Filmer

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Har utrolig lyst til å se Kingdom of Heaven, men fikk ikke de andre til å bli med meg :(

Orlando Bloom er ikke verdens beste skuespiller, men jeg har aldri hatt noe i mot han. Syntes han var helt fantastisk i Lotr (og det var hans første store film :o) og også ganske bra i Pirates of the Caribbean. I Troy var han veldig pinglete, men det var tross alt rollefiguren som skulle være sånn...

Gleder meg til å se Mr and Mrs Smith :D Kan uansett ikke bli en dårlig opplevelse, med Jolie i hovedrolle ;)
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

terje wrote:Hmmm.
Får håpe at entusiasmen deres for tidshjulet.net vil vare litt lengre.

Et eksempel på et forum som plages med at det virker som om de som driver det ikke er så veldig engasjerte lenger, er fantasynorge.net. Der er det stort sett bare meg og et par andre som er aktive, mens de som skal mod'e sida og sånt, virker som om de bare leste RH og HP, så filmene, og bestemte seg for å starte et forum.

Needless to say (og jeg har vel allerede sagt det :roll: ), er ikke det blant verdens mest livate forumer for tida... :(
Eneste grunnen til at jeg besøker fantasynorge; er for å reklamere for denne siden (via sitatet mitt 8))

Problemet med den filmsiden vår var at vi egentlig ikke hadde så stor målgruppe... Var vel egentlig bare for moro skyld at vi lagde den :).
Så treg som RJ er til å skrive bøker, har denne siden forutsetninger til å leve lenge ;)
Vimes
Trollok
Trollok

Post by Vimes »

Ceres wrote: De engelske sidene har jo også bare en gjeng med virkelig faste postere slik som oss - en ca 20 stk. Forskjellen på f.eks theoryland og tidshjulet.net er at på theryland har man tusen andre medlemmer - slik som meg - som stort sett bare leser og holder seg oppdaterte, og de tyve medlemmene som står for 80% av postene er utrolig kunnskapsrike.

De engelske sidene er utrolige gode, men for all del: All ære til Tidshjulet.net. Synes dere har gjort en god jobb, admins! :wink:
Jeg har rotet rundt på theoryland forum og forsøkt meg på å diskutere, skal sannelig ha temmelig god kontroll for ikke å bli plukket helt fra hverandre der :oops:

Er liksom ikke måte på nivået på diskusjonen der, ble skikkelig imponert, ble faktisk også inspirert til å sende inn min egen lille teori....som grunnstøtte gansk raskt :lol:
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Hva omhandlet teorien din?

Du er ikke alene om å ha grunnstøtt...
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Akira wrote:Jeg skal se Kung Fu Hustle, The War Of The Worlds og The Hitchhiker's Guide to the Galaxy i sommer. Gleder meg vilt. :P
Stryk War Of The Worlds, og så er lista kliss lik lista mi over det jeg skal prioritere i sommer.
Vimes wrote:Jeg har rotet rundt på theoryland forum og forsøkt meg på å diskutere, skal sannelig ha temmelig god kontroll for ikke å bli plukket helt fra hverandre der
Ja, folk er sykt kunnskapsrike. Nesten så man kan kalle dem "WoT-autister"... :roll:
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

terje wrote:
Akira wrote:Jeg skal se Kung Fu Hustle, The War Of The Worlds og The Hitchhiker's Guide to the Galaxy i sommer. Gleder meg vilt. :P
Stryk War Of The Worlds, og så er lista kliss lik lista mi over det jeg skal prioritere i sommer.
Den var ein av dei eg gløymte i stad. War of the Worlds, altså. Skal sjå den, nemleg. :D
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Høres kjent ut. Nyinnspilling av gammel "klassiker" eller noe sånt?
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Lothair
Trollok
Trollok

Post by Lothair »

terje wrote:Høres kjent ut. Nyinnspilling av gammel "klassiker" eller noe sånt?
Enten så ble det laget en film på 1950-tallet basert på en bok fra før det, eller så ble det laget en bok på 50-tallet. Tror det siste, men er jammen ikke sikker.
Stanley Moon: I don't know what to believe.
George Spiggott: Not me, believe me!

- Bedazzled
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Er i hvert fall ei gammel bok, om jeg ikke tar helt feil.
Taraisilwèn
Hengiven
Hengiven

Post by Taraisilwèn »

Siden dere snakker om aktive forum/grupper må jeg bare få si meg enig i det dere sier. Jeg ble medlem i en norsk gruppe dedikert til RH og selv om vi hadde en del medlemmer (en del til å være norsk gruppe) var vi bare noen få som gjorde at gruppa var såpass aktiv og viss jeg har forstått det rett er det vel noe lignene her, bare at denne gruppa er såpass ny da så det er ikke kjempe mange medlemmer enda, men de som er her er flinke:)

...Og nå har jeg visst glemt ut hva mer jeg skulle si om det... :oops:

Vel uansett, filmer på kino. Så Mr & mrs. Smith i helga og ja en sterkt 4 kan jeg støtte.
Lurer på om jeg må få med meg Kloden kamp? og iallfall den nye Batman filmen!
"Almost dead yesterday, maybe dead tomorrow, but alive, gloriously alive, today."
~Mat Cauthon
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Så Mr. & Mrs. Smith på søndag, må si jeg ble skuffet. Filmen var grei den, men actionsekvensene ble litt for lange. Man kunne fint kuttet litt, og gjerne hatt et litt mer realistisk preg over hele filmen. Har gitt den 6/10 på imdb nå. Anbefales ikke, hvis man ikke vil se Angelina Jolie da :P
Vimes
Trollok
Trollok

Post by Vimes »

Ceres wrote:Hva omhandlet teorien din?

Teori og teori fru Blom...jaja, den ligger nå ute på nett, ikke akkurat noe man skryter på seg men man prøver da å legge noe igjen de til entusiaster som kommer senere :lol:

Link:
http://www.theoryland.com/theories.php? ... &theo=1501

Det var i alle fall morsomt at noen hadde tatt seg tid til å kommentere den om ikke annet.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

terje wrote:
Hvorfor ønsker ikke du å se War of the worlds? Den ser jo hissig rå ut.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Vimes wrote:
Ceres wrote:Hva omhandlet teorien din?

Teori og teori fru Blom...jaja, den ligger nå ute på nett, ikke akkurat noe man skryter på seg men man prøver da å legge noe igjen de til entusiaster som kommer senere :lol:

Link:
http://www.theoryland.com/theories.php? ... &theo=1501

Det var i alle fall morsomt at noen hadde tatt seg tid til å kommentere den om ikke annet.
Synes ikke det var så ille! Du trenger ikke si at du ble slaktet. De to - Frenzy og Tamyrlin (eller hva de nå heter), samt Callandor - har latt folk gjennomgå langt hardere enn dette!
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Eivind wrote:Så Mr. & Mrs. Smith på søndag, må si jeg ble skuffet. Filmen var grei den, men actionsekvensene ble litt for lange. Man kunne fint kuttet litt, og gjerne hatt et litt mer realistisk preg over hele filmen. Har gitt den 6/10 på imdb nå. Anbefales ikke, hvis man ikke vil se Angelina Jolie da :P
Tror du hadde litt høye forventninger til filmen; når du gir den 6/10 og blir skuffet... Jeg gir den 7/10, men den var helt klart best fram til alle actionscenene begynte. Og jeg anbefaler dere å se filmen, den er ganske kul. Angelina Jolie trekker selvsagt ikke ned heller :P (som i følge eivind; ikke er særlig pen :shock:, jaja, kommer vel en forsvarstale nå, men han har sagt det!)

I sommer skal jeg selvsagt se War of the Worlds, litt usikker på Hitchhiker, har planlagt å lese bøkene i over 5 år nå, men liksom aldri fått meg til å gjøre det :P Lest første del da, og det var morsomt.

Må få sett Kingdom of Heaven også, så fort den kommer på dvd.
Post Reply