Heh, husker jeg lette etter den voksenpatchen da jeg var 14 eller noe sånt. Har ikke vært like attarktivt siden, for å si det sånn.Faile wrote:det sykeste jeg så var da broren min fjerna sladdene, og senga mens folk holdt på.
Dataspill og andre spill!
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Altså move objects koden var jo kulTerje wrote:Eneste koden jeg brukte var pengekodene, samt repetisjonskoden. Har man penger går jo det meste uansett.
Men den move objects hørtes ikke dum ut...
På det beste (verste) klarte jeg og en kamerat å utvide familien gradvis til 8 medlemmer, da hadde vi stort og fint hus da!
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Der er vi enige altså. Ungkar, egenskaper/dame/jobb, en/to unger.Altså move objects koden var jo kul , men pengekoden ødelegger all moroa med spillet for meg. Jeg likte best å starte med en ungkar, skaffe en dame, og skape en stor familie.
Der har vi den perfekte tingen. Ca.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Konklusjonen er altså at siden du ikke var begavet nok til å beherske spillet; så er spillet et drittspill?Kjetil wrote:Hadde aldri tålmodighet til Sims, ble alltid så forbanna når han ikke gjorde som jeg ville.
Og om morgenen, når vekkerklokka ringte, og rakk ikke ut døra eigang før bilen hadde kjørt. Drittspill.
Selv om jeg gikk lei av spillet etter noen måneder; så mener jeg at dette er et av de beste spillene som er laget.
I tillegg det er mye bedre for barn enn skyte- og voldsspill.
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

Ja, sånne skytespill blir det bare flere å flere av. Ærlig talt, hvor gøy kan det være å holde på sånn når man vet at det er hverdagen til en del folk? Om det bare ble forbudt med slike spill... Jeg syns å huske en episode med noen ungdommer som ville gjøre det samme som de gjorde på spillene (ikke i Norge, da).Stefan wrote: I tillegg det er mye bedre for barn enn skyte- og voldsspill.
. . .
Hørt på maken! Jeg liker faktisk skytespill veldig godt. Da kan jeg skyte masse folk også slipper jeg å gjøre det i virkeligheten. Perfekt. Men altså; for å være seriøs. Det er faktisk ikke bare skytespill som inneholder vold. Rollespill, slåssespill, eventyrspill, strategispill, ja til og med bilspill og plattformspill inneholder vold. Så jeg mener HALLO OMFG. Seriøst, nå ble jeg irritert.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Hehe, totalt enig. Jeg mener faktisk at skytespill er bedre for ungdom og unger enn Barbie. Barbie er noe man ser opp til og vil bli dukkestørrelse omtrent rundt midjen, mens man gjerne får avreagert på skytespill/slåssspill. Og Mario dreper faktisk skilpaddene. Hva har de gjort galt? Og ærlig talt, hvem er det som blir større av å spise en fluesopp`?Akira wrote:Hørt på maken! Jeg liker faktisk skytespill veldig godt. Da kan jeg skyte masse folk også slipper jeg å gjøre det i virkeligheten. Perfekt. Men altså; for å være seriøs. Det er faktisk ikke bare skytespill som inneholder vold. Rollespill, slåssespill, eventyrspill, strategispill, ja til og med bilspill og plattformspill inneholder vold. Så jeg mener HALLO OMFG. Seriøst, nå ble jeg irritert.
Og selv om én ut av titusen gutter klikker av å spille spill, så er jo ikke det representabelt for resten av gamerne. Man kan ikke forby spill på grunn av det. For det vil alltid finnes mennesker som er ustabile og ikke takler ting. Men det kan man ikke gjøre noe med. Og det ville være helt urimelig overfor spilldesignere og måtte ta noe sånt med i betraktiningen og.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Skytespill er nok bedre for ungdom enn Barbie, leker man med Barbie i tenårene er det noe galgSauegjeteren wrote:Hehe, totalt enig. Jeg mener faktisk at skytespill er bedre for ungdom og unger enn Barbie. Barbie er noe man ser opp til og vil bli dukkestørrelse omtrent rundt midjen, mens man gjerne får avreagert på skytespill/slåssspill. Og Mario dreper faktisk skilpaddene. Hva har de gjort galt? Og ærlig talt, hvem er det som blir større av å spise en fluesopp`?
Barn derimot bør ikke spille skytespill. Da jeg var mindre og spilte voldsspill, tenkte jeg alltid at dette er ikke farlig, jeg er jo smart nok til å ikke gjøre dette i virkeligheten. Men når jeg nå ser at stebroren min på 7 år spiller GTA og ser på Kill Bill, skjønner jeg at det er helt galt.
Det med Mario og fluesopp er bare tull. STOR forskjell på å spille f.eks. MarioCart og Half Life. Grafikken er helt annerledes, skytespill prøver som oftest å etterligne virkeligheten.
Bare så det er sagt; så mener jeg 15-åringer og oppover kan bestemme selv hva de spiller, når jeg snakker om barn; så mener jeg litt mindre barn
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Ikke bare litt galt engangSkytespill er nok bedre for ungdom enn Barbie, leker man med Barbie i tenårene er det noe galg
Hvorfor? Var du smartere enn han er nå? Greit nok, så små barn burde virkelig ikke spille slikt, det er ganske voldsomme saker, men likevel. Inkonsekvens?Barn derimot bør ikke spille skytespill. Da jeg var mindre og spilte voldsspill, tenkte jeg alltid at dette er ikke farlig, jeg er jo smart nok til å ikke gjøre dette i virkeligheten. Men når jeg nå ser at stebroren min på 7 år spiller GTA og ser på Kill Bill, skjønner jeg at det er helt galt.
Men Mario er likevel barnespill, og hvis to barn leker Mario, den ene ser en fluesopp og vips, WOW, vi kommer til å bli kjempestore! Men det er som regel et vist alderskille mellom de to spillene.Det med Mario og fluesopp er bare tull. STOR forskjell på å spille f.eks. MarioCart og Half Life. Grafikken er helt annerledes, skytespill prøver som oftest å etterligne virkeligheten
Her er jeg enig, selv om det ødelegger for meg selvBare så det er sagt; så mener jeg 15-åringer og oppover kan bestemme selv hva de spiller, når jeg snakker om barn; så mener jeg litt mindre barn .
Når jeg var 7 år hadde jeg ikke engang hørt om skytespill. Jeg ser store forskjeller i oppdragelsen jeg har fått, og det stebrødrene mine får.Sauegjeteren wrote: Hvorfor? Var du smartere enn han er nå? Greit nok, så små barn burde virkelig ikke spille slikt, det er ganske voldsomme saker, men likevel. Inkonsekvens?
Mamma lot meg ikke ha lekepistoler heller tror jeg
Men fra jeg var 13-14 år og bygde egen data, kunne jeg hvertfall bestemme det meste selv, av hvilke spille jeg kjøpte o.l.. Synes faktisk nå at det er litt for tidlig å kunne spille skytespill. Hvertfall rene skytespill, som Half Life, Counter Strike osv.