Teite/morsomme saker fra skoledagen
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

Sammen med Simen hadde jeg IT-tentamen på fredag. Deler av oppgaven fikk vi to uker før, som forberedelse, resten av oppgaven fant vi på internett.
Alle hjelpemidler er tillatt i IT, og vi kan ha med cd med de filene vi har arbeidet med hjemme.
Etter 10 min leverte vi og gikk
Korteste tentamen jeg har opplevd.
Alle hjelpemidler er tillatt i IT, og vi kan ha med cd med de filene vi har arbeidet med hjemme.
Etter 10 min leverte vi og gikk
Nei, alle hjelpemidler er tillatt, unntatt internett, vi fikk en forberedelsesdel; og siden dette var en tidligere eksamensoppgave, fant vi oppgaven i sin helhet på nettet. Så gjorde vi oppgaven hjemme, tok med filene på skolen - og leverte.Akira wrote:Haha ok. Men er ikke det juks?
En selvfølge at man får bruke hjelpemidler i IT egentlig, de fleste systemutviklere bruker oppslagsverk / internett i det daglige arbeidet sitt.
Vi sliter nok litt mer hvis vi kommer opp til eksamen i IT. Da vet man ikke hele oppgaven på forhånd, og vi må jobbe individuelt.
Forhåpentligvis fikser en lærerstreik eksamensbiffen
Det er da slik for de fleste faggrupper at i det daglige arbeidet så har man oppslagsverk rundt seg til en hver tid. Til tross for dette krever man jo at kandidaten kan mye uten å slå opp... I hvert fall hos oss...Stefan wrote: En selvfølge at man får bruke hjelpemidler i IT egentlig, de fleste systemutviklere bruker oppslagsverk / internett i det daglige arbeidet sitt.
Vi sliter nok litt mer hvis vi kommer opp til eksamen i IT. Da vet man ikke hele oppgaven på forhånd, og vi må jobbe individuelt.
Forhåpentligvis fikser en lærerstreik eksamensbiffen.
Lykke til med lærerstreiken, og med det samme jeg er i gang og lykke ønsker, så kan jeg komme med de beste ønsker for russetida deres. Må dere få fint vær, hyggelige opplevlser og ei hærlig tid.
Urban tilværelse
Ja, det er riktig, og for oss med klisterhjerne er det en fordel. Men det er jo egentlig ikke vits å kunne alt det vi pugger til prøver i Historie, Religion osv utenatt. Man glemmer det jo uka etter prøven uansett. Kanskje burde man hatt åpen bok i flere fag, for å få fram graden av forståelse?Ceres wrote:Det er da slik for de fleste faggrupper at i det daglige arbeidet så har man oppslagsverk rundt seg til en hver tid. Til tross for dette krever man jo at kandidaten kan mye uten å slå opp... I hvert fall hos oss...
Tusen takk, været har ikke vært så fint enda, men vrenginga var hvertfall moro. I dag drar vi på vårt første Tryvann-treff.Ceres wrote: Lykke til med lærerstreiken, og med det samme jeg er i gang og lykke ønsker, så kan jeg komme med de beste ønsker for russetida deres. Må dere få fint vær, hyggelige opplevlser og ei hærlig tid.
[Ikke fortsett den off-topic diskusjonen vi startet her nå.]
-
Stine
- Den Fortapte

- Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!
Akira wrote:Jeg håper ikke det blir streik, da risikerer vi å få julekarakterene på vitnemålet istedenfor, og det er jeg ingen fan av.
men å slippe muntlig høres ikke så ille ut...
tja, jo, kanskje det.
sitter for den blå ajah.
sitter for den blå ajah.