Norsk språk

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Ja.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Har du noen gode grunner?
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Vel, ja, men dei er jo subjektive alle som ein, så veit ikkje kor stor nytte du har av at eg lister nokre av dei.

Fyrst og fremst meinar eg bokmål er ein hån mot nasjonen. Etter å ha vore lite meir enn eit innimellom dansk, innimellom svensk koloni i århundrer får me endeleg nasjonalt sjølvstyre att og vel å bruke eit språk som nedstammar i langt større grad frå dansk enn frå norsk som vårt skriftspråk? Det er, for meg, forkasteleg. Det er, for meg, som å skulle skrive tysk berre fordi tyskarane styrte oss i ein periode. (Noko me òg utan tvil ville ha gjort, hadde dei berre blitt verande eit århundre eller to)

For det andre er dagens rettskriving så avsindig dårleg at av dei "9/10" tør eg påstå at på det minste ein fjerdedel, antakeleg fleire, skriv bokmål dårlegare enn kva eg anser som eit minstekrav uansett. At dei ikkje "kan" nynorsk frå før er dermed ikkje noko argument, i mine auge kan dei ikkje bokmål heller. Om dei fyrst skal maltraktere eit språk kan det like gjerne vere eit norsk språk.

For det tredje, og denne grunnen er forresten ikkje subjektiv, kva samnorsk angår, dagens nynorsk ER samnorsk. Dagens nynorsk er så nærme bokmål at Aasen antakeleg ville snudd seg i grava hadde muskulaturen hans ikkje vore borterodert av diverse formar for makk. Bokmål, derimot, har ikkje nærma seg nynorsk i nemneverdig grad på femti år. Dagens nynorsk er samnorsk. Så alle som er for samnorsk burde vere for nynorsk, og mot bokmål.

For det fjerde, nynorsk er, og eg understrekar at eg er subjektiv igjen, nynorsk er langt meir estetisk enn bokmål.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Loki wrote:Vel, ja, men dei er jo subjektive alle som ein, så veit ikkje kor stor nytte du har av at eg lister nokre av dei.

Fyrst og fremst meinar eg bokmål er ein hån mot nasjonen. Etter å ha vore lite meir enn eit innimellom dansk, innimellom svensk koloni i århundrer får me endeleg nasjonalt sjølvstyre att og vel å bruke eit språk som nedstammar i langt større grad frå dansk enn frå norsk som vårt skriftspråk? Det er, for meg, forkasteleg. Det er, for meg, som å skulle skrive tysk berre fordi tyskarane styrte oss i ein periode. (Noko me òg utan tvil ville ha gjort, hadde dei berre blitt verande eit århundre eller to)

For det andre er dagens rettskriving så avsindig dårleg at av dei "9/10" tør eg påstå at på det minste ein fjerdedel, antakeleg fleire, skriv bokmål dårlegare enn kva eg anser som eit minstekrav uansett. At dei ikkje "kan" nynorsk frå før er dermed ikkje noko argument, i mine auge kan dei ikkje bokmål heller. Om dei fyrst skal maltraktere eit språk kan det like gjerne vere eit norsk språk.

For det tredje, og denne grunnen er forresten ikkje subjektiv, kva samnorsk angår, dagens nynorsk ER samnorsk. Dagens nynorsk er så nærme bokmål at Aasen antakeleg ville snudd seg i grava hadde muskulaturen hans ikkje vore borterodert av diverse formar for makk. Bokmål, derimot, har ikkje nærma seg nynorsk i nemneverdig grad på femti år. Dagens nynorsk er samnorsk. Så alle som er for samnorsk burde vere for nynorsk, og mot bokmål.

For det fjerde, nynorsk er, og eg understrekar at eg er subjektiv igjen, nynorsk er langt meir estetisk enn bokmål.
Enig i alt her ja... Nynorsk for meg. Men inntil videre skriver jeg slik jeg gjør.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Mulig det er rett, men når jeg ikke hadde lest en nynorsk tekst intill jeg begynte i 9-ende kan jeg ikke fordra det. Så for all del. men da burde det være det eneste skrift språket, slik at det blir lært fra skolestart.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Wolfbrother wrote:Mulig det er rett, men når jeg ikke hadde lest en nynorsk tekst intill jeg begynte i 9-ende kan jeg ikke fordra det. Så for all del. men da burde det være det eneste skrift språket, slik at det blir lært fra skolestart.
Det ville isåfall blitt slik. Om det hadde vært best med omskolering eller å la folk med bokmål fortsette til de dør er en annen diskusjon.
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Moiraine Sedai »

Er dette bare skriftlig? For vi kan jo ikke bare ha nynorsk-dialekter, det blir jo litt trist. Og det ville jo blitt rart å skrive en annen dialekt enn den man bruker muntlig.
. . .
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Nynorsk er et rent skriftspråk.
for there you have been,
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Moiraine Sedai »

Ok, jeg kan rette litt på det jeg sa. Det ville jo vært litt trist å bare ha en dialekt. Jeg snakker tilnærmet bokmål, og det ville vært unaturlig for meg å skrive å nynorsk.
. . .
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Torbjørn »

Skriftspråk er skriftspråk, talespråk er talespråk. Når ein skriv skal ein ikkje skrive dialekt. Det er sjølvsagt veldig mange som skriv på ein annan måte enn dei snakkar, noko anna hadde ikkje gått ann.
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Moiraine Sedai »

Hadde jeg snakket tilnærmet nynorsk hadde jeg jo skrevet på nynorsk. Det er det jeg mener, ikke at man skal skrive dialekt.
. . .
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Slik som meg. Jeg skriver meget ulikt fra talemåten min, ettersom at jeg er fra lenger nord i landet.
for there you have been,
aviendha
Hengiven
Hengiven

Post by aviendha »

Jeg vil si jeg snakker mer likt nynorsk enn bokmål men jeg skriver på bokmål for det :P Men kansje det har noe med at vi lærte bokmål først på skolen her.
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Moiraine Sedai »

Ja, vel, så snakker jeg for meg selv...
. . .
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Moiraine Sedai wrote:Hadde jeg snakket tilnærmet nynorsk hadde jeg jo skrevet på nynorsk. Det er det jeg mener, ikke at man skal skrive dialekt.
Hærregud for någgå møl døkk skriv nå. E skjønne itte åffer i heile værn døkk mase om dætta. Dialekt æ tingen. Ittno over, ittno på sia

Som dere sikkert skjønner er det slik jeg snakker, og det er verken nynorsk eller bokmål. Men bøyning og slike ting er likevel nærmere nynorsk enn bokmål. Og slik er det for veldig mange dialekter. Men desverre er det slik at bokmåls"språket" overtar veldig de fleste steder. :(
Post Reply