Hva driver dere med nå?

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Morten
Oversetter
Oversetter

Re: Hva driver dere med nå?

Post by Morten »

Ashaman wrote: Wed Sep 01, 2021 7:10 Takk for gratulasjonar! :D

Godt å sjå deg her Morten! Artig at du sjekkar inn så mange år seinare!
Har du noko "innsideinformasjon" om framtidige oversettingar av resterande bøkar som ikkje finnest på norsk endå, eller komplett norske utgeving/boksett nå som serien kjem på TV? Eller er det avhengig av at TV-serien blir veldig populær fyrst?
Takk for det! :)

Har nok ikke noe spennende å melde foreløpig, men vi får se om TV-serien muligens kan skape fornyet interesse for bøkene slik at det kanskje kan bli en relansering av de gamle oversettelsene og aktuelt å oversette Sandersons avslutning. Tiden vil vise! Det vil jo ikke gi noe særlig mening for et forlag å kun utgi Sanderson-bøkene uten samtidig å relansere de tidligere oversettelsene, som jo ikke er i handelen lenger. Til sammen blir det en veldig stor forpliktelse for et forlag, så jeg ville ikke holdt pusten ... Men det er lov å håpe! :-D
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Re: Hva driver dere med nå?

Post by Loki »

Superkoseleg å sjå kjente brukernamn dukke opp att, ja! :D

Ja, fleire omsetjingar ville vore supert, om aldri så usannsynleg. Seinast i fjor spurte ein slektning av meg om eg visste om slutten nokon gong var kommen på norsk, og var ganske skuffa at det ikkje var tilfelle.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
Post Reply