Page 8 of 8
Posted: Thu Nov 09, 2006 20:44
by Mayorearth
Semirhage har man liksom en slags medfølelse for
i og med at hun bare løp rundt og helbredet alle mulige folk selvom alle andre sa det var umulig å helbrede de, og måten Aes Sedaiene missbrukte henne slik at hun ble ond og gikk over til Den Mørkeste
FÅr rett og slett en slags medfølelese for hun.
Posted: Thu Nov 09, 2006 22:29
by Torbjørn
Mayorearth wrote:Semirhage har man liksom en slags medfølelse for
i og med at hun bare løp rundt og helbredet alle mulige folk selvom alle andre sa det var umulig å helbrede de, og måten Aes Sedaiene missbrukte henne slik at hun ble ond og gikk over til Den Mørkeste
FÅr rett og slett en slags medfølelese for hun.
Med mindre det var noko ironi der (som eg ikkje ser sånn med det fyrste), so har du seriøst misforstått Semirhage. Dette kjem frå BWB for det meste, og står i artikkelen eg skreiv, difor ingen spoiler:
Ho var ein sadist, som kravde ein pris frå alle dei ho hjalp. Ja, ho var den beste i bruk av Legedommen, men før ho Lega dei gav ho dei litt smerte, berre fordi ho likte det. Då dette vart oppdaga, fekk ho valet mellom å verte stilna og verte bunden, for å hindre ho å gjere det att. I staden valde ho Shai'tan.
Posted: Thu Nov 09, 2006 22:33
by Mayorearth
Dette visste jeg ikke....eller husket ikke....

Posted: Thu Nov 09, 2006 22:39
by Torbjørn
Som sagt, det kjem frå BWB (
The World of Robert Jordan's The Wheel of Time), so om du ikkje har lest den er det ikkje rart.
Posted: Fri Nov 10, 2006 8:52
by Mayorearth
Da vet jeg at det ikke er noe galt med hukommelsen min!

Skal sjekke ut litt flere artikler o.l
nå.
Posted: Sun Aug 19, 2007 22:20
by M'Hael
jeg går for ishamael,, siden han er den av de som er sterkest i kraften og har det deffinert kuleste navnet
blir jo nae'blis å greier

Posted: Mon Aug 20, 2007 12:51
by davram bashere
Semirhage, definitivt. Hun er bare såååååå koselig

Posted: Fri Sep 28, 2007 23:03
by Mesaana
Hum, nei si det.
Må jo selvfølgelig bli den onde læreren, som ikke fikk bli forsker i Collam Daan, og derfor ble så forbanna at hun gikk over til skyggen, og begynte vel med no hjernevasking av sine elever eller no, vist jeg ikke husker feil. Gjerne rett meg opp vist det er noen med bedre hukommelse en meg.
Og nå har styring de fleste av de andre fortapte kanskje misunner henne, selv om den nå kanskje er litt svekka etter den lille tabba.

Posted: Sat Sep 29, 2007 0:00
by Loki
Asmodean. Trur andreplassen går til Mesaana, men likte mange av the Forsaken, generelt sett ein gjeng interessante karakterar. Hugsar eg var frustrert over å aldri få sjå særleg av personlegheita til Rahvin før han blei brent bort.
Posted: Sat Sep 29, 2007 11:30
by Ninin
Jeg har med stor forsiktighet trådd inn her... Jeg vet bare om Aginor, Balthamael, og Lanfear. Så foreløpig ville jeg sagt Lanfear, bare fordi hun ikke fikk seg selv plutselig og uten videre drept, og fordi hun virker litt dilla på Rand. Jeg er 90% sikker på at Selene og Lanfear er samme person, men helt sikker er jeg naturligvis ikke ^_^
Posted: Sun Sep 30, 2007 22:13
by stefan_hoy
Loki wrote:Hugsar eg var frustrert over å aldri få sjå særleg av personlegheita til Rahvin før han blei brent bort.
Eller Bel'al.
Posted: Fri Mar 21, 2008 17:24
by Chriz
Amodean, fordi jeg synes han er kul og fordi vi får vite ganske mye om han. Jeg henger med de snille, derfor kan det ha noe med at Asmodean hjelper Rand. Også er han musiker

Posted: Fri Mar 21, 2008 21:41
by Mierin Eronaile
Må holde med ganske mange andre her å si Lanfear.. Derfor jeg har valgt navnet på forumet også.. hihi!
Hun er jo den tøffeste!
Posted: Fri Mar 21, 2008 21:52
by Chriz
Hun er kanskje litt for desperat syns jeg... etter Rand altså. Men ganske kult at hun går sine egne veier, og ikke bare følger sjefen sin slavisk

Posted: Sun Mar 23, 2008 18:40
by Rodel Ituralde
denne var veldig vanskelig.
jeg liker ishamael å sammael godt.
men her valgte jeg balthamel(ble det riktig) på grunn av hans nye "person". jeg synes aran gar er en veldig interesant karakter. klarer ikke å utdype så veldig men hun/han(:p) har vært spennende å følge.