Forfatterspire?

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Jeg har satt meg som mål i livet å skrive en bok..!

Vet ikke helt når da..!?

Men beundrer dere skikkelig for at dere begynner=D håper dere blir ferdig! =D Masse Lykke Til!
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Falya
Hengiven
Hengiven

Post by Falya »

Pass på at kartet ikke blir for stort da. Jeg bygget bare på jeg, er enormt! Ganke kult har det blitt, tegner også tegninger til bøkene :D
Falya daughter of Rembold
Nynaeve
Asha’man
Asha’man

Post by Nynaeve »

Hm....jeg kunne virkelig trengt noen som var flink til å tegne, for mine tegninger duger ikke. Jeg får vel spørre noen i klassen om de kunne tenke seg å gjøre det. Det er bare det at jeg vet akkurat hvordan jeg vil ha det. Jeg ble litt forvirra nå... :?

Nå har jeg faktisk kommet på en haug med navn, og skriver for harde livet! Dere satte virkelig fart i tankegangen min, jo!
Jeg har tenkt å skrive i hele sommerferien, så boka blir nok ferdig til høsten i alle fall!

Men Falya: hvordan får du kontakt med forlag?
Don't have sex. You'll get pregnant and die!
Falya
Hengiven
Hengiven

Post by Falya »

Man sender det bare inn til en drøss med forlag, deretter venter du på svar, noen vil si nei, mens andre sier kanskje ja. Legg meg til msn, så kan vi snakke mere om ting hvis du vil? :wink:
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Jeg tror det er veldig mange som har lyst til å skrive bok. Jeg for min del fikk faktisk laget kart, og plott da jeg begynte en gang.

Tror egentlig det er bare å sette seg ned å skrive, og fortsette å skrive, og enda mer skriving for så, å ta grammatikk feil, og annet slik til slutt.

Og Nynaeve; tviler på at du vil ha et ferdig prosjekt innen høsten. Du blir nokk å forbedre med tiden, og slik. Har jo selfølgelig mye med hvor langt det skal bli?
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Nynaeve
Asha’man
Asha’man

Post by Nynaeve »

Jeg aner ikke hvor lang tid det tar, egentlig. Jeg tror det var bare ønsketenkning å være ferdig til høsten...

Det er ganske sikkert at jeg kommer til å prøve å forbedre hele tiden. jeg er perfeksjonist.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Men hvor langt har du tenkt at det skal bli?
for there you have been,
Nynaeve
Asha’man
Asha’man

Post by Nynaeve »

Det er det jeg ikke vet..Får se hvor langt det blir. Jeg håper på en triologi, da, altså 3 bøker....
Falya
Hengiven
Hengiven

Post by Falya »

Til alle dere som skriver Ikke gi opp!!!!!!!!!!!!!!!
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Nynaeve wrote:Det er det jeg ikke vet..Får se hvor langt det blir. Jeg håper på en triologi, da, altså 3 bøker....
Huff jeg er ikke tydelig. Jeg mener har du en formodning om hvor mange sider det blir, i eks new times roman størrelse 12 på data?
for there you have been,
Obdormio
Trollok
Trollok

Re: Forfatterspire?

Post by Obdormio »

Nynaeve wrote:Jeg sliter litt med å finne på navn, så om noen kunne være så snill å komme med forslag på navn til byer, sjøer, personer, fjell, skoger osv. blir jeg kjempeglad!
Denne sida her er både interresant og nyttig når det gjeld namngjeving.
the black wind
Hengiven
Hengiven

Post by the black wind »

Jeg også liker å skrive men jeg er ikke så flink.....

Jeg holder på meg en liten historie som venninna min prinsses hjalp meg med. Den trenger fremdeles en slutt :lol: Men det er jo bare til å forsette

Jeg holdt en gang for lenge siden ¨på med en historie om drager som jeg tror jeg skal forsette på nå.
Det var en annen også men den blr for lang og sjedelig...7 sider skrev jeg.

lykke til alle sammen som holder på med å skrive
like a butterfly i fly
like a rock i fall
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Til alle dere som tenker/holder på å skrive bøker: Var dere eksepsjonelt flinke til å skrive på skolen? D.v.s at dere fikk bare karakter 6 eller 5?

Jeg har lest at mange av de store forfatterne var ordentlig dårlige på skolen men ble super flinke etterpå. Eks: De fire store.

Det er noe dritt hvis det er slik, for jeg er nokså god til å skrive, men greier aldri å motivere meg til å starte med noe.

Legger dessuten til at det virker som om nesten alle i dette forumet skriver/tenker på å skrive. Merkelig hvordan så mange likesinnede kan samles, er det ikke?
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Lothar
Asha’man
Asha’man

Post by Lothar »

Det var Tolkien og Jordan som lærte meg å skrive.. Jeg får mest 5'ere på skolen; har aldri fått 6 :? lærerne mener jeg har for stor fantasi..
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Lothar wrote:Det var Tolkien og Jordan som lærte meg å skrive.. Jeg får mest 5'ere på skolen; har aldri fått 6 :? lærerne mener jeg har for stor fantasi..
Slik hadde jeg det også. Det er vel alle fantasy-leseres forbannelse. Jeg fant ut at jeg måtte skrive "kjedelig" for å få 6. Og det virker utrolig godt, og du trenger ikke å tenke stort over det du skriver da lærere, i hver fall mine, elsker gode gamle klisjeer.

Fikk en på pukkelen da jeg skrev en stil til tentamen der jeg fortalte historien til en mor som arrangerte et bursdagsselskap under Hirsoshima-bombingen. Den falt i litt for radioaktiv jord, kan man si. :?
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Post Reply