Kar i rustning på coveret til "The Great Hunt"

Her kan du diskutere bøkene

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Ninin
Hengiven
Hengiven

Kar i rustning på coveret til "The Great Hunt"

Post by Ninin »

Jeg kan ikke huske å se denne personen i boken, men alikevel så er han på coveret der og titter ned på hva som ser ut som Rand, Loial, og Selene.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Image

Jeg tror vel dette er en seanchaner, ut fra det jeg mener å huske er beskrevet som insekthjelmer, eller lignende.

Eventuelt er det en trollok, type geit eller noe slikt.

Jeg mener å huske at det er et eller to av de andre covrene også som har slike skapninger utenpå. Jeg skal sjekke det ut i dette øyeblikk.

Endret: Jeg fant flere av dem på coveret til The Fires of Heaven, og det ser vel fortsatt ut som at det er trolloker som lusker rundt. Det kan være at disse er "tilsatt" for å gjøre farene mer tilstedeværende, og for å fylle ut covrene.

Merk at dette er min teori, og jeg er ikke sikker i det hele tatt.

For ordens skyld: Image
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Det er ingen hemmelighet at Darryl K. Sweet -- den faste forsideillustratøren -- ikke har peiling på Tidshjulet. (En desto større overraskelse er det at gjeteren ikke har det, for seriøst, seanchanere, grabben? :P ) Eventuelt bare at leser bøkene en gang, og designer seg ei scene løselig basert på ei eller flere scener i boka, hvor han gjerne slenger inn et par elementer som ikke hørte hjemme i den opprinnelige scena, men som Sweet tydeligvis mente tydeliggjorde hva boka handla om.

Mannen i rustning er ingen mann, det er en Trollok, og det samme gjelder de på framsida av bl.a. Himmelens Flammer.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Jeg tenkte/skrev høyt, og ser ikke poenget med å eksludere dere fra den prosessen. Jeg har ikke tenkt så altfor nøye på det før, så dette ressonemente ble til mens jeg skrev, igrunn.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Oooh, innsikt i andres kognitive proseser er alltid gøy, Gjeteren. Ser hvordan du kunne tenkt det;, selv om det opplagt er feil. ;)
- Verg., Aen., 3.315.
Ninin
Hengiven
Hengiven

Post by Ninin »

Jeg tenkte det kanskje var en forsaken som fulgte etter de eller noe, som jeg foreløpig ikke har hørt noe om :oops:

Rand så jo kul ut på coveret til Fires of Heaven da :lol:

EDIT
Hva for kunstnerisk grunn har gjort at artisten ikke har malt øyne på Rand og det som skal se ut som Loial (litt dårlig tolkning mener jeg men ^_^)
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Ingen Fortapt; med mindre du leser en av disse nye utgavene hvor baksida er obskurert (aiii...), så kan du snu boka og se at det skjuler seg flere sånne styggginger der. ;)
- Verg., Aen., 3.315.
Ninin
Hengiven
Hengiven

Post by Ninin »

Terje wrote:Ingen Fortapt; med mindre du leser en av disse nye utgavene hvor baksida er obskurert (aiii...), så kan du snu boka og se at det skjuler seg flere sånne styggginger der. ;)
Jeg har hele greia jeg. men de har nemlig ikke heldekkende hjelmer, og virket ikke i nærheten så truende. Dessuten har jeg fått for meg at disse fortapte bare kommer valsende når de først gjør det. Hvis du ser på (spoiler fra Great Hunt)
Spoiler
At Aginor og Balthamael bare kommer tuslende, og Lanfear bare begynner å klå på Rand før hun sier til Min "Jeg er Lanfear" liksom :P
Da synes jeg ikke det var så usannsynlig at det kunne være en fortapt heller. :lol:
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Såvidt jeg vet så er det vel få Fortapte som liker å kle se ut som geiter. Mange av dem gjør faktisk et poeng ut av å kle seg så estetisk som mulig støtt. Kvinnene bruker jo selvsagt kjoler for det meste, og mennene har vel vanlig rustning om de vil bruke det.
Ninin
Hengiven
Hengiven

Post by Ninin »

Trodde de liksom hadde legendariske sverd, og magiske rustninger fra Legendens alder osv. osv. jeg :lol: Men nå må vi slutte her, før folket begynner å spoile meg skikkelig hva gjelder de fortapte. :P
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Rahvin er faktisk naken i flere av scenene -- det er kanskje det du mener med magisk rustning?
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Ninin
Hengiven
Hengiven

Post by Ninin »

stefan_hoy wrote:Rahvin er faktisk naken i flere av scenene -- det er kanskje det du mener med magisk rustning?
En fortapt nudist? :lol:
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Helt lost :)
..ellers kan De kalle meg Hoy.
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

ninin wrote: En fortapt nudist? :lol:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Folk ser rart på meg. Det er vel ikke så lurt å bryte ut i latter midt i en norsktime :wink:
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Lothar
Asha’man
Asha’man

Post by Lothar »

Det er vel Hurin, ikke Loial, som er på coveret til The Great Hunt?
Post Reply