Ikke-fantasy litteratur
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Nettopp ferdig med "Angels And Demons", og må si meg possitivt overasket
Om ikke velskrevet, så er den spennende, og blir sikkert å lese mer Dan Brown. Dette er da sikkert stikk motsatt av alle andres mening
Siden jeg tror folk setter språket høyt. (Det til tross for tWoT som jeg mener ikke er så velskrevet)
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
for there you have been,
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Dan Brown skriver jo skikkelig medrivende. Jeg har bare lest Engler og Demoner og Da-Vinci Koden. Men så må jeg si at jeg hadde vanskelig for å legge fra meg boka da da. Men Dan Brown er jo genial. Alle stedene i Roma er jo virkelige steder. Altså fra Engler og Demoner.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

DF er elendig. DP kan gå ann. faktisk er den litt underholdene, selvom det omtrent fra første stund er klart hvem skurken er.
liker A&D bedre enn DVK, veit ikke helt hvorfor, men DVK virket litt småfalsk på meg.
liker A&D bedre enn DVK, veit ikke helt hvorfor, men DVK virket litt småfalsk på meg.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Litt forskjelig ser jeg...
Er det ikke samme hovedperson i bøkene
Gidder ikke lese det hvis ikke Langdon er med
For ikke å snakke om at jeg fikk smaken for Vittoria Vetra
Hadde vært litt stilig om han kunne trekke in personer fra disse bøkene i sine neste bøker...
Er det ikke samme hovedperson i bøkene
For once you have tasted flight you will
for there you have been,
for there you have been,
Langdon er kun med i Angels and demons og Da Vinci koden. I de to andre er det to andre hovedpersoner. Uansett hva Ceres sier, er Deception Point og Digital Fortress to gode bOker.
SkjOnner forresten ikke at hun som jente ikke liker kjErlighetshistorien mellom hovedpersonen og typen i Digital Fortress.
SkjOnner forresten ikke at hun som jente ikke liker kjErlighetshistorien mellom hovedpersonen og typen i Digital Fortress.
Bøkene er jo så utrolig forutsigbare og gjennomsiktige. OK, DaVincikoden går til nød an å lese og synes er spennende, men når man plukke opp neste bok så er jo den AKKURAT LIK!
Nei, jeg liker ikke å bli fortalt samme ting to ganger, uansett i hvilken form budskapet kommer. Om det er i form av en tv-serie, i form av lærere eller i form av bøker. Makan.
Nei, jeg liker ikke å bli fortalt samme ting to ganger, uansett i hvilken form budskapet kommer. Om det er i form av en tv-serie, i form av lærere eller i form av bøker. Makan.
Urban tilværelse
det var det som ødela A&D for meg... handlinga var klin lik. DF var litt anderledels, men den boka var jo direkte kjedelig så... DP hadde noen overraskende momenter, men ellers var det jo klart fra første stund hvem skurken var.
Spoiler
som det med undervanssteinen. også det at de faktisk tok livet av den dame forskeren så tidlig i boka... hadde trodd det skulle drøye.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?