TWoT quiz-tråd - Plottavsløringar i spoiler.
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Jeg husker ikke navnet men er det ikke den vakre mørkefrenden som tilbyr seg å hjelpe Matt og Rand i tEotW? Hun hadde en kniv som brant... Eller kanskje hun ikke døde. Nå ble jeg usikker...
Hva var navnet som Faile brukte før hun valgte å kalle seg Faile?
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Det var ihvertfall feil. Henne stenger de inne i et skjul, og hun dukker opp senere i bøkene igjen.Lothair Mantelar wrote:Jeg husker ikke navnet men er det ikke den vakre mørkefrenden som tilbyr seg å hjelpe Matt og Rand i tEotW? Hun hadde en kniv som brant... Eller kanskje hun ikke døde. Nå ble jeg usikker...
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Jeppers, du har helt rett.Kjetil wrote:Lothair Mantelar skrev:
Jeg husker ikke navnet men er det ikke den vakre mørkefrenden som tilbyr seg å hjelpe Matt og Rand i tEotW? Hun hadde en kniv som brant... Eller kanskje hun ikke døde. Nå ble jeg usikker...
Det var ihvertfall feil. Henne stenger de inne i et skjul, og hun dukker opp senere i bøkene igjen.
Men jeg vedder på de skulle ønske at de hadde kvittet seg med kjerringa
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Var det høgfyrste Turak i Faelm (eller Falme som den heiter opprinneleg)?
Edit: Turak var kanskje den fyrste Rand drap med vilje, men Howal Godd (Gode), kjøpmannen han og Mat møtte på veg til Caemlyn, vart vel drepen av lyn Rand kalla fram.
Føler meg so sikker at eg stiller eit nytt spørsmål. (Er ikkje sikker på om dette har vorte spurd om tidlegare, men det gjer ikkje so mykje.):
Kvar kjem alle dei uvanlege seanchanske vesna (torm, corlm, raken osb.) frå, og korleis/kvifor kom dei til Seanchan?
For å gjere altfor lett (for nokre): Du finn det i BWB.
Edit: Turak var kanskje den fyrste Rand drap med vilje, men Howal Godd (Gode), kjøpmannen han og Mat møtte på veg til Caemlyn, vart vel drepen av lyn Rand kalla fram.
Føler meg so sikker at eg stiller eit nytt spørsmål. (Er ikkje sikker på om dette har vorte spurd om tidlegare, men det gjer ikkje so mykje.):
Kvar kjem alle dei uvanlege seanchanske vesna (torm, corlm, raken osb.) frå, og korleis/kvifor kom dei til Seanchan?
For å gjere altfor lett (for nokre): Du finn det i BWB.
De kom fra andre verdener gjennom Portsteiner. Seanchanerne hentet dem antakelig for å få hjelp mot Skyggeyngel. Dette skjedde mellom the Breaking? (vet ikke hva det heter på norsk) til ca 1000 år etter.
Det er rett?
Da stiller jeg det samme spørsmålet som jeg stilte i sta:
Nevn alle titlene til Lan.
Det er rett?
Da stiller jeg det samme spørsmålet som jeg stilte i sta:
Don't have sex. You'll get pregnant and die!
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

Han heter i alle fall al'Lan Mandragoran og er Herre over de Syv Tårn. Han er også diademed battle lord of the Malkieri, samt Dai Shain og Vokter. (Hentet litt fra encyclopaedia-wot).Nynaeve wrote:Da stiller jeg det samme spørsmålet som jeg stilte i sta:
Nytt frågan: Hva heter de uekte Dragene i den tredje alder?
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Nevner noen flere:
Uncrowned King of Malkier, Lord of The Lakes, Aan’allein.
Kilde:
http://www.tidshjulet.net/karakterer.php?id=8

Uncrowned King of Malkier, Lord of The Lakes, Aan’allein.
Kilde:
http://www.tidshjulet.net/karakterer.php?id=8