Edit: Denne posten var egentlig ment som svar på et annet tema, men det utviklet seg visst til et eget tema.
Belgarion
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
Belgarion
Ja. Jeg har lest alle bøkene og syntes det er en super serie.
Men jeg ble litt skuffet over bok 4 og 5.
( Skal ikke si så mye siden du bare har lest bok 1) Til alle som titter innom anbefaller jeg denne serien. Terningkast 4.
Edit: Denne posten var egentlig ment som svar på et annet tema, men det utviklet seg visst til et eget tema.
Last edited by mareiney on Mon Feb 12, 2007 22:35, edited 1 time in total.
*jah..
Ops! Jeg trodde jeg svarte på ett annet tema.
Men, men. siden jeg tydligvis har laget ett nytt innlegg kan jeg jo spørre om det er noen som har lest bøkene? og deres meninger angående serien 
Edit: Nå har jeg postet dobbelposting igjen. Dere må bare ha meg unnskyldt.
Edit: Nå har jeg postet dobbelposting igjen. Dere må bare ha meg unnskyldt.
Last edited by mareiney on Mon Feb 12, 2007 22:32, edited 1 time in total.
*jah..
Har lest bøkene og kan forsåvidt anbefale dem, men jeg er helt enig i at de siste bøkene, spesielt slutten, ikke er av samme kaliber som de første.
Who's that riding into the sun.
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
Liker serien, den er veldig morosam, men har veldig todimensjonale karakterar og er veldig stereotyp. Dette er dog noko ein merkar mindre jo færre bøker (og spesielt fantasybøker) ein har lese, så... Kan på det sterkeste anbefale den for unge fantasylesere som eit meir "high fantasy"-alternativ til Harry Potter og Artemis Fowl.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

jaja.. Man må vel være litt gæærn for å være fantasy-forfatter
Stakkars fyr..
Who's that riding into the sun.
-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
Karakterene hans finn på sånt heile tida, så om du tykkjer den avisartikkelen var morosam vil du like bøkene hans. Forhåpentlegvis. I alle fall den fyrste serien hans, det blir litt vel mykje resirkulert materiale/karakterar i dei seinare.
Om du tykte den avisartikkelen var urealistisk (sjølv om den var sann), tåpeleg og kjedeleg, så vil du ikkje like bøkene.
Om du tykte den avisartikkelen var urealistisk (sjølv om den var sann), tåpeleg og kjedeleg, så vil du ikkje like bøkene.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Jeg har lest sagaen om belgarion. Og jeg kan ikke formulere meg så pent som noen innpå her men jeg kan si det kort og greit. Gir bokserien en 5 og anbefaler den til alle som har lyst og begynne og lese fantasi. Den er lett lest, lett forståelig og veldig bra.
Jeg måtte bokstavelig talt tvinge meg selv til og lese forbi prologen på bok 1 i tidshjulet. Men jeg er veldig glad jeg gjorde det da
Jeg måtte bokstavelig talt tvinge meg selv til og lese forbi prologen på bok 1 i tidshjulet. Men jeg er veldig glad jeg gjorde det da
Sokrates sa: Den eneste godhet er kunnskap, den eneste ondskap er uvitenhet.
og hva gjorde menneskene? de myrdet han med en giftbeger.
og hva gjorde menneskene? de myrdet han med en giftbeger.
Leste Belgarion før jeg leste Tidshjulet, og da jeg begynte på Belgarion på nytt fant jeg ut at denne serien i grunn er ganske bra! Bra språk og et plott som ikke er altfor uoriginalt.. vil anbefale den.
'You'll pardon me if experience suggests that it would be wise to meet unexpected generosity from you from arming myself and putting my back against a wall."
- Father Chains
- Father Chains
Nja, plottet er VELDIG uoriginalt, men det er likevel ganske engasjerende skreve, som du seier er språket bra og veldig morosamt òg, så eg føler den passar bra særleg til yngre lesarar og lesarar som ikkje har lese særleg fantasy før. ^^
Ein av dei fyrste eg leste òg, trur eg. Kun to WoT-bøker, Narnia og Hobbiten/Ringenes Herre før det.