Den Store Jakten – OOC-tråd

Delta i rollespill som utspiller seg i Randland

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Terje

Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Hvis noen ville si meg hvor vi er cirka i rollespillet ville det vært fint. Og hva slags årstid er det? Det er litt avgjørende for om Akka skal bruke sko eller ikke. Tenkte å gjøre en sak ut av det.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Sauegjeteren wrote:Hvorfor var Tharj sur da han red?
Fordi Vladra og Aisa tilsynelatende rotter seg sammen mot ham. ;)
Men er vi i Svartfjellene snart eller er vi der? Jeg husker ikke kartet helt godt nå og er heller ikke sikker på hvor lang tid det tar mellom stedene.
Jeg kikka nettopp på kartet, og gjett hva jeg fant ut? Jo, jeg fant ut at det rett og slett er en enorm omvei å dra om Svartfjellene for å komme til Chachin, siden det går vei direkte fra Tar Valon til nevnte by. :lol:
Men hva gjør vi da? :?

Forresten, Sauegjeteren:

Image

Jeg stemmer for noen banditter som ligger i fjellsida og så viser det seg at ynglingen også kan litt.
Helt greit for meg. Det er opp til den som skriver, så lenge det er litt sammenheng med det som har skjedd før. ;)
Eller? Er foresten Paitr noe jeg burde kjenne igjen? Er det ikke med en slik i Tidshjjulet?
Du bør kjenne en Paitr, men dette er en helt annen Paitr. :)

Angående årstid, så er jeg helt på jordet, men skal vi si at det var sen vår da Eden ble avlagt i Illian, og at det nå er juni-juli eller noe sånt? :?

Og Moderator Terje er sinna: Hvorvidt incanus skriver Kvitebru eller Hvitebro er fullstendig irrelevant. Mannen kan skrive hva han vil, så lenge han holder seg unna dialekter og fremmedspråk. DRIT I Å KOMMENTERE DET. Got it?
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Terje wrote:[
Men er vi i Svartfjellene snart eller er vi der? Jeg husker ikke kartet helt godt nå og er heller ikke sikker på hvor lang tid det tar mellom stedene.
Jeg finner verken Svartfjellene eler Cachin jeg. (skamme meg)

Edit: fant det. Men jeg drar oss lenger inn likevel tror jeg. Akka er bare en uerfaren gutt.
Og Moderator Terje er sinna: Hvorvidt incanus skriver Kvitebru eller Hvitebro er fullstendig irrelevant. Mannen kan skrive hva han vil, så lenge han holder seg unna dialekter og fremmedspråk. DRIT I Å KOMMENTERE DET. Got it?
Beklager, det er vel viktig for oss at vi ikke går off-topic her. Det vil ikke gjenta seg. Jeg har foresten gått og angret ei stund og tenkt på om jeg ikke heller skulle sendt melding til incanus om det. Sorry boss, det skjer ikke igjen.
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Torbjørn »

Chachin er i Kandor, eit av grenselandene (heilt nord, omlag midt på). Svartfjellene ligg mellom Andor og Grenselandene (litt sør for Kandor kanskje).
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

bra sauefyr :P
jeg skriver neste.

likte den heroiske fremstillingen av Vladra her :P
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Du så at han var litt betatt av henne også eller?
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

kunne ikke unngå det :wink:
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Så vi overser bare den lille glippen min om veien til Chachin? Sier at de rir crosscountry, selv om det vil koste dem en god del mer tid?

hvis vi gjør det, kan jeg endre den forrige posten min etterhvert som vi går, for å passe til det som skjer.... (uff, den flausa svir fortsatt... :P)

Og godt skrevet, ja, Sau! :D
- Verg., Aen., 3.315.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

*Rødme kledelig* :oops:
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Det vi eventuelt kan gjøre, er å la dem ri til Chachin langs veien dit, og dersom været er bra kan de bo ute.

Det tårnet de er ved nå kan f.eks. være noe de så fra veien og tok seg tid til å utforske? Bare for å binde det sammen med det som har skjedd før, mener jeg? ;) (Haster ikke...)
- Verg., Aen., 3.315.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

joda, funker fett nok det. Men da får du gjøre om litt i postene ettersom det trengs. Jeg skrev oss vel enda lenger ut i ødemarka tror jeg. Men er det ingen byer/landsbyer etter vegen mellom Tar Valon og Chachin? Eller klarer vi akkurat å stoppe mellom dem?
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Ingen er nevnt, men det skulle ikke by på problemer å finne på noen?
- Verg., Aen., 3.315.
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Torbjørn »

Canluum, Manala og Ravinda kanskje. Veit ikkje akkurat kvar Canluum er, anna enn at den ligg litt sør for Chachin. Kan vere dei ligg på vegen mellom Tar Valon og Chachin. (Las New Spring for ikkje so lenge sidan...)
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Må forresten få sende en takk til Terje for at du ikke plukka på at jeg lot Tharj drepe den siste mørkefrenden uten noe nåde. Var litt i tvil om den der altså.

Edit: Du incanus som tydeligvis ikke har noe liv uansett :twisted: og vet alt om Tidshjulet kan jo bli med på rollespillet.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Tja, ved første øyekast så det litt tvilsomt ut, men ved nærmere ettertanke kom jeg fram til at jeg tross alt har skrevet i Tharjs karakterbeskrivelse at han har en tendens til å la følelsene løpe av med seg i omgang med Mørkefrender, så egentlig var det du skrev ganske bra. Sannsynligvis bedre enn det jag hadde skrevet selv. ;)

EDIT: Dog, hvordan han visste at de var Mørkefrender, er en helt annen sak... :P
- Verg., Aen., 3.315.
Post Reply