Oversettelseskonkuransen anno høsten 2006 the sequel.
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
creutzfeldt
- Hengiven

-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
creutzfeldt
- Hengiven

-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Kudos til den sadistiske djevelen som valgte ut disse passasjene, for de var skikkelig vanskelige. Måtte ta både Websters, Google og OneLook til hjelp. Og Loki. 
Resultatet ble en temmelig fri oversettelse av diverse maritime og hippologiske begreper -- omtrent i samme stil som det begrepet der, "hippologiske". Fant på mye i farten og brukte noen overførte betydninger, og sånt noe. Tror neppe den er direkte nok til å bli godkjent av noen med litt peiling...
Resultatet ble en temmelig fri oversettelse av diverse maritime og hippologiske begreper -- omtrent i samme stil som det begrepet der, "hippologiske". Fant på mye i farten og brukte noen overførte betydninger, og sånt noe. Tror neppe den er direkte nok til å bli godkjent av noen med litt peiling...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Det er dårlig gjort å la meg stå alene med en rævva oversettelse.
Edit: Fikk Morten sin nå, og jeg er i tvil da, om han skal være med eller ikke Uansett, avstemingen denne ganga blir litt anderledes, kommer ikke til å sette opp en poll, men lage en post, hvor en kan stemme i posten. Altså, ikke lov til å stemme på seg selv. Hemmelig valg er noe tull uansett
Edit: Fikk Morten sin nå, og jeg er i tvil da, om han skal være med eller ikke Uansett, avstemingen denne ganga blir litt anderledes, kommer ikke til å sette opp en poll, men lage en post, hvor en kan stemme i posten. Altså, ikke lov til å stemme på seg selv. Hemmelig valg er noe tull uansett
Om en vil kan en si noen setninger, men utenom stemmer er det fint om den nye posten blir spamfri, vil en diskutere forslagene, så kan en gjøre det i denne posten.
Venter til imorgen med å sette den opp, så kanskje noen flere bestemmer seg for å være med. Er sikker på at jeg husker Lotta snakke varmt om sine gode egenskaper
Venter til imorgen med å sette den opp, så kanskje noen flere bestemmer seg for å være med. Er sikker på at jeg husker Lotta snakke varmt om sine gode egenskaper
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
I'm on my way, you sarcastic bastard!!!Kjetil wrote:
(Kudos x 3, til deg Morten for at du plukket ut dette!)
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov