Filmer

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Nynaeve
Asha’man
Asha’man

Post by Nynaeve »

Jeg synes den var kjempebra! Jeg liker musicaler, så der er du ikke alene.

Det var veldig tøft at det hele tiden skiftet mellom drøm og virkelighet.
Don't have sex. You'll get pregnant and die!
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Nynaeve wrote:Det var veldig tøft at det hele tiden skiftet mellom drøm og virkelighet.
I go.... She goes. But I can't do it on my own.
Tror det var slik det var. Jeg så ikke søndagsfilmen på NRK nå da. Jeg har sett den før. Men jeg tviler på at verken Catherina Zeta-Jones eller Renè Swellwegger virkelig kan å synge så bra.

Og når vi snakker om musikaler. Jeg har faktisk vært med i en. Det er gøy det. Men det var før stemmeskiftet.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Nynaeve
Asha’man
Asha’man

Post by Nynaeve »

Hvilken da? Nå ble jeg interessert, for ikke å snakke om imponert!
Det er mer enn jeg har gjort.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Rockeulven. Men det var en barnemusikal da. MEn gøy var det. Fulle hus hver kveld :P Og nå er vel det over et år siden og masse stemme siden. Kanskje jeg blir med på noe igjen. Det er faktisk laget film også av Rockeulven. Personlig synes jeg forestillingen vår var bedre.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Nynaeve
Asha’man
Asha’man

Post by Nynaeve »

Jeg har vært med på alt annet enn musical...
Skulle gjerne prøvd det også, og kanskje en dag.
Jeg for min del har sunget ekte opera. yess. Og Katie Melua.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Nynaeve wrote:Og Katie Melua.
så lenge du ikke høres ut som henne er det greit... fæleste stemmen jeg har hørt, om du ser bortifra nøtteskrika Jenny...

men det er en diskusjon som hører til i en annen tråd.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Nynaeve
Asha’man
Asha’man

Post by Nynaeve »

Ja. Jeg og Sauegjeteren fant ut av det, og flyttet diskusjonen et annet sted....
Så du skal ikke plages mer.

Edit: Hurray! Jeg har blitt innvidd!
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

(
Nynaeve wrote:Edit: Hurray! Jeg har blitt innvidd!
perfekt! gratulerer. løp og varm opp te-vannet for meg barn. )
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Moiraine Sedai »

Grattis :wink:

Vi lagde en musikal i 7. klasse, "Saturday Night Fever". Det var veldig gøy; jeg sang med mikrofon og greier 8)
. . .
Nynaeve
Asha’man
Asha’man

Post by Nynaeve »

Så tøft!
Filmet dere det eller? (prøver å komme on-topic igjen...)
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Moiraine Sedai »

Jepp. Jeg fikk aldri tak i den, da... En i klassen filmet den, og jeg fikk ikke helt med meg ordningen på hvordan man skulle få en av filmene :(
. . .
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Moiraine Sedai wrote:Har den på dvd og har sett den flere ganger. Jeg syns den er kjempebra! Jeg så den ikke på tv, da. Jeg så på Sha-et-eller-annet. På svensk tv. Handlet om en ex-politimann som ville sørge for at en fyr som hadde drept en neger fikk dommen sin. Fyren hadde nemlig mange penger og kunne kjøpe seg ut av dommen. Helt grei film, lett underholdene.

Høres veldig ut som den nyeste versionen av Shaft. Med Samuel L. Jackson og Christian Bale i rollene som Shaft og rike hvitingen.
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Moiraine Sedai »

Jepp. Shaft var navnet :P
. . .
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Var og så "The Matador" nylig, og den filmen likte jeg virkelig. Ikke særlig dyp, og riktig nok henger noe av det ikke helt på greip, men skikkelig kjekt å se en fin komedie, og Brosnan gjør en utmerket figur. Bruker nok en gang Terje-Loki-skala og sier: 8,0 / 10.

:D

Og påsken er jo som alle vet tida for å se film, og jeg har også sett noen andre. Den jeg likte aller best var "Lord of War" med Nicholas Cage. I sin sjanger er det noe av det beste jeg har sett tror jeg. Virkelig en god film. Karakter: 9-9,5/10 (er ikke helt sikker på hvor streng jeg skal være).

Så nylig også "Elizabethtown" med Orlando Bloom og Kerstin Dunst, og tenkte det ville være en hyggelig kveld med en hyggelig, feel-good film. Den gang ei. Filmen var ok, den, men alt alt for lang. Over to timer var den, og det blir i hvertfall en halvtime, førtifem minutter for langt på en såpass tynn historie. Men jeg synes Bloom gjør det greit, da. Karakter: 4,5/10.

Man kan ikke gå gjennom påsken uten å også pløye gjennom sine søsken og venners nye filminnkjøp, og i min lillesøsters nye filmer (hun kjøper mye fordi hun jobber på en filmutleieplass) fant jeg en film kalt "The Calcium Kid," også med den godeste Orlando Bloom. Denne filmen hadde hun kjøpt for tredve kroner, og jeg var tvilende og hadde lave forventninger. Denne filmen syntes jeg imidlertid var overraskende artig. Rett og slett en fin film for ei rolig stund. Karakter: 6-6,5/10.

Jeg har et par andre filmer liggende og vente også, først ut "Sisterhood of the Travelling Pants" - nok en lillesøsterfilm, men jeg gleder meg jo litt til å få sett den også da. Og så må jeg jo få kommet meg avgårde og sett "Inside Man" og "Shrek 2." :)
Urban tilværelse
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Ceres wrote:Og påsken er jo som alle vet tida for å se film, og jeg har også sett noen andre. Den jeg likte aller best var "Lord of War" med Nicholas Cage. I sin sjanger er det noe av det beste jeg har sett tror jeg. Virkelig en god film. Karakter: 9-9,5/10 (er ikke helt sikker på hvor streng jeg skal være).
Jepp, den likte eg òg - ikkje så godt som deg, tydelegvis (trur eg la den på 7,5 eller 8, hugsar ikkje, og i motsetning til Terje har eg ingen logg over slikt) men eg likte den veldig godt. Særleg elska eg slutten.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Post Reply