Reiser bort, kommer igjen
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

Joda, berre bra, ho koste seg med reisinga.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Jeg har vært fraværende de siste par ukene.
Opprinnelig (ca. fredag 25.8 - mandag 28.
skyldtes dette en gjenlesning av Mike Careys Sandman-ripoff "Lucifer", i anledning utgivelsen av siste del av serien. Så, den 29.8, reiste jeg hjem for å være frivillig på Bjørnsonfestivalen - The Norwegian Festival of International Literature. 13-14 timers dager, hvor opptil 8 ble tilbrakt bak rattet i en bil sammen med slitne og lite taletrengte forfattere, er ikke akkurat gode incentiver for annet enn å gå og legge seg når man kommer hjem.
Så, når jeg endelig kom meg tilbake til Trondheim, ble jeg opptatt med Prince of Nothing, søstra mi som trengte selskap, venner som ville på kino, og ikke minst bloggen min -- som jeg prøver å bruke minst en times tid på hver dag.
Men nå er jeg tilbake, forhåpentligvis vil jeg også klare å karre meg inn på MSN i løpet ac de neste dagene.
Opprinnelig (ca. fredag 25.8 - mandag 28.
Så, når jeg endelig kom meg tilbake til Trondheim, ble jeg opptatt med Prince of Nothing, søstra mi som trengte selskap, venner som ville på kino, og ikke minst bloggen min -- som jeg prøver å bruke minst en times tid på hver dag.
Men nå er jeg tilbake, forhåpentligvis vil jeg også klare å karre meg inn på MSN i løpet ac de neste dagene.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Hei, jeg tenkte jeg skulle skrive en liten hilsen. Jeg har ikke faatt tid til aa lese saa mye av hva som har foregaatt her inne den siste maaneden, men i hvertfall saa ser jeg at det er liv her, og vel saa det! Masse nye folk, og nye sittere og alt mulig...
Som Loki skrev over saa har jeg det bare bra. Jeg har reist i nesten en maaned naa, gjennom Kina. Har kommet meg saa langt nord som Beijing naa, og har for oeyeblikket bedre internettilgang enn noensinne foer paa reisen. De har internett her i Kina, og vel saa det, men nettet et uhorvelig tregt, saa jeg har stort sett skrevet mail med familie og naere venner, og vaert fornoeyd med det. Et annet lite problem er det faktum at kinesiske pc'er har kinesisk spraak i sine kommandoer og sider etc. Kan vaere litt problematisk til tider... (haaper dere forstaar at det er en underdrivelse).
Vel - hva har jeg saa drevet med? I gaar gikk jeg paa den Kinesiske Mur, jeg har vaert i den forbudte by her i Beijing, jeg har sett Terracottakrigerne i Xi'an, jeg har sett pandaene i Chengdu, jeg har sett fjell og rismarker og elver og bambusflaater, skyskrapere, fattigdom og rikdom. Kort oppsummert.
Og saa mye mer. Drar videre mot Soer-Korea paa soendag. Naa skal jeg lese litt av hva dere har skrevet paa yndlingstraadene mine den siste maaneden. Mer siden! 
Som Loki skrev over saa har jeg det bare bra. Jeg har reist i nesten en maaned naa, gjennom Kina. Har kommet meg saa langt nord som Beijing naa, og har for oeyeblikket bedre internettilgang enn noensinne foer paa reisen. De har internett her i Kina, og vel saa det, men nettet et uhorvelig tregt, saa jeg har stort sett skrevet mail med familie og naere venner, og vaert fornoeyd med det. Et annet lite problem er det faktum at kinesiske pc'er har kinesisk spraak i sine kommandoer og sider etc. Kan vaere litt problematisk til tider... (haaper dere forstaar at det er en underdrivelse).
Vel - hva har jeg saa drevet med? I gaar gikk jeg paa den Kinesiske Mur, jeg har vaert i den forbudte by her i Beijing, jeg har sett Terracottakrigerne i Xi'an, jeg har sett pandaene i Chengdu, jeg har sett fjell og rismarker og elver og bambusflaater, skyskrapere, fattigdom og rikdom. Kort oppsummert.
Urban tilværelse
sukk. jeg reiser til bergen imorgen for å spille kamp nå i helgen. etter det blir jeg borte ei uke i belgia.
skal prøve å komme meg på nett i løpet av uka, men om jeg ikke får det til, så får dere ha ei fin uke!
skal prøve å komme meg på nett i løpet av uka, men om jeg ikke får det til, så får dere ha ei fin uke!
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Jentelag ellerFaile wrote:jippi![]()
er nesten avhengig av godt vær når vi spiller, hvis ikke blir det fort til svær udelikat gjørmebryting.
Men velkommen tilbake for ei lita stund Ceres.
*Sagt for alle sammen*
Ellers blir jeg muligens litt av og på i helga... Godt mulig kontoret dynges ned av gaver under konfirmasjonen (min, men ikke gratuler meg og ødelegg tråden) og dataen blir fraværende. Og likeså blir det muligens på noen torsdager framover da jeg er på kurs for å bli dommer.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Hyggelig å se at søssa lever! Jeg må si meg misunnelig på begge mine søsken, som for tiden oppholder seg på andre siden av verden. 
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
-
Stine
- Den Fortapte

- Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!
jeg har kommet hjem i god behold fra mitt opphold i storbyen (oslo) - eller, egentlig jessheim, men natten ble i alle fall brukt til å rave rundt i oslos gater og utesteder, synge karaoke (altid like pent å synge i fylla), og blitt forfulgt av en gjeng med utlendinger (no offence - jeg har ikke noenting imot utlendinger. jeg liker bare ikke at de følger etter meg og sånt.), før vi fikk kastet oss inn i en pirat taxi tilbake til trygge jessheim, som er fylt til randen av koslige rånere, rasister, og sporadiske gjengoppgjør. oh yeah.
stine lever farlig, for å si det sånn.
klarte til og med å komme på feil tog på reisen hjemover, så nå har jeg vært innom lillestrøm også, gitt. rene norge rundt-turen dette her.
bare sånn i tilfelle noen hadde savnet meg det siste døgnet, og fordi jeg er trøtt, men ikke har lyst til å legge meg.
stine lever farlig, for å si det sånn.
klarte til og med å komme på feil tog på reisen hjemover, så nå har jeg vært innom lillestrøm også, gitt. rene norge rundt-turen dette her.
bare sånn i tilfelle noen hadde savnet meg det siste døgnet, og fordi jeg er trøtt, men ikke har lyst til å legge meg.
tja, jo, kanskje det.
sitter for den blå ajah.
sitter for den blå ajah.