Kinotråden
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Så nettopp "The Fountain". Merkelig film om livet og døden, og udødlighet i en litt uventa form. Tre historier om den samme mannen flettes sammen og blir til en ganske interessant helhet. Vanskelig å si særlig mye mer om den uten å spoile plottet, så jeg får greie meg med å si at den var veldig vakker, visuelt sett, og at musikken var storslagen. Kanskje litt vel påtrengende personlig, men man kan da ha godt av sånt noe også, en gang i blant.
8.0/10.
(Forøvrig den første kinoframvisninga jeg har vært på der folk har reist seg og gått halvveis inn i filmen.)
8.0/10.
(Forøvrig den første kinoframvisninga jeg har vært på der folk har reist seg og gått halvveis inn i filmen.)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Har gleda meg til den i månadsvis, og no ser det ut til at fordømte dustebergen ikkje viser den!
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Men det hørtes ut som om du fant ei fin løsning likevel, nicht wa?
Uansett, så så jeg 300 i kveld. Voldsomt morsom film, men jeg synes kanskje de tapte litt på å fjerne litt av den tvetydigheten som tydeligvis finnes i tegneseria; filmen mista litt av sin mer allmenhet av at de fjerna replikker som "Leave democracy for the Athenians", siden dette for meg mer er en film om å kjempe om det du tror for og sånt enn det er et innlegg i den påståtte sivilisasjonskonflikten mellom Øst og Vest, slik den framsto nå.
Uansett, ufattelig underholdende. 8.5/10.
Uansett, så så jeg 300 i kveld. Voldsomt morsom film, men jeg synes kanskje de tapte litt på å fjerne litt av den tvetydigheten som tydeligvis finnes i tegneseria; filmen mista litt av sin mer allmenhet av at de fjerna replikker som "Leave democracy for the Athenians", siden dette for meg mer er en film om å kjempe om det du tror for og sånt enn det er et innlegg i den påståtte sivilisasjonskonflikten mellom Øst og Vest, slik den framsto nå.
Uansett, ufattelig underholdende. 8.5/10.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Tvetydigheit er å overdrive - bodskapet er tindrende klart i teikneserien òg (eg føler at replikken om at "Evil Leonidas requires that you stand, I only ask that you kneel" e.l. summerer opp bodskapet finfint), det er berre at det som med dagens auge kanskje undergrev fridomsprinsippet (dagens vestlege samfunn har av ein eller annan grunn funne ut at fridom og demokrati er uløyseleg samanknytta) er luka ut i filmversjonen for å gjere bodskapen tydelegare for publikum. Dei har ikkje endra bodskapen, det føler eg mer rimeleg sikker på, dei har berre understreka den litt.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
creutzfeldt
- Hengiven

Jeg er ikke akkurat den første, men i går så altså også jeg 300. Og jeg likte den. Av utseende var den utrolig flott, men historien var ikke den beste jeg har sett. Men så er det ikke mye historie du kan lage av en eneste krig, uansett hvor fantastisk den er.
Når det gjelder jentefilm, kommer det helt ann på jenta. Selv likte jeg veldig godt utseendet på filmen og krigingen, mens andre i mitt kinofølge likte filmen på grunn av veltrente menn i underbukser som hoppet rundt i sine røde kapper og kuttet hodet av folk.
Når det gjelder jentefilm, kommer det helt ann på jenta. Selv likte jeg veldig godt utseendet på filmen og krigingen, mens andre i mitt kinofølge likte filmen på grunn av veltrente menn i underbukser som hoppet rundt i sine røde kapper og kuttet hodet av folk.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Og jeg som trodde 300 var basert på tegneserien som var basert på filmen basert på boka basert på den historiske hendelsen!?... Jaja.. Det er menneskelig å feile..Terje wrote:Jepp. "Die Drei Hundert" ble produsert i 1938 av filmselskapet Bayerische Nationalen Bildungscentral, og var bortimot identisk, med unntak av at perserne i den var små, spissnesede og listige, mens spartanerne var blondere.
Filmen var jo bra den, selv om jeg ikke tror den hadde vært så interessant hvis alle voldelige scener hadde blitt sensurert ;P
Tja, sex og preik har da fungert bra før? Men akkurat i denne filmen er det nok volden som er det flotteste i filmen..Jørgen wrote:.. selv om jeg ikke tror den hadde vært så interessant hvis alle voldelige scener hadde blitt sensurert ;P
Og siden dette er en kinotråd; jeg så Mr. Beans ferie på kino idag. Den var helt klart veldig beansk, og hadde da sin sjarm.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."