Ikke-fantasy litteratur
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
er et skuespill skrevet av Arthur Miller, handler om en stakkar som prøver å leve ut den amerikanske drømmen, men det funker liksom ikke helt. Han lever i sin egen verden på en måte, prøver å kombinere virkelighet og illusjonene (flashback) sine. Han lyver for seg selv og familien for at alt skal virke så fint og bra. Hele ender som sagt med at han dør.
Ganske bra på en måte, anbefales
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Sjangeren har forsåvidt ikke fenget meg, men noen bøker er greie å lese...
Noe av Agatha Christie er jo bra... Tenkte at jeg skulle prøve meg på Umberto Eco engang....
Noe av Agatha Christie er jo bra... Tenkte at jeg skulle prøve meg på Umberto Eco engang....
Last edited by Wolfbrother on Thu Nov 10, 2005 21:48, edited 1 time in total.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Jeg har lest endel krim opp gjennom tida, men som regel er det dårlige greier (Henning Mankell, ho svenske dama, Anne Holt, han Gunnar Stålesen etc etc...) Har stort sett lest litt av de fleste framstående krimforfattere. Men ikke jo nesbø.
Og når vi er inne på krimlitteratur så er jeg av den oppfatning at det kun er to forfattere som virkelig er verdt å lese: Jan Guillou (Hamilton-bøkene) og Kim Småge. Las forresten ei veldig god bok av Jeffery Deaver forrige sommer - blue nothing eller noe slikt het den. Prøvde å lese flere av han siden, men de to som jeg har prøvd meg på har vært utrolig skuff! Men den ene der var utrolig bra da!
Og når vi er inne på krimlitteratur så er jeg av den oppfatning at det kun er to forfattere som virkelig er verdt å lese: Jan Guillou (Hamilton-bøkene) og Kim Småge. Las forresten ei veldig god bok av Jeffery Deaver forrige sommer - blue nothing eller noe slikt het den. Prøvde å lese flere av han siden, men de to som jeg har prøvd meg på har vært utrolig skuff! Men den ene der var utrolig bra da!
-
Damien Frost
- Sitter

HAr lest litt krim, mest Anne Holt til særemnet mitt, så fortsatte jeg da litt med det i ettertid. Leste også en bok an Henning Mankell, men den var ikke så veldig bra. Bruke vel 1,5 år på den, der jeg la den fra meg to ganger, og leste noe annet imens.
Men tror det er slik at det finnes utrolig mye "dårlig" krim der ute, så det er liksom om å gjort å finne den gode! Har faktisk et par krimbøker i hylla mi som jeg fikk til jul, men har ikke fått tid til å lese dem enda.
Har ikke lest så mye av Agatha Cristie, men det jeg har lest er bra! Er jo klassisk krim det da, slik som "Butleren gjorde det!"-typen, men alikevell bra! "Ti små negerbarn" er jo en klassiker.
Men tror det er slik at det finnes utrolig mye "dårlig" krim der ute, så det er liksom om å gjort å finne den gode! Har faktisk et par krimbøker i hylla mi som jeg fikk til jul, men har ikke fått tid til å lese dem enda.
Har ikke lest så mye av Agatha Cristie, men det jeg har lest er bra! Er jo klassisk krim det da, slik som "Butleren gjorde det!"-typen, men alikevell bra! "Ti små negerbarn" er jo en klassiker.
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Nåja, vil ikkje gå så langt som å anbefale den, men den er heilt grei, enormt kjent bit amerikansk teaterkultur er den i alle fall. Og fryktsamt depressiv.Logain wrote:er et skuespill skrevet av Arthur Miller, handler om en stakkar som prøver å leve ut den amerikanske drømmen, men det funker liksom ikke helt. Han lever i sin egen verden på en måte, prøver å kombinere virkelighet og illusjonene (flashback) sine. Han lyver for seg selv og familien for at alt skal virke så fint og bra. Hele ender som sagt med at han dør.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Depressiv er den, tror det knapt er lyspunkter i den, med unntak av slutten for Willy sin del. Har gode minner etter at vi satt og analyserte den i et par uker i engelskenLoki wrote:Nåja, vil ikkje gå så langt som å anbefale den, men den er heilt grei, enormt kjent bit amerikansk teaterkultur er den i alle fall. Og fryktsamt depressiv.
Eg fekk beskjed om å skrive creative writing-oppgåve om kva som skjedde med Willy etter kræsjet. Så eg skreiv ein etterlivs-historie der han møtte han salesman-idolet sitt. 
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!