Kinotråden
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Mierin Eronaile
- Sitter

-
Mierin Eronaile
- Sitter

En musikal på teater er det da ikke trailer på på film web. eller er skuespillet filmet? Kanskje jeg bare får se den traileren.
Men kan ikke se på de på film web, skal se om jeg finner den på youtube.
Edit:
Sett. Ble litt forvirret jeg av den traileren, skjønte ikke helt hvaslags film de prøvde å lage...
Men kan ikke se på de på film web, skal se om jeg finner den på youtube.
Edit:
Sett. Ble litt forvirret jeg av den traileren, skjønte ikke helt hvaslags film de prøvde å lage...
Som vann til tørst strupe
-
Mierin Eronaile
- Sitter

-
Mierin Eronaile
- Sitter

Prins Caspian kommer i begynnelsen av juli, en gang.Chriz wrote:Når kommer den?
Johnny Depp synger da ofte. Om du trenger hjelp til å forestille deg det, tror jeg han synger både i Chocolat og Cry-Baby.Sisnera wrote:Johnny Depp skal synge? Klarer jeg ikke å forestille meg...
Jeg tror det er meningen at Sweeney Todd skal være en skummel film. Forøvrig er vel Sweeney Todd en gammel Broadway-hit, og dessuten filmatisert flere ganger, om jeg ikke husker feil.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Var og så Arn for noen dager siden og som en leser av bøkene må jeg si: Dette var skikkelig dårlig. Jeg tar jo med meg en del balast fra bøkene når jeg ser den så kan være vanskelig å vurdere den som film, men altså... Syntes de på en eller annen finurlig måte har klart å gjøre handlingen mer tungvint i sine handlins endringer (som man naturlig nok er nødt til å ta på film (ville blitt lange filmer ellers)) i forhold til boken.
Også skuespillerne er liksom ikke helt der, litt halveis... Bortsett fra han som spiller Knut Eriksson, likte han.
Også skuespillerne er liksom ikke helt der, litt halveis... Bortsett fra han som spiller Knut Eriksson, likte han.
"Once more the drama begins"
- Paul Muad'dib
- Paul Muad'dib
Eg likte Arn, eg. No har ikkje eg lese bøkene på seks år eller noko sånt, men med unntak av ein ekstrem oppblåsning av romanseplottet så var det då rimeleg nærme boka slik eg hugsa den. Eg seier boka, ikkje bøkene, fordi bok to var jo knapt med. Midtaustenbiten var tona kraftig ned, som var litt underleg med tanke på at dei putta "Tempelridderen" i filmtittelen, men like greit, ettersom det berre ville blitt Kingdom of Heaven-ripoff uansett. Eg kunne tenkt meg meir fokus på svenskeintrigene enn kva me fekk, men reknar med det (og slaget om Jerusalem) kjem i den neste filmen. Alt i alt var eg nøgd.
Men bastardene snakka ikkje fransk! Kva fanden er meininga med det?! Alt det bryet med at "svenskene" snakka svensk, dei geistlege snakka latin og "araberene" snakka arabisk, og så snakkar ikkje tempelridderene fransk men ENGELSK? Snakkar om idiotisk.
Men bastardene snakka ikkje fransk! Kva fanden er meininga med det?! Alt det bryet med at "svenskene" snakka svensk, dei geistlege snakka latin og "araberene" snakka arabisk, og så snakkar ikkje tempelridderene fransk men ENGELSK? Snakkar om idiotisk.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Asphyxiate
- Den Fortapte

Var og så Kautokeinoopprøret på kino med familien (se det er lenge siden jeg hadde gjort) i går kveld. Hva skal man si? Jeg, som sikkert de fleste av oss, hadde heller liten kunnskap av som skjedde sånn nøyaktig, annet en at det var et slags opprør mot nordmenn i nord.
Filmen preges av godt skuespill, god dialog, troverdige karakterer og en sinnsykt flott natur. Anbefales for de fleste
Spoiler
Av en eller annen grunn trodde jeg at det skulle være et opprør med mange folk, ikke bare den lille flokken det var, og at selve opprøret skulle være større. Når sant skal sies, så har Nils Gaup (regisør) sagt at hovedvekten i filmen skulle være på forspillet og det rent menneskelige ved opprøret.
Manbearpig
Jeg leste et sted at opprøret faktisk var større, og at det var fler med, så filmen er egentlig litt underdreven. Det fine med det er selvsagt at ingen kan anklage Gaup for å overdrive. Og jeg tror det hele virker mer ekte slik. Jeg fikk ikke den "Dette er jo bare en film"-følelsen når jeg så den, noe som gjorde filmen fryktelig fæl. Fæl og flott.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
-
Asphyxiate
- Den Fortapte