Tråden for kvinnelige problemer av ymse art II

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Hvilken flott flyplass? Vi har bare noen asfaltveier og et par gamle, slitte bygninger.
Hvorfor var du egentlig i kongens klær? Er ikke de litt vel store for deg? Fyren må jo veie godt over 110kg.
Hadde du trøbbel med passet siden du måtte være der så lenge? :?
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Kjetil wrote:et år i militæret. Henholdsvis i Stavanger, Bodø og Andøya.

Det skulle være svar nok, dessuten har Bodø en av norges bedre flyplasser.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Lurer på om han ikke prøvde å være morsom.

Flyplassen i bodø var veldig fin, og det aller fineste var maten i kantina :)
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Prøver er vel det rette ordet. :roll:
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Kjedelig tema dere diskuterer her! Hva er det første personlige spørsmålet dere stiller når dere møter en / ei ny?
Urban tilværelse
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Ei/ein ny kva? Dromedarselger? Lobotomert katt? Forkjølt telefonreperatør? Fallskjermhoppende biskop?

(Har i så fall ingen forutsetnad for å svare på spørsmålet, har aldri møtt nokon av dei)
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Loki wrote:Ei/ein ny kva? Dromedarselger? Lobotomert katt? Forkjølt telefonreperatør? Fallskjermhoppende biskop?

(Har i så fall ingen forutsetnad for å svare på spørsmålet, har aldri møtt nokon av dei)
Haha... og kven elskar å slå ned på kvar minste ting her då? :lol:
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Moghedien
Sitter
Sitter

Post by Moghedien »

Loki wrote:Ei/ein ny kva?
For et tåpelig spørsmål. Utifra trådens tittel må man skjønne at dette er en kvinnetråd, og om man skal diskutere i en kvinnetråd, burde man kunne kvinnespråk. Min erfaring med det språket, sier at når Ceres sier en/ei ny, mener hun et nytt menneske av hankjønn/hunkjønn som man prøver å stifte bekjentskap med.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Moghedien wrote:
Loki wrote:Ei/ein ny kva?
For et tåpelig spørsmål. Utifra trådens tittel må man skjønne at dette er en kvinnetråd, og om man skal diskutere i en kvinnetråd, burde man kunne kvinnespråk. Min erfaring med det språket, sier at når Ceres sier en/ei ny, mener hun et nytt menneske av hankjønn/hunkjønn som man prøver å stifte bekjentskap med.
En sann svart aes sedai! :)

Nå?
Urban tilværelse
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Det første spørsmålet jeg stiller til en svart Aes Sedai er "Skjer det noe i ajahen om dagen da?"

Til andre jeg ville blitt godt kjent med ville jeg kanskje spurt etter navn. Hva menes egentlig med personlig spørsmål?
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Ashaman wrote:
Loki wrote:Ei/ein ny kva? Dromedarselger? Lobotomert katt? Forkjølt telefonreperatør? Fallskjermhoppende biskop?

Haha... og kven elskar å slå ned på kvar minste ting her då? :lol:
Hey, eg berre likar ikkje å gjere antakelsar! Føretrekkjer å vere sikker på kva nokon spør om før eg svarar.

(Det fyrste eg òg spør om i ein sånn situasjon er vanlegvis namnet, om nokon lurte. Såframt ein ikkje drar spørsmålet ut så bredt at det gjeld absolutt alle personar eg snakkar til men ikkje har møtt før, i så fall er det vanlegvis "kan eg få ta ut x-hundre kroner i tillegg?")
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
davram bashere
Sitter
Sitter

Post by davram bashere »

Moghedien wrote:...et nytt menneske av hankjønn/hunkjønn som man prøver å stifte bekjentskap med.
Stifte bekjentskap? Du mener som i å snakke med folk :shock: ? Sånne ting er skummelt :? !
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Sekundert.
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Ceres wrote:Kjedelig tema dere diskuterer her! Hva er det første personlige spørsmålet dere stiller når dere møter en / ei ny?
Mest sannsynelig prater men med han/henne. syns nå man skal bli venner før det evt. blir noe mer...

Et spørsmål som jeg har tenkt litt på er:

Når blir en gutt til en Mann?

Kaller ikke faren min mann en gang. Ikke gutt heller da. kaller ham ganske enkelt Pappa.

Men dere skjønner hva jeg mener? Enda ikke møt noen jeg kaller mann.
Som vann til tørst strupe
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Militæret.
Post Reply