A memory of Light

Her kan du diskutere bøkene

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Arangar
Soldat
Soldat
Posts: 30
Joined: Sat Jun 24, 2006 15:49

Post by Arangar »

SPILER!

Men hva var det egneltig som skjedde mellom Rand og Moridin på slutten? Rand fikk kroppen til Moridin?
Og "Rand" lever både i Tel'aran'rhiod og den "virkelige" verden? Er det et fenomen vi har lest om tidligere?

Vil jo tro at siden Nynaeve hadde så store mistanker om at Rand ikke var død, slik som det så ut til. Vil si at flere av hovedkarakterene får høre om det i fremtidigen.

Men det var litt irriterende at det ikke virket som Rand var så opptatt av om de tre "damene" sine kom etter han eller ikke, etter all den jævla kjatringa å masinga om det damestyret i bok etter bok :P

Enig i at Padam Fain burde ha kommet på banen mye tidligere, og gjort mye mer skade.

Men alt i alt, en fantastisk bok, og en verdig avsluttning på en stor serie!




Tai'daishar Robert Jordan
La Kaosets Herre Rå...
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Sjelen til Rand gikk over til/ble overført til Moridins kropp av Alivia. Tror nok han tenkte på Min, Aviendha og Elayne, de vet det jo, men det skal forbli en hemmelighet. Deres kjærlighet er befestet. Men flere enn de involverte vet det jo, bl.a. Cadsuane, og Nynaeve mistenker. Men vil de to avsløre det for noen? Hva er egentlig vitsen med det? Rand offret seg selv og døde, det var en symbolsk handling som nok måtte skje, men han får leve videre til sin naturlige død. Litt under seks år før siste bok, var jo dette en allerede en vanlig teori: http://theoryland.com/theories.php?func ... &theo=2577
Manbearpig
Chiad
Asha’man
Asha’man
Posts: 346
Joined: Mon Jun 18, 2007 19:27
Location: Stavanger

Post by Chiad »

Jeg leser ingen av spoilerne deres her, da ødelegger jeg for meg selv. Men er jeg den eneste som ikke engang har lest halvparten av boken fordi jeg sparer på den? Det blir bare så sykt trist å avslutte noe som har vært med meg i 7 år...
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Brukte selv lengre tid enn strengt tatt nødvendig, mye sikkert av samme grunn som deg. Vil vite hvordan det ender vs. vil ikke bli ferdig. Til slutt bestemte jeg meg for å rett og slett bli ferdig.
Manbearpig
WoTle
Soldat
Soldat
Posts: 55
Joined: Mon Dec 06, 2021 19:02
Location: Bergen
Contact:

Re: A memory of Light

Post by WoTle »

Her er eg nok ganske sein til festen, sjølv om eg begynte å lesa serien i typ 2005/2006. Eg datt av rundt ungdomsskulealder, og fekk ikkje lese Sanderson-eraen før i år. Natt til i går fullførte eg AMoL, og det var verkeleg ei oppleving! Fint, vemodig og rart. Etter å ha hatt desse karakterane med meg i så mange år var det veldig spesielt å få sjå kor dei enda opp ved slutten av serien.

Sidan eg las AMoL såpass seint hadde eg naturlegvis fått nokre spoilers (Egwene sin død, Rhuarc, osv), men det var likevel noko heilt anna å lesa det. Heile The Last Battle-kapittelet var fantastisk. Ja, det var litt vel mange perspektiv, men eg syntest det var passande. Fleirperspektivskrivinga har kjenneteikna Tidshjulet nesten heilt sidan starten, og eg sette pris på å få såpass mange perspektiv på dette store slaget. Rand sin kamp mot Den Mørkaste var interessant, sjølv om eg er einig med det fleire har sagt tidlegare her: Det skjedde litt fort på slutten der.

Eg sakna meir tid med Mat og Perrin, slik som mange av dokker andre, og eg sakna òg meir Padan Fain, men det var nok litt avgrensa med plass i boka til slutt. Sanderson har vel sagt noko slikt som at han kunne skrive tre bøker berre om The Last Battle.

Eg sit òg igjen med mange spørsmål: Har Rand fullstendig mista evnen til å leia Krafta? Kan han manipulera verda som om den var tel'aran'rhiod? Har han kanskje fått ein knøttliten del av Skaparen sine krefter, sidan han er Lysets utvalde? Kva skjer med alle dei andre karakterane? Har dei klart å avverga det Aviendha såg i glassøylane i Rhuidean?

Elles må eg jo berre seia at eg synest Sanderson har gjort ein skikkeleg god jobb når det gjeld å fullføra Robert Jordan sin serie. Eg set blant anna stor pris på karakteren Androl (han er vel ein Sanderson-kreasjon?) og dei eksplisitte referansane til skeive folk. Så er det kanskje nokre karakterar som Sanderson ikkje skriv like godt som Jordan (Mat og Elayne, f.eks), men eg er stort sett skikkeleg fornøgd med måten han klarte å fullføra serien.
Sjekk gjerne ut podkasten Hjulpreik: ein norsk podkast om Tidshjulet, både bøkene og TV-serien, med vertane Vetle, Sigrid og Vetle. Nye episodar (nesten) kvar veke.
Post Reply