Det virker som "Children of Men" er en "elsk eller hat" film, noe som bare får meg til å se den enda mer enn før
Jeg hadde en liten Vietnam filmkveld i går. Jeg så Platoon of Full Metal Jacket, og har postet anmeldelser av begge på bloggen min.
Full Metal Jacket: 8/10
Platoon: 10/10
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Idag var det Smokin' Aces som stod for tur.
Handlar om mafia og FBI og ein fyr som heiter Israel som alle vil ta livet av.
Alle som vil drepa Israel møtes samtidig i hotallet og byrjar å drepa kvarandre. Blir rimeleg blodig etterkvart. Og veldig mykje rot.
Filmen er vel berre ei lang rekkje drap.
Tja... kva skal ein seie...
4/10
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
I forgårs så jeg animasjonsfilmen Happy Feet. Den handler om en pingvin som ikke har sangstemme, men som istedenfor kan danse skikkelig bra, og blir utstøtt for det. Ganske morsom film. Mistenker den er blitt laget av miljøaktivister.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Jeg har fomlet meg til å se Little miss sunshine. Jeg likte filmen veldig godt. Egentlig kan dere bare lese hva NRK mener om den for jeg er stort sett enig i det som sies. http://www.nrk.no/programmer/radio/film ... 83466.html
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Ceres wrote:Noen som har noe å si om Sunshine? Jeg hørte på p3 at den skulle være god, men leste et annet sted som hadde gitt den ener, eller noe...
Werthead til unnsetning . Jeg fikk i hvert fall lyst til å se den etter å ha lest den anmeldelsen.
Jeg fikk filmene mine i dag. Ni filmer ligger nå usette og uåpnede på rommet mitt. I tillegg så jeg at "Pan's Labyrinth" hadde komt ut på DVD...
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Ceres wrote:Noen som har noe å si om Sunshine? Jeg hørte på p3 at den skulle være god, men leste et annet sted som hadde gitt den ener, eller noe...
Har store planer om å se den. Leste en lang artikkel om filmen i forrige SFX, i tillegg til at jeg har sett de fleste andre av Danny Boyles filmer -- både 28 Dager Senere og Trainspotting er jo mesterverk.
Så jeg skal absolutt se den, ja. Men vet ikke egentlig noe mer.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Så nettopp Apocalypto. Likte den ganske godt. Mye blod og action blandet med litt historie fra mellom-amerika på den tiden europeerne dukket opp der nede.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Frøkna kjøpte Pride and Prejudice i gave til meg for en god stund siden, omsider røyk plastikken, og vi så den. Det er deilig å bli påminnet hvorfor jeg ikke liker slike filmer igrunn. Endte opp med å sitte og kjede meg i 2 timer. Ikke mye spennende som skjedde, eller, skjedde det noe?
Apropo, jeg svippet innom canal + av ett eller annet slag i dag, og så at de viste Bride and Prejudice, altså en Bollywood-versjon av romanen av Jane Austen.
Kjetil wrote:Frøkna kjøpte Pride and Prejudice i gave til meg for en god stund siden, omsider røyk plastikken, og vi så den. Det er deilig å bli påminnet hvorfor jeg ikke liker slike filmer igrunn. Endte opp med å sitte og kjede meg i 2 timer. Ikke mye spennende som skjedde, eller, skjedde det noe?
Problemet med de aller fleste Austen-filmatiseringer, er at de ikke klarer å videreformidle Austens syrlige penn -- bøkene hennes har ofte veldig ironiske hoverpersoner, og hun bruker mye satire for å latterliggjøre normene i samfunnet hun levde i og skrev om. Og når denne herlige humoren blir borte, blir filmene i det store og hele veldig daterte kjærlighetsfilmer som virker klisjéfylte, da Austens romaner i stor grad var opphavet til alt som senere er skrevet av kjærlighetsromaner.
Så nei, det er ikke rart hvis du syntes det ikke skjedde noe.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.