Nettbutikk

Les de siste oppdateringene fra oss

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1464
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Nettbutikk

Post by Eivind »

Vi har lansert en nettbutikk, hvor dere kan kjøpe bøker, CDer og DVDer. Det er og en kategori for Tidshjulet-bøkene og annen fantasy. Handelen går via Amazon UK, som mange er kjent med fra før.

Hadde vært fint med litt synspunkter om dette, og gjerne tips til nye kategorier for lettere å finne fram.

Gå til nettbutikken
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Lagt til som bokmerke; skal prøve å huske den neste gang jeg skal ha noe fra amazon.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Mayorearth
Sitter
Sitter
Posts: 400
Joined: Fri Sep 08, 2006 18:58
Location: Bergen
Contact:

Post by Mayorearth »

Du/dere kunne også solgt de norske bøkene for de som leser på norsk.
Noe mer kommer jeg ikke på i skrivende stund.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Går ut fra at de bare kan tilby bøker som amazon.co.uk tilbyr fra før, og at de norske utgavene av Tidshjulet-bøkene ikke selger så godt der?

Hvis du er ute etter de norske kan Haugenbok.no eller Bokkilden.no være bedre steder å lete...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Mayorearth
Sitter
Sitter
Posts: 400
Joined: Fri Sep 08, 2006 18:58
Location: Bergen
Contact:

Post by Mayorearth »

Tenkte jeg ikke på, er ikke en nettkjøper.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Og når kommer de berømte kortene ut for salgt? :wink:
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Skal prøve å huske det jeg også. Jeg vet at jeg kommer til å bestille noen bøker fra amazon.uk etter hvert, og hvorfor skal ikke dere få se litt av pengene?

Et lite spørsmål om amazon: lønner det seg å forhåndsebestille f. eks Reapers Gale - kommer den raskere i posten da?
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1464
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Faile wrote:Og når kommer de berømte kortene ut for salgt? :wink:
De ja, hm.. Tror vi forbeholder de for konkurranser foreløpig ;)
Lothair Mantelar wrote:Skal prøve å huske det jeg også. Jeg vet at jeg kommer til å bestille noen bøker fra amazon.uk etter hvert, og hvorfor skal ikke dere få se litt av pengene?

Et lite spørsmål om amazon: lønner det seg å forhåndsebestille f. eks Reapers Gale - kommer den raskere i posten da?
Det er jeg ikke helt sikker på, men du bør få den maks to dager etter at den er lansert. Mulig de sender den ut før lanseringsdato og. Tror de gjorde det når Harry Potter ble lansert.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1464
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Har lagt ut linker for å forhåndsbestille TGS på forsiden nå.
Aldieb
Soldat
Soldat
Posts: 53
Joined: Wed Feb 27, 2008 8:02
Location: Orkanger
Contact:

Post by Aldieb »

Finnes det en butikk her til lands som selger disse? http://www.badalijewelry.com/animated/RJ-18.gif
Er litt skeptisk på å kjøpe ting på nettet fra amerika...
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1464
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Dette er ikke fra USA, men fra Storbritannia.

Det er helt trygt å handle fra Amazon, det er verdens største bokbutikk på nett, samt at de selger mye annet. De er og noterst på Nasdaq børsen: http://finance.yahoo.com/q?s=amzn&d=t

En fordel med at dette er snakk om bøker, er at det da er momsfritt å importere til Norge. Dvs. at det ikke kommer noen ekstra kostnader så lenge man bare kjøper bøker fra Amazon. Kjøper man andre ting i tillegg, som film og musikk, må totalbeløpet holde seg under 200 kr for å unngå moms.

Det finnes garantert norske butikker som vil selge boka og, men disse har ikke så enkle og gode reklamemuligheter som Amazon. Derfor så bruker vi de, samt at Amazon er billigst, har en god nettbutikk, og er veldig kjent.

Vi hadde noe lignende når KoD kom ut, men husker ikke helt nøyaktig hvor fort vi fikk boka. Hvis jeg er på det sentrale østlandet, tror jeg det pleier å ta 2-3 dager i forsendelsestid. Bor man andre steder i landet, tar det lenger tid.
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Jeg, som aldri handler fra nettet, vurderer virkelig å gjøre dette, fordi Eivind er så flink til å overtale :P og fordi jeg vil ha boka fortest mulig med en gang. :D

Edit: glemte en ting..!?
Tror dere at hardcover og paperpack kommer samtidig? For jeg har alle de andre på engelsk som paperback, men hvis den kommer senere så tar jeg den selvfølgelig i hardcover. Det var tilfellet med A Dance with Dragons av GRRM, så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre der heller, for har de og i paperback, men det er snakk om et halvt års forskjell. HJELP :P
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1464
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Det står 30. oktober på begge under publisher ihvertfall.

Jeg vet ikke om dette er raskeste måte, var noen som sa de skulle kjøpe KoD i lokal bokhandler på utgivelsesdagen.
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Eivind wrote:Det står 30. oktober på begge under publisher ihvertfall.

Jeg vet ikke om dette er raskeste måte, var noen som sa de skulle kjøpe KoD i lokal bokhandler på utgivelsesdagen.
1. Det tror jeg ikke de kommer til å få

2. Jeg har aldri tid til å dra i butikken, så dette er garantert raskest for meg:D
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Er dette paperback fra Orbit, eller er det en annen produsent sin utgave?
Har alle i Orbit utgave, så om dette er samme så kommer nok jeg til å slenge meg på paperbacken.
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Post Reply