Star Wars

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Sauegjeteren wrote:Hva slags syke krek kommer på disse navnene?
Skaperne av Star Wars. Og de som skriver bøker og tegneserier eller lager spill om SW-universet.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

For øvrig har jeg i løpet av de siste to dagene sett de fire (internt i SW-universet kronologisk) første filmene. Anmeldelser kan leses på min blogg. Resumé av karakterer så langt:

Ep. I - 5/10
Ep. II - 5/10
Ep. III - 7/10
Ep IV - 7/10
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Rangerer Star Wars slik:

Episode IV: 8/10
Episode V: 8/10
Episode VI: 8/10

Episode I: 6/10
Episode II: 6/10
Episode III: 7/10

Er nok litt grei, i hvert fall mot ep. 1 og 2, men husker jeg ble imponert over spesialeffektene, i hvert fall i eneren som jeg så før Matrix. Og Natalie Portman er jo alltid et pluss. At hun i tillegg nesten redder Hayden Christensen, gjør ikke dama mindre imponerende.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Om eg hugsar sånn nogelunde rett:

I: 5,5
II: 6
III: 6,5
IV: 6
V: 7,5
VI: 5
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Shai'tan
Trollok
Trollok

Post by Shai'tan »

Har du hørt om Star Wars The Force Unleashed, kommer til Xbox 360 og PS3. Det ser sinnsykt kult ut! Men det kommer ut i november da... lenge til... men men, får vel kjøpe Kotor I & II imens... :)

Alle Star Wars filmene får 10/10 hos meg
Sa souvraya niende misain ye
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Shai'tan wrote:Har du hørt om Star Wars The Force Unleashed, kommer til Xbox 360 og PS3. Det ser sinnsykt kult ut! Men det kommer ut i november da... lenge til... men men, får vel kjøpe Kotor I & II imens... :)

Alle Star Wars filmene får 10/10 hos meg
En hardcore fan med andre ord. Litt som med meg det.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Ga dem 9.5/10 siste jeg så dem, jeg også, men... det er jo ikke spesielt bra filmer. Men hey! Elsker dem likevel. Det er litt som med Tidshjulet: Jeg vet det er middelmådig drit, men likevel er det noe ved det som tiltrekker...
- Verg., Aen., 3.315.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Terje wrote:Ga dem 9.5/10 siste jeg så dem, jeg også, men... det er jo ikke spesielt bra filmer. Men hey! Elsker dem likevel. Det er litt som med Tidshjulet: Jeg vet det er middelmådig drit, men likevel er det noe ved det som tiltrekker...
Akkurat. Der sa du det. :lol:
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Høh, om en påstår at SW eller WoT er middelmådig drit, flasher man bare for hele verden at en dømmer med hodet og ikke hele følelsesspekteret og viser seg på samme tid som en arrogant tulling. Vi er mennesker, ikke maskiner for fanden!
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

stefan_hoy wrote:Høh, om en påstår at SW eller WoT er middelmådig drit, flasher man bare for hele verden at en dømmer med hodet og ikke hele følelsesspekteret og viser seg på samme tid som en arrogant tulling. Vi er mennesker, ikke maskiner for fanden!
Åh? Hvis jeg ikke er maskin, kan du da forklare alle ledningene og metalldelene som er koblet gjennom kroppen min da? :lol:
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

stefan_hoy wrote:Høh, om en påstår at SW eller WoT er middelmådig drit, flasher man bare for hele verden at en dømmer med hodet og ikke hele følelsesspekteret og viser seg på samme tid som en arrogant tulling. Vi er mennesker, ikke maskiner for fanden!
Det tar bakgrunn i ein antakelse om at SW eller WoT får ein til å føle nemneverdig.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Loki wrote:
Det tar bakgrunn i ein antakelse om at SW eller WoT får ein til å føle nemneverdig.
Så klart. Les posten til Terje..
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Ingenting frå posten til Terje var ikkje satt opp som betingelse i uttalalesen eg kommenterte der...

"Høh, om en påstår at SW eller WoT er middelmådig drit,"

var einaste betingelsen du satte opp. Står ingenting der om at ein må føle ting for det samtidig før denne dommen er gyldig:

"flasher man bare for hele verden at en dømmer med hodet og ikke hele følelsesspekteret og viser seg på samme tid som en arrogant tulling"
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Jeg skal ikke påstå at jeg er noen kjempe fan av Star Wars, men må jo innrømme at da Akira først fikk meg til å se filmene sammenhengende, så jeg at de har en slags sjarm. (Skal ikke si så mye om VI, for da halvsov jeg :P )
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Faile wrote:(Skal ikke si så mye om VI, for da halvsov jeg :P )
Hvis du fikk med deg det avsluttende romslaget og scenene med Luke, Vader og Keiseren, høres halvsoving ganske greit ut, egentlig. :P
- Verg., Aen., 3.315.
Post Reply