A Song of Ice and Fire
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
Siri Sedai
- Den Eldste

Loki...hvor jeg har ideen med flere drager fra.
Prestinna driver jo med de bålene sine, og stresser med å finne en konge å fyre opp. Var det ikke noe med at det måtte et kongebål til for å klekke drageegg?
Og er det så usannsynlig da, at hun har funnet noen når hun har rota rundt på Dragonstone. Der var jo der de hadde drager før.
Selvfølgelig er det bare en teori...det vil jo vise seg i neste bok.
Boktittelen Song of Ice and Fire, er jo genial, er jo som Loki sier massevis av tolkninger.
Fire: Drageild, R'rhollors ild og Wildfire. Regner med at det kommer til et gedigent inferno.
Ice: Sverdet, ja kanskje, men helst The Wall, Jon og de nord.
Song: Til slutt er dette er sagn som det synges om. Om The Wall og Jon og Daenerys og dragene. ...og så levde de lykkelige alle sine dager
...eller ikke....
Prestinna driver jo med de bålene sine, og stresser med å finne en konge å fyre opp. Var det ikke noe med at det måtte et kongebål til for å klekke drageegg?
Og er det så usannsynlig da, at hun har funnet noen når hun har rota rundt på Dragonstone. Der var jo der de hadde drager før.
Selvfølgelig er det bare en teori...det vil jo vise seg i neste bok.
Boktittelen Song of Ice and Fire, er jo genial, er jo som Loki sier massevis av tolkninger.
Fire: Drageild, R'rhollors ild og Wildfire. Regner med at det kommer til et gedigent inferno.
Ice: Sverdet, ja kanskje, men helst The Wall, Jon og de nord.
Song: Til slutt er dette er sagn som det synges om. Om The Wall og Jon og Daenerys og dragene. ...og så levde de lykkelige alle sine dager
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Gods, I hope not.Sauegjeteren wrote:Kan aldri tenke meg at Martin lar alle leve lykkelig alle sine dager.
Det held lenge med Littlefinger.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Siri Sedai
- Den Eldste

-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
Siri Sedai
- Den Eldste

He- he.....det er bare det at Cersei har så fine farger!
Kunstnerisk frihet vet du!
Ellers har jeg tenkt å lese de bøkene en gang til, kanskje jeg begynner når den neste begynner å nærme seg.
Rheagar på sverdtronen, var det han som skar seg? Bok nr? Sidetall?
Kanskje , kaskje. Holder på å prøve å få lånt noen sverd, så jeg kan få den til litt skummel
Kunstnerisk frihet vet du!
Ellers har jeg tenkt å lese de bøkene en gang til, kanskje jeg begynner når den neste begynner å nærme seg.
Rheagar på sverdtronen, var det han som skar seg? Bok nr? Sidetall?
Kanskje , kaskje. Holder på å prøve å få lånt noen sverd, så jeg kan få den til litt skummel
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

(Ja, eg veit dette innlegget er eit halvt år gamalt.)
Det var Aerys som hadde for vane å skjære seg på trona, noko som gjorde at han vart kalla «King Scab». Bok 3, side 410, om eg har forstått referansane på Westeros.org rett.Sauegjeteren wrote:Jeg mener det var Rhaegar som satt på Iron Throne og aldri lærte seg det. Det har vel ikke blitt beskrevet på noe annet vis enn at enhver emo ville vært misunnelig på underarmene hans.
GRRM posta ein liten oppdatering om TV-serien som kanskje skal verte laga av AGoT på blogen sin. Prosessen er ikkje kome lengre enn vurdering og utarbeiding av manus, ingenting er bestemt i høve til om sjølve produksjonen skal starte. I tillegg har HBO gjort avtale med BBC om at dei skal samarbeide om det vert noko av serien.
Er ferdig med eneren og toeren i denne serien nå... det er veldig spennede og bøkene er bra! Jeg hadde likt ordentlige navn på kapittelene da, ikke bare POV-navn..
Personlig så heier jeg på Stark-familien!! Mulig det er skrevet slik at det er lettere å "heie" på dem. Blei skikkelig sinna når Winterfell falt, men det gikk bra igjen, på slutten av boka, i Brans kapittel på slutten. Håper bare ikke ironmennene begynner å bruke Winterfell eller noe sånt, da blir jeg arg
Har også et ørlite håp når det gjelder Daenerys og da, hater Joffrey forresten!
Skal i gang med tredje bok nå da. Har hørt og fått oppleve at forfatteren er glad i å ta livet av viktige og sentrale personer og dette misliker jeg... meen det ordner seg sikkert, som det alltid gjør
Personlig så heier jeg på Stark-familien!! Mulig det er skrevet slik at det er lettere å "heie" på dem. Blei skikkelig sinna når Winterfell falt, men det gikk bra igjen, på slutten av boka, i Brans kapittel på slutten. Håper bare ikke ironmennene begynner å bruke Winterfell eller noe sånt, da blir jeg arg
Har også et ørlite håp når det gjelder Daenerys og da, hater Joffrey forresten!
Skal i gang med tredje bok nå da. Har hørt og fått oppleve at forfatteren er glad i å ta livet av viktige og sentrale personer og dette misliker jeg... meen det ordner seg sikkert, som det alltid gjør
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
- Mat
Det er jo det som gjør serien så levende... Vanligvis "vet" man at det alltid går bra med hovedpersonene... Not this one Baby
Elsker det egentlig, men var en scene som gjorde at jeg holdt på å kaste fra meg boka..! Vet ikke om du har lest den ennå, men innbiller meg at den er i treeren, så tror ikke det. Men det gikk jo bra:)
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Det går som regel bra.. Nei, har ikke opplevd noen kaste-fra-meg-boka-scener enda nei 
Forresten, det sa jeg ikke, bøkene er ganske tunge, men har jo lest en del tungt før, så det var ikke noe særlig problem, bare merker at det er tungt stoff av og til. Men når det er sagt, så elsker jeg å sette meg inn i bl. a. nye verdener, folk, kart og alt mulig!
Liker å bla litt i Appendixet som er med av og til 
Forresten, det sa jeg ikke, bøkene er ganske tunge, men har jo lest en del tungt før, så det var ikke noe særlig problem, bare merker at det er tungt stoff av og til. Men når det er sagt, så elsker jeg å sette meg inn i bl. a. nye verdener, folk, kart og alt mulig!
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
- Mat