Page 9 of 10

Posted: Tue Mar 21, 2006 18:20
by Kjetil
Ashaman wrote:Jeg kommer aldri til å lese de bøkene!
For det første høres de veldig kjedelige ut.
For det andre så er det reint plagiat.

for noe tull, om han har henta ideer fra andre bøker, vel og greit. Copyright funker ikke i bokverdene som det gjør på film og musikk. Da ville alle bøker vært plagiat av noe annet.
Du kan ikke eie ideer.

Posted: Tue Mar 21, 2006 19:56
by Wolfbrother
Kjetil wrote:
Ashaman wrote:Jeg kommer aldri til å lese de bøkene!
For det første høres de veldig kjedelige ut.
For det andre så er det reint plagiat.

for noe tull, om han har henta ideer fra andre bøker, vel og greit. Copyright funker ikke i bokverdene som det gjør på film og musikk. Da ville alle bøker vært plagiat av noe annet.
Du kan ikke eie ideer.
Og for ikke å snakke om at de IKKE er skjedelige (da snakker jeg om A and D og DvC). Hvis du gjetter morderen i Da vinci code, etter 50-100 sider må du ære en gud, og selv om en kan klare å gjette morderen etter ikke så alt for lang tid i Angels And Demons, hadde jeg ikke bestemt meg helt. Spoiler:
Spoiler
Kunne jo ha verdt Kholer.

Posted: Tue Mar 21, 2006 19:58
by Sauegjeteren
Var det ikke han da?

Posted: Tue Mar 21, 2006 20:00
by Wolfbrother
Sauegjeteren wrote:Var det ikke han da?
Nei i slutten hviste det seg å være Spoiler:
Spoiler
Camerlengo Carlo Ventresca, personen som var lagt opp som å være en gud (jeg digget ham :D)
Edit
op0s glemte spoiler :?

Posted: Tue Mar 21, 2006 20:02
by Sauegjeteren
Det var det ja. Litt sløvt av meg å glemme det.

Posted: Wed Mar 22, 2006 0:55
by Ceres
MEN: ETTERSOM DETTE ER EN TRÅD FOR IKKE-FANTASY-LITTERATUR SÅ BENYTTER JEG ANLEDNINGEN TIL Å BE OM AT VI FAKTISK SNAKKER OM LITTERATUR, OG IKKE KIOSK-SØPPEL...

TAKK.

Posted: Wed Mar 22, 2006 0:58
by Terje
Og her ser vi baksiden av Høyremedalja: Den elitistiske forakten for alt vanlige folk liker. :P

Posted: Wed Mar 22, 2006 1:00
by Ceres
Jepp. Vanlige folk er noe herk.

:lol:

Posted: Wed Mar 22, 2006 1:00
by Loki
Terje wrote:Og her ser vi baksiden av Høyremedalja: Den elitistiske forakten for alt vanlige folk liker. :P
...trudde det var forsida, eg. :?



Sit du her og seier at det einaste eg liker ved Høgre er ansett som Høgres BAKSIDE?!

Posted: Wed Mar 22, 2006 1:03
by Terje
Loki wrote:Sit du her og seier at det einaste eg liker ved Høgre er ansett som Høgres BAKSIDE?!
Fra deres ståsted, i alle fall. Det er jo ikke noe særlig å distansiere seg så til de grader fra det potensielle stemmekveget. :lol:

Posted: Wed Mar 22, 2006 1:08
by Ceres
All makt til arbeiderne, hva? hehe...

Uansett, det finnes en egen tråd for Dan Brown, og dersom noen virkelig vil diskutere krim så gjør det i hvert fall med god krim, og start en god diskusjon... Ikke bare: Den er god! Neei! Jo! Neei! Jo!...

Posted: Wed Mar 22, 2006 10:27
by Simen
Vi hadde forfatterbesøk i norsktimen i går av Morten Harry Olsen, en artig fyr. Tror ikke de fleste hadde hørt om han, siste bok han ga ut er Størst av alt (2004), som visstnok var en "liten bestselger". Han anså seg selv helt i toppsjiktet blant norske forfattere, og at han har evnen til å holde en stigende kurve over popularitet.

Fikk selvsagt litt lyst til å lese noe av han, noen flere som har kjennskap til han?

Posted: Wed Mar 22, 2006 11:43
by Ceres
Nope... Aldri kommet over bøkene hans... Nå skal det jo sies da, at på biblioteker så er de nye bøkene gjerne utlånt, og i bokbuttikene så er de nye bøkene så dyre at man gjerne velger engelsk pocket... Så...

Posted: Sun Mar 26, 2006 16:08
by Ayreon
Har dere lest Den fjerde raneren? Syntes den er veldig bra.

Posted: Sun Mar 26, 2006 21:16
by Terje
Har lest Den Tredje Tvilling og Den Fjerde Protokoll, men aldri Den Fjerde Raneren. :P