Coveret til KoD

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Palantir wrote:La oss utelukke Rand. Hvis det skal være han kan like godt jeg tegne neste cover.
Og det er sannsynligvis en kniv. Har dere prøvd å ha et sverd festet akkurat der? Det funker ikke særlig bra..

Uansett.. Er det ikke en mystisk dame i blått som er blitt nevnt et par ganger uten at vi vet hvem det er ennå? Kanskje det er henne vi ser på bildet?
Går svært sjelden med sverd. :P Står litt ut i mengden 8)
ludde
Hengiven
Hengiven

hvem er hvem...

Post by ludde »

Hei, er ny på forumet her så tilgi hvis jeg gjør noe feil :?

Hva er sannsynligheten for at mannen til venstre er aiel?

- Spyd bak ryggen, noe aielere er kjent for å bruke.

- Rødt hår. Han ser sterk ut, skjold.

- "Sverdet" kan like godt være en lang dolk. Husk at "knivene" aielene bruker like godt kunne vært et sverd, men å si det til dem er som å krenke dem. Med andre ord så er den så nermest lik et kort sverd at det like greit er en lang dolk vi ser.

- Aielere er høye, og det ser ut som om han er i hvertfal et hode høyere enn Perrin hvis vi skal gjette at det er han.

- At mannen ser så feit ut er nok pga alle klærne han bruker. Husk, det er bitende kaldt. Men hvorfor går da "Perrin" rundt i skjorte.

- Og Aram er det nok ikke. For Aram går i fargerike klær.

Om det er Gaule vi ser kan vi bare fundere på til vi blir grønne av ergelse.

Selv tror jeg det er Barelain vi ser. Kan ikke huske å ha lest at hun BARE kler seg i hvitt.

- Barelain er ikke av den virkelige høye typen, noe som bakker opp teorinen om at det er Barelaine. Ettersom hun ikke er høy i bildet.

- Det er jo mulig det er en Aes Sedai, men tviler sterkt på om mannen til venstre er Vokteren. En ser ikke igjennom kappen, og den brukes ikke som en kappe heller. Og spesielt grønn er den vel ikke.

- Syns heller ikke personen er stygg. Skal ikke si at denne sweet tegner dorlig, for å fremmheve verdens vakreste kvinne bakfra i stor vinterkjole er vel ikke akkurat trolig. Kunne vært en femi mann for alt vi vet.

- Vet ikke sikkert, men mener Barelain ikke er blond.

- Du ser også at hun er bestemt. Der er ikke noe tjener vi ser.

Men nokk om henne.

Er det Perrin vi ser?
Personlig tror jeg det :wink:

- Faile liker kjegget til Perrin og vi ser jo veldig tydelig at det er kjegg vi ser i tryne hans. Og bart.

- Personen ser vel egentlig ikke pinglete ut, selv om jeg alltid har sett for meg Perrin større enn det. Smed og alt. Ser ut som en liten hissigpropp. Så hvis det er Perrin det skal være, ligner det vel egentlig ikke så mye. Syns også han ser litt gammel ut. Næremere 40 enn 25.

- En ser også tydelig at det er han som er sjefen der, at det er han som regjerer i teltet. Og dere ser jo knyttneven som er knyttet på hans venstre side. Han pleier å bli sånn i Barelaines nærvær.

Karen i bakgrunn der har jeg ikke peiling på hvem er. :shock:

Alt i alt tror jeg det er Perrin, Barelaine, en aiel og en annen viktig kar.

MEN hvor er sløret til aielen, de gule øynene og fysikken til Perrin. Uff. Syns tegningene er nøyaktige hvis en ikke vet om detaljene. Men ja, bildet er litt møkkete og billig.

Mvh meg

:wink:
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte

blått...?

Post by Torbjørn »

Trur Sweet sin oppfatning av fargen blå er litt annleis enn dei fleste andre. Sjå for eksempel på coveret til The Great Hunt. Det viser Rand som held Valeres Horn, Loial, Selene (=Lanfear), i tillegg til nokre "trollokar". Det kan vel ikkje vere andre?

Kjolen til Selene er her teikna i fargen blå, sjølv om alle som har sett på bøkene med eit halvt auge veit at kjolen hennar er kvit.

Altso, ville det ikkje forundre om det same er tilfelle på KoD-coveret, og at kjolen til ho som står med ryggen eigentleg er kvit.

Kvit kjole + belte av gull = gai'shain
Gai'shain + svart hår = Faile som har rømt frå shaidoane.

Dei fleste andre (på dragonmount-forumet) meiner at dei andre er enten Rand eller Gaul (aielen til venstre), Perrin med kvit skjorte (sjå på likskapen med Winter's Heart coveret) og Bashere eller Arganda.

Det kan vere, at om det er Faile (ingenting er sikkert før ein har lest boka...), so kan aielen vere Rolan, om Faile klarer å få han til å hjelpe seg å rømme. Men i so fall, kvifor skulle han vere med på ei rådslaging, og stå ved sida/bak av Perrin? Lite truleg, men ikkje umogleg.
Last edited by Torbjørn on Wed Aug 24, 2005 20:38, edited 1 time in total.
ludde
Hengiven
Hengiven

hmmm

Post by ludde »

Eller kanskje bare han Sweet er veldig glad i blått. :o

Ja du sier noe. Jeg tenkte også at det er Faile. Men noe sørgelig forteller meg at hvis hu blir redda i KoD, så vil det ikke skje før til slutten, for så mye vil skje før det. Men det kan også være at Faile har blitt redda eller klarte å rømme selv, bytta fra gai'shain klær til egne klær. Possible.

Men tviler sterkt på at det er Rand. Han bruker ikke spyd og kan ikke se det for meg heller. Heller har jeg aldri lest at han går med skjold. At det er Roland er jo så klart en mulighet. For hvis han hjelper til å redde henne så skapes det bånd av det. Kanskje han blir som en vokter for henne. Du ser jo også størrelsen på mannen. Og etter det Faile har beskrevet han som, så er det STOR!!
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Mange gode synspunkter her, velkommen til dere begge. At det kan være Faile var et forslag jeg ikke hadde tenkt over.

Men som sagt tidligere, Sweet er såpass elendig at vi nok tenker litt for komplisert...
Jonas
Trollok
Trollok

Post by Jonas »

Nå er det veldig lenge siden jeg har lest WoT, kom meg til bok 8, men glemte den litt når jeg dro på ferie til Egypt, så kom jeg ut av det.

I og med at det er lenge siden jeg har leste bøkene, så kan jeg jo ta feil, men jeg er bombe på at det er Perrin i hvit skjorte, så har han vel reddet fru Faile, og han i brunt/grønt er han ulvemannen som Perrin kjenner, husker ikke navnet, Mathias eller noe, med en nokså drøy dolk/kort sverd. Mener å huske at han ble beskrevet med å gå rundt med en gigant dolk. Og er ikke sikker på om han har spydene på ryggen, eller om de står i bakken bak ryggen hans.

Han pompøse fyren i rødt aner jeg ikke hvem skal være. Ser ut som et fint stoff, noe som tyder på adel, noe fra Rift eller Mayene? Eller et wild guess at det er Davram, men da er tegneren så dårlig at jeg er sjeleglad det coveret ikke havner i stua hos meg.

Takk for en fin side!
"Frykten er en svikter, som mang en gang har forspilt en seier, av frykt for handling" - Fritt oversatt fra W. Shakespeare.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Jonas wrote:Nå er det veldig lenge siden jeg har lest WoT, kom meg til bok 8, men glemte den litt når jeg dro på ferie til Egypt, så kom jeg ut av det.

I og med at det er lenge siden jeg har leste bøkene, så kan jeg jo ta feil, men jeg er bombe på at det er Perrin i hvit skjorte, så har han vel reddet fru Faile, og han i brunt/grønt er han ulvemannen som Perrin kjenner, husker ikke navnet, Mathias eller noe, med en nokså drøy dolk/kort sverd. Mener å huske at han ble beskrevet med å gå rundt med en gigant dolk. Og er ikke sikker på om han har spydene på ryggen, eller om de står i bakken bak ryggen hans.

Han pompøse fyren i rødt aner jeg ikke hvem skal være. Ser ut som et fint stoff, noe som tyder på adel, noe fra Rift eller Mayene? Eller et wild guess at det er Davram, men da er tegneren så dårlig at jeg er sjeleglad det coveret ikke havner i stua hos meg.

Takk for en fin side!
Velkommen til deg også, håper du blir en fast besøkende ;)

Regner med du mener Elyas, ikke Mathias (eller er dette oversatt til norsk???)
Jonas
Trollok
Trollok

Post by Jonas »

Elyas! Der har vi det. Det var ham jeg mente, beklager, som sagt lenge siden jeg har lest de bøkene nå. Og leser de på engelsk, men tror han heter det samme på norsk som engelsk.
"Frykten er en svikter, som mang en gang har forspilt en seier, av frykt for handling" - Fritt oversatt fra W. Shakespeare.
Gurthang
Hengiven
Hengiven

Post by Gurthang »

Leste nettopp på dragonmount der en av adminene som bruker å ha kontakt med Robert Jordan har sagt:
"Its Ghaul. Don't ask how I know. =)"
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Torbjørn »

I og med at Elyas (Machera) har skjegg, er kledd i dyrepels, og ikkje ville ha gått rundt med tre spyd på ryggen, er vel det ganske uaktuelt. Gaul er mykje meir sannsynleg i mine auge.
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Torbjørn »

KoD Prolog:
Spoiler
Gai'shainen på framsida av KoD er Galina. For dei som ikkje hugser: Aes Sedai av den raude og svarte ajah, som var med å fange Rand i LoC, og som i sin tur vart fanga av Shaidoane og gjort til gai'shain for Sevanna.
Ho vart fanga av Gaul og Neald (asha'man), og lover å seie til Faile kor ho skal gøyme seg når Perin angrip. Men som det medlemmet av den svarte ajah ho er, so lyg ho...

Du finn eit kort samandrag av prologen her.
Last edited by Torbjørn on Wed Nov 16, 2005 23:03, edited 1 time in total.
claytonzane
Trollok
Trollok

Post by claytonzane »

Off... sånn går det når folk skriver "SPOILER!!!" Da leser jeg selvfølgelig videre! Og nå har jeg bare så sinnsykt lyst til å få KoD i nevene!

Bra side forresten!
ludde
Hengiven
Hengiven

haha

Post by ludde »

kjønner akkurat hva du mener.

Det første jeg gjør når det står spoiler er å lese det som står nedenfor og forbanne meg selv etterpå :)
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

claytonzane wrote:Off... sånn går det når folk skriver "SPOILER!!!" Da leser jeg selvfølgelig videre! Og nå har jeg bare så sinnsykt lyst til å få KoD i nevene!

Bra side forresten!
Takk for det :)

Aner jeg en mangel på viljestyrke :P?
Post Reply