Småprat garantert useriøst!

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Men når man ser på et gammelt malleri er det kunst. når man ser på det på et moderne foto aperat er det groteskt, og sånt.

Jeg synes at de fleste maleriene fra eldre tid er mye "yndigere" enn de i moderne tid som er litt mer, tja, grove... Men selvfølgelig, man kan jo kale det en utvikling, ja kanskje tilogmed en naturlig utvikling.

MEN, skjørtene til jentene har vært lange i uminelige tider, i jallefall så langt som min oppgave strekker seg. Så det å vise så mye hud på bena er en ny greie.
Som vann til tørst strupe
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

For et fantastisk vær vi har! Nå har det stått på med sol i flere dager, og kjempehøy temperatur, selv her på ytre, søre Sunnmøre! Det er vi ikke vant til. Men haha, hørte at "dere" har fryktelig til tordenvær i disse dager på Østlandet... Er glad jeg ikke er der, for jeg hater lyn og torden.
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

Post by Mierin Eronaile »

Vet du hva? Da det begynte å lyne og tordne var jeg på hytten min (som ligger 20 min borte fra huset mitt), og vi så lynene slå ned over oslo! Det var helt fantastisk! Utrolig kult! Så begynte det å blåse opp skikkelig, og regnet kom til oss. (og lynene)
lolzi
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Har aldri vært en fan av lyn, men hvis jeg hadde vært sikker på at lynene ikke nådde oss, så kunne jeg kanskje tenkt meg og sett på :) Men snakka med noen jeg kjenner i Oslo, de hadde trukket ut alt elektrisk i leiligheten sin, og satt bare og ventet på neste lynnedslag og på at det hele skulle gå over sånn at de kunne gå tur med hunden.
- Mat
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

Da synes jeg de var litt overdrevent redde. Lyn har da aldri skadet noen (heheee... )
Nei, men er jo ikke så skummelt da. Med mindre man er et sted det er ganske skummelt (du skjønner hva jeg mener).
lolzi
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Mulig de var overdrevent redde, det skal jeg ikke se bort fra, men samtidig var de smarte som trakk ut elektrisk da :) Og jada, jeg skjønner hva du mener :)
- Mat
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Jeg gjette faktisk sau i tordenværet i går. Det vil si at det egentlig var et stykke unna hele tiden, og tok en annen vei, men koselig var det. Blaut ble jeg til og med.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Mierin Eronaile wrote:Lyn har da aldri skadet noen (heheee... )
Er detta ironi, eller snakkar du om at fotballklubben Lyn aldri har skada nokon? Hehe.

Men lynnedslag drep ganske mange kvart år faktsik. Har blandt anna sett tal på att i løpet av fyrste kvartal i fjor så omkom 282 kineserar grunna lynnedslag. I Mars i år hadde Brasil registrert 45 dødstilfeller grunna lynnedslag, mot 46 iløpet av heile førråret.
Sjølv om prosenten per verdsinnbyggjar er liten, så er derimot lyn langt ifrå ufarleg. :P
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

Ashaman wrote:
Mierin Eronaile wrote:Lyn har da aldri skadet noen (heheee... )
Er detta ironi, eller snakkar du om at fotballklubben Lyn aldri har skada nokon? Hehe.

Men lynnedslag drep ganske mange kvart år faktsik. Har blandt anna sett tal på att i løpet av fyrste kvartal i fjor så omkom 282 kineserar grunna lynnedslag. I Mars i år hadde Brasil registrert 45 dødstilfeller grunna lynnedslag, mot 46 iløpet av heile førråret.
Sjølv om prosenten per verdsinnbyggjar er liten, så er derimot lyn langt ifrå ufarleg. :P
Ja, var ironisk!
lolzi
Yawron
Hengiven
Hengiven

Post by Yawron »

Noen andre ennn meg som er imponert over Bolts 9,69 på 100m i OL??!! MED jubling siste 20m... SYKT!
"Once more the drama begins"

- Paul Muad'dib
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Det var heelt fantastisk! Han lekte seg jo inn til en ny verdensrekord som kunne vært mye bedre! Han slappa jo av på slutten og tok ned armene og greier. Det var skikkelig overlegent.
Ellers, noen andre som er spesielt imponert eller begeistret over noe så langt i OL?
- Mat
Moghedien
Sitter
Sitter

Post by Moghedien »

Jeg er litt imponert over Tufte. Selv da jeg så reprisen, og visste at han hadde vunnet, var jeg sikker på at dette kunne han umulig klare å vinne.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Synes norge gjør det bra i år jeg :)
Som vann til tørst strupe
Yawron
Hengiven
Hengiven

Post by Yawron »

Håndballjentene videre og svenskene sutrer... Fin start på dagen.
"Once more the drama begins"

- Paul Muad'dib
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Bronsemedalje i sprangridning :D Det kaller jeg skills..!
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Post Reply