Diskusjon om WoT TV-serien

Diskuter TV-serien her

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste
Posts: 509
Joined: Sat May 27, 2006 15:08
Location: Vennesla

Diskusjon om WoT TV-serien

Post by Siri Sedai »

GOT er nettopp ferdig...så nå diskuteres WOT (i kommentarfeltet) :

https://p3.no/filmpolitiet/2019/05/verd ... tar-slutt/
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter
Posts: 663
Joined: Fri Jan 18, 2008 19:39
Location: Oslo

Re: Diskusjon om WOT TV-serien

Post by Mierin Eronaile »

Jeg er kjempespent, og prøver annenhver dag å søke opp ny info, men det har ikke kommet ut så mye enda. Vi har fått navnet på de første episodene, så man kan jo ane hva som skjer i dem. Blir så sykt gøy!!

Gleder meg også til castingen kommer ut! Jeg håper de først og fremst bruker ukjente skuespillere, men det blir uansett spennende å se om det blir likt som i hodet mitt (mest sannsynlig ikke).

Hva gleder folk seg mest til å se? Og hva tror dere kommer til å bli vanskelig å få til på skjermen?
Selv tror jeg all «indre dialog» blir vanskelig uten å lage en slik en teit tenkestemme, så håper heller de dropper det. Lews Therin kan kanskje ha en ordentlig stemme?
lolzi
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Re: Diskusjon om WOT TV-serien

Post by Asphyxiate »

Gleder meg voldsomt selv, men kjenner også at jeg er særs, særs skeptisk og spent til hvordan det vil bli. Er så mye historie at de må ta en del valg når det kommer til hvilke karakterer, subplots, bakgrunnshistorier etc. de tar med. På seriebeskrivelsen fra Amazon kan det virke som at det vil bli Moiraine-fokusert, men det kan bare være for å ikke avsløre for mye.

Spent på hvordan de klarer å få fram kraften. Håper det blir gjort på en god måte og ikke en cheezy "masse fargede stråler"-måte.

De to første episodene er regissert av uta Briesewitz som hadde regien på den nydelige episoden i s2 av Westworld om indianerne, så jeg har trua der. Men ser at episodenavnene er fra litt forskjellige kapitler i Eye of the world (e1: kap. 10, e2: kap. 19, e3: kap. 8 )
Manbearpig
Chiad
Asha’man
Asha’man
Posts: 346
Joined: Mon Jun 18, 2007 19:27
Location: Stavanger

Re: Diskusjon om WOT TV-serien

Post by Chiad »

Rosamund Pike er offisielt casted som Moiraine! Selv syns jeg hun er fantastisk og er derfor fornøyd.

Image
Yawron
Hengiven
Hengiven
Posts: 171
Joined: Thu Sep 07, 2006 14:31
Location: Oslo

Re: Diskusjon om WOT TV-serien

Post by Yawron »

Chiad wrote: Thu Jun 20, 2019 0:46 Rosamund Pike er offisielt casted som Moiraine! Selv syns jeg hun er fantastisk og er derfor fornøyd.

Image
Dette var en god start på castingen. Merker at forventningene gikk opp noen hakk :D
"Once more the drama begins"

- Paul Muad'dib
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Re: Diskusjon om WOT TV-serien

Post by Asphyxiate »

Må innrømme at Rosamund Pike er et ganske ukjent navn for min del, men ser hun har spilt i en del forskjellig så da er det bare å håpe
Manbearpig
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter
Posts: 663
Joined: Fri Jan 18, 2008 19:39
Location: Oslo

Re: Diskusjon om WOT TV-serien

Post by Mierin Eronaile »

Forventet mer nytt fra Twitter i dag, men dessverre kom det ingenting bortsett fra et Moiraine-sitat. Det skal heldigvis komme noe nytt neste onsdag. Kanskje hvem som skal spille Rand? Håper castingen videre blir like god som med Rosamund Pike.
Hvem/hva er dere mest spent på fremover?
lolzi
Chiad
Asha’man
Asha’man
Posts: 346
Joined: Mon Jun 18, 2007 19:27
Location: Stavanger

Re: Diskusjon om WOT TV-serien

Post by Chiad »

Mierin Eronaile wrote: Thu Aug 08, 2019 2:33 Forventet mer nytt fra Twitter i dag, men dessverre kom det ingenting bortsett fra et Moiraine-sitat. Det skal heldigvis komme noe nytt neste onsdag. Kanskje hvem som skal spille Rand? Håper castingen videre blir like god som med Rosamund Pike.
Hvem/hva er dere mest spent på fremover?
Hah ja, den første onsdagen hver måned holdt ikke lenge.
Håper først og fremst så godt som alle skuespillerne er ukjente/relativt ukjente, så lenge dem er flinke. Marerittet mitt er om de presterer å få "the rock" til å spille Lan, er visst en del fans som er keen på det. Har personlig ALDRI likt ham haha. Er litt spent på hvem som skal spille Mat. Ellers vil jeg faktisk heller vite litt flere områder de skal spille inn fra, og en ca. tid på når serien er ment å komme ut.
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter
Posts: 663
Joined: Fri Jan 18, 2008 19:39
Location: Oslo

Re: Diskusjon om WOT TV-serien

Post by Mierin Eronaile »

Chiad wrote: Thu Aug 08, 2019 16:56 Hah ja, den første onsdagen hver måned holdt ikke lenge.
Håper først og fremst så godt som alle skuespillerne er ukjente/relativt ukjente, så lenge dem er flinke. Marerittet mitt er om de presterer å få "the rock" til å spille Lan, er visst en del fans som er keen på det. Har personlig ALDRI likt ham haha. Er litt spent på hvem som skal spille Mat. Ellers vil jeg faktisk heller vite litt flere områder de skal spille inn fra, og en ca. tid på når serien er ment å komme ut.
Ååå, det hadde vært grusomt med "the rock" som Lan. Samme med alle fansa som vil ha Sam Elliot som Thom. Jeg håpet også de fleste skuespillerne er relativt ukjente. Har sett en del folk som gjerne vil ha skuespillere fra GoT, men tror ikke det hadde vært et bra valg. Blir alt for lett å sammenlikne.
lolzi
Chiad
Asha’man
Asha’man
Posts: 346
Joined: Mon Jun 18, 2007 19:27
Location: Stavanger

Re: Diskusjon om WOT TV-serien

Post by Chiad »

Image

Fra venstre til høyre:
Madeleine Madden som Egwene al'Vere
Marcus Rutherford som Perrin Aybara
Barney Harris som Mat Cauthon
Zoë Robins som Nynaeve al'Meara
Josha Stradowski som Rand al'Thor

Ikke veldig fornøyd med Perrin men ellers greit.
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Re: Diskusjon om WOT TV-serien

Post by Asphyxiate »

Hmmm, ok. Fint å gå for ukjente folk som kan gå inn i rollene uten at folk forbinder dem med så mye annet. Men det gjør det jo også vanskelig å virkelig vite noe om de vil fungere eller ikke

Sam Elliot hadde jo vært nydelig som Thom - men slike castinger tar for mye av budsjettet.
Manbearpig
Chiad
Asha’man
Asha’man
Posts: 346
Joined: Mon Jun 18, 2007 19:27
Location: Stavanger

Re: Diskusjon om WOT TV-serien

Post by Chiad »

Image

Da fikk vi vite hvem som spiller Lan også- Daniel Henney. Ikke "The Rock" så jeg er smørblid haha.
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Re: Diskusjon om WOT TV-serien

Post by Asphyxiate »

Vel, tja. Hawaii 5-0 og Criminal Minds fremstår ikke som veldig god bakgrunn, uten at jeg har sett fyren i de seriene. Men det virker som en trygg og solid casting og han får det helt sikkert til.

Det begynner uansett å se bra ut for serien. Stort sett fornøyd med innfallsvinkelen på castingen
Manbearpig
Chiad
Asha’man
Asha’man
Posts: 346
Joined: Mon Jun 18, 2007 19:27
Location: Stavanger

Re: Diskusjon om WOT TV-serien

Post by Chiad »

Har ingen formening selv om hvordan han er som skuespiller- men han har vel spilt i noen koreanske greier også. Føler ikke steinansikt krever fryktelig mye, selv om de få scenene han får med litt flere uttrykk blir vel mer viktig pga nettopp det. Vi får se. Tror ellers det har blitt hintet til at grenselandfolk ser asiatiske ut?

Fysisk sett er jeg fornøyd med de fleste som er castet. Henney er like høy-ish som Josha(Rand), så det passer bra. De må kanskje gjøre hudfargen til han som spiller Mat mørkere hvis Rand med sin lyse skal stikke ut. Men han som spiller Perrin er visst en del høyere enn Josha, og ikke ekstremt muskuløs, så der er jeg noe skeptisk til hvordan de skal få ham til å fremstå som en smed.
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Re: Diskusjon om WOT TV-serien

Post by Asphyxiate »

For min del er det nok viktigere med kvaliteten på skuespillerne enn med utseende. De kan ikke være helt off, men de trenger ikke å treffe helt perfekt match heller. Men ja, han som skal spille Perrin må helt klart ta seg noen turer på treningsstudioet.
Manbearpig
Post Reply