å komme meg gjennom de første 300 sidene engang. Det var liksom noe med at boka var så vanvitting forutsigbar (duh - jeg hadde jo lest den før. Men WoT har så langt tålt 3 gjenlesninger, og har vært like bra, om ikke bedrem hver gang...). I tillegg syntes jeg ikke at historia bevegde seg noe særlig framover - de drev liksom fram og tilbake gjennom "the Border" fire-fem ganger, med nesten de samme problemene hver gang. Oppå dette igjen, kom det at Richard er en irriterende karakter (han har riktignok sine øyeblikk, men det var flest av dem i bok 3-4, hvis jeg husker riktig), og ideene han hele tida skulle spy ut av seg, fikk meg lyst til å spy sammen med ham. Det skal nevnes at jeg heller ikke greide å lese ferdig Markens Grøde av Knut Hamsun, fordi jeg "fant så mye fascistisk tankegods at jeg ikke klarte å konsentrere meg".

På toppen av kransekaka er Goodkind en drittsekk av dimensjoner. 8)


Men huff. Nå spammer vi. Ikke at det er særlig mange tråder hvor spamming ikke foregår, men... :roll:
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Hehe, du er òg tilhenger av "spam-i-veg-og-legg-til-ein-skuldbetont-setning-der-ein-seier-ein-ikkje-burde-spamme-så-mykje-nederst-i-posten"-klubben? :lol:

Fram og attende gjennom the Border? Høh. Hugsar eg ikkje. Var litt vekt på det, ja, er jo bokas fyrste skikkelege dramatiske høgdepunkt, men dei gjekk då ikkje mykje fram og attende. :?

Og dersom du byrja fire-fem år seinare enn meg må eg verkeleg skjerpe meg, har knapt lese noko siste to åra. :(

Uff, no har eg spamma att. :(





8)
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 855
Joined: Sun May 29, 2005 11:50
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

nå er jeg lei av alle disse "ånei, nå spammer vi"-kommentarene.

enten får dere spamme med god samvittighet og uten kommentarer, eller så får dere rett og slett la være! :wink:
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Stine wrote:nå er jeg lei av alle disse "ånei, nå spammer vi"-kommentarene.

enten får dere spamme med god samvittighet og uten kommentarer, eller så får dere rett og slett la være! :wink:
Den er grei, frå no av skal eg ikkje sei i frå når eg spammar.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Ikkje ein gong i postar av denne provoserande typen her. 8)
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Loki wrote:Hehe, du er òg tilhenger av "spam-i-veg-og-legg-til-ein-skuldbetont-setning-der-ein-seier-ein-ikkje-burde-spamme-så-mykje-nederst-i-posten"-klubben? :lol:
Er vel det ja. Er vant til litt strengere Modder (om enn ikke så veldig...), og da blir det gjerne sånn at man legger til seg ei vane med å si "beklager" når man spammer... :roll:
Loki wrote:Fram og attende gjennom the Border? Høh. Hugsar eg ikkje. Var litt vekt på det, ja, er jo bokas fyrste skikkelege dramatiske høgdepunkt, men dei gjekk då ikkje mykje fram og attende. :?
Skal vi sjå. Først går Richard og Kahlan igjennom. De vaser seg bort.
Så må de vel tilbake, og det er vel her Quad-mannen tar dem igjen, eller noe sånt.
Til slutt må de gjennom en gang til. Husker ikke hvorfor.
Mener å huske at dette bare er i løpet av første passering, og at de går gjennom minst en gang til, hver vei...

Så det er en del fram og tilbake, og jeg syntes det ble litt vel ensformig med tiden.
Loki wrote:Og dersom du byrja fire-fem år seinare enn meg må eg verkeleg skjerpe meg, har knapt lese noko siste to åra. :(
Ja. Mye av det samme her. Har riktignok lest en del, men ikke så mye som jeg gjerne har hatt lyst til... :(
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Post Reply