Hvorfor begynte du å lese WOT?

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Jeg trodde jeg hadde skrevet her, men fant ikke noen post så da skriver jeg alikevel :)

Jeg begynte å lese WoT fordi en venn av en venn av meg, som jeg snakket med på nettet, maste og maste, og begynte jeg, leste den ferdig før han ( tror faktisk han ikke er ferdig enda :O ) Og etter det har jeg lest den en gang til på norsk fordi jeg elsker serien, og er på bok seks første gang på engelsk, for etter at Robert Jordan, lyset være med han, døde, ville jeg lese det han hadde skrevet selv.
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Rodel Ituralde
Hengiven
Hengiven
Posts: 242
Joined: Sun Mar 23, 2008 16:48
Location: Arad Doman

Post by Rodel Ituralde »

har hatt lyst til å lese serien veldig lenge, men på grunn av dårlig økonomi å et trangsynt tvangstanke om at jeg må ha alle bøkene i bokhylla ble det utsatt veldig lenge, tror det var i fjordsommer jeg fikk ung vår i sån billig nordli tulbuds opplegg.. å etter det måtte jeg bare lese serien. så jeg gikk på biblioteket å lånte å er nå ferdig med bok 11..
DESPERAT ETTER Å LESE BOK 12!!:p hurryhurry:):)
There is some delight in ale and wine
And some in girls with ankles fine
But my delight, yes always mine
Is to dance with Jak O’ the Shadows
ylvglo
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 8
Joined: Fri Mar 07, 2008 17:19

Post by ylvglo »

For min del så var jeg bare på biblioteket og lette etter lesestoff like før skolestart i høst, da jeg kom over bøkene. Jeg husket at jeg hadde sett dem før på barneskolen og der hadde jeg hatt planer om å lese dem. Så grabba med meg den første boka og leste den ut på ei ukes tid. Hekta etter ett parr setninger.
-Tia mi aven Moridin isainde vadin
Valeres horn
Mizu
Hengiven
Hengiven
Posts: 142
Joined: Sun Nov 11, 2007 21:05
Location: Jessheim

Post by Mizu »

Søstra mi fortalte meg at jeg ville like den og kjøpte den for meg. Nå prøver jeg bare å få henne til å lese den også, men NHH studenter har det visst veldig travelt :P
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Hvilke argumenter kunne søstra di bruke, da hun selv ikke hadde lest noe av serien?
Manbearpig
Mizu
Hengiven
Hengiven
Posts: 142
Joined: Sun Nov 11, 2007 21:05
Location: Jessheim

Post by Mizu »

Kjæresten hennes hadde lest litt av den, så hun visste noe om den, og hun sa til meg at jeg kanskje ville like den. Noe hun hadde rett i :) Ganske tilfeldig at jeg kom over serien kan du si...
Sisnera
Sitter
Sitter
Posts: 771
Joined: Fri Jun 01, 2007 15:30
Location: Bortenfor nordlyset

Post by Sisnera »

Moren min fortalte meg gog ambefalte meg serien, selv om hun ikke hadde lest den først. Hun sa at hun hadde hørt mye bra om den.

Men jeg, så sær som jeg er nekta å lese den i mange å r :lol:
Men da alle de andre fantacy bøkene i biblioteket var lest måtte jeg jo prøve. Og angrer ennå på at jeg ikke starta å lese dem før :wink:
Som vann til tørst strupe
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter
Posts: 663
Joined: Fri Jan 18, 2008 19:39
Location: Oslo

Post by Mierin Eronaile »

Haha.. jeg nektet også leeenge da broren min prøvde å få meg til å lese den. Syntes den hørtes skikkelig kjedelig ut!
lolzi
Matrim Cauthon
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2
Joined: Mon Mar 24, 2008 19:24
Location: Emondsmark, Tvillingelvene

Post by Matrim Cauthon »

Jeg fikk tips av en venn, som ikke er medlem på forumet her. Vi er lesehester begge to så vi tipser hverandre om bøker. Jeg ble helt hektet etter 2 sider i tEotW (på norsk). Siden har jeg lest hele serien 2 ganger og har begynt på engelsk.
Mizu
Hengiven
Hengiven
Posts: 142
Joined: Sun Nov 11, 2007 21:05
Location: Jessheim

Post by Mizu »

Jeg har også lyst til å lese serien igjen, men det er så mange andre bøker å lese :? Argh! Får håpe jeg får tid en gang... :D
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Matrim Cauthon wrote:Jeg fikk tips av en venn, som ikke er medlem på forumet her. Vi er lesehester begge to så vi tipser hverandre om bøker. Jeg ble helt hektet etter 2 sider i tEotW (på norsk). Siden har jeg lest hele serien 2 ganger og har begynt på engelsk.
Ah, My soulmate :P
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Aldieb
Soldat
Soldat
Posts: 53
Joined: Wed Feb 27, 2008 8:02
Location: Orkanger
Contact:

Post by Aldieb »

Jeg elsker å lese bøker, og var med i Pennyklubben, men en slik bok leser jeg ut på dagen liksom, å når man får to stk pr måned så måtte jeg ha noe i mellom. så jeg ble anbefalt den av ei som hadde hele serien. Jeg så storøyd på den, den var o gediger liksom, men jeg startet å lese, i starten skjønte jeg jo ingenting, så jeg vil nok lese Flukten fra Emondsmark en gang til. MEn etter hvert så ble det spennende å jeg fortsatte å låne bøkene ;)
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Ah Pennyklubben! Det var tider det.
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
hooi
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 22
Joined: Wed Apr 23, 2008 18:10

Post by hooi »

Vell helt siden har jeg lest masse bøker. Begynte på verdens øye for 2 år siden men kastet den fra meg.. ble ikke ferdig me prologen engang..
Men så for 2 måneder siden hadde vi et leseprokjekt på skolen og da tok jeg den første boken jeg fant og det var verdensøye.. sååå nå er jeg på del 3 i 6. bok:)
Jeg trener ikke, for jeg er svak for damer.

what the fuck is wtf?
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Kult! :D Gled deg ;)
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Post Reply