Page 9 of 14

Posted: Fri Mar 17, 2006 1:27
by Terje
Den forhenværende panarken (ikke patriarken :lol: ) av Tarabon er en karakter jeg er veldig ambivalent til. På den ene sida er hun en sytete representant for adelens verste trekk, på den andre sida virka det ikke som at hun hadde det så veldig greit selv når hun var panark. Synes kanskje egentlig mest synd på henne.

Posted: Fri Mar 17, 2006 12:44
by Damien Frost
Hun panarken var jeg ikke så veldig imponert over selv. Her får hun tilbake trona si, men selv da er det klaging..
Men nå begynner jeg å bli litt småirritert på Siuan da. Likte henne godt i starten, men etter hun kom til Salidar(hvertfall i begynnelsen av LoC) har hun blitt litt slitsom med all den kjefinga si.

Posted: Sat Apr 29, 2006 3:17
by stefan_hoy
Synes Perrin er litt kjedelig! Bitcher alle fjortiskarene rundt etter hvor mye skjeggvekst de har. Vi veit Perrin dømmer karer ut fra det nå RJ, plis ikke la meg lese om kløing i dunskjegg lenger nå!

Synes de Fortapte er stas å lese om. Spesielt Lanfear, Rahvin, Asmo og Ishamael.

Har av en eller annen grunn også blitt facinert av Bel'al: Hvem er det du tror du er, din Bitmeg! :D

Liker å lese PoV til Taim, og, i sin tid, Moiraine.

Men over til mislikte igjen: blir utrolig irritert av Strikkekretsen! Og Egwene.

Værst av alle er uansett hun talentfulle jentungen fra Emondsmark som rømte fra AS leiren untenfor TV kanskje. Tror ikke jeg finner damer mer frastøtende enn hun.

Posted: Sun Apr 30, 2006 9:10
by Ceres
stefan_hoy wrote: Værst av alle er uansett hun talentfulle jentungen fra Emondsmark som rømte fra AS leiren untenfor TV kanskje. Tror ikke jeg finner damer mer frastøtende enn hun.
Tenker du ikke på Nicola? Hun var vel ikke fra Emondsmark? Eller er det enda ei som rømte? (Incanus?)

Og Strikkesirkelen.. :lol: Jeg blir stadig vekk overrasket over nye oversettelser...

Posted: Sun Apr 30, 2006 12:27
by Falya
Jeg er ikke incanus, men hvis du snakker om den Nicola som Nynaeve og Elyane møtte på en båtferd oppover mot salidar, så er det henne. Hvis jeg ikke husker feil prøvde hun å presse Egwene for å få mere makt..........

Posted: Sun Apr 30, 2006 13:13
by Ashaman
Ho prøvde å bestikke Egwene og andre Aes Sedaier i Salidar til at ho skulle få ekstra oppvisning, ho ville at alt skulle gå fortare.
Spoiler
Seinare i KoD så svik ho Salidar og reiser til TV, fordi ho trur dei vil la ho gange raskare fram der, noko ho angrar på seinare.
Eg har ikkje lest ferdig KoD enda, og har ei pause (grunna bil lappen), så er ikkje sikker på om ein får vita meir om ho seinare i boka.

Posted: Sun Apr 30, 2006 13:14
by stefan_hoy
Jo, stemmer. Nicola var det!

Strikkekretsen er vel Slektens en kul oversettelse vel! :) De er slektens ledere, de eldste.

Posted: Sat May 06, 2006 19:31
by Aan`Allein
likte Egwene dårligst av alle "hovedpersonen" helt fram til ch. "honey in the tea" i KoD, et av de beste kapittlene i serien hittil syntes jeg. Nå vet jeg ikke helt hvem jeg liker minst, men vet ihvertfall at jeg ikke alltid har funnet kapittlene fra Nynaeves PoV like underholdningsrike.

Posted: Sat May 06, 2006 19:38
by Sauegjeteren
Hei og velkommen til forumet.

Tror helst ikke admin vil ha så lange signaturere, heller ikke signatur med bildet. Du oppfordres til å legge inn presantasjon av deg selv i Presenter deg-tråden.

Posted: Sat May 06, 2006 19:41
by stefan_hoy
Skal være enig i den. Selv om jeg liker Nynaeve ganske godt. Men du kaller deg jo aan'allein? Tror du liker henne ganske godt jeg :P

Velkommen til forumet, men jeg slutter meg til Saus råd.

Posted: Sat May 06, 2006 19:45
by Aan`Allein
oki, kopierte det fra en signatur jeg har på et annet forum, viste ikke det var noe begresning på det, utenom det som er maksgrensen til forumet. har uansett forandrett det nå.

Elsker Nynaeve vel, men syntes ikke det skjer like mye når det er hennes PoV som de andre liksom.

Posted: Sat May 06, 2006 19:47
by Sauegjeteren
Aan`Allein wrote:oki, kopierte det fra en signatur jeg har på et annet forum, viste ikke det var noe begresning på det, utenom det som er maksgrensen til forumet. har uansett forandrett det nå.
Så da er vi venner igjen? :P

Men Mann. Jeg skal nok være enig med deg i at det er langtfra like gøy å lese om Nynaeve ja. Men det er jo gøy å lese om den utrolige inkonsekvensen henns likevel :D .

Posted: Sat May 06, 2006 19:54
by Aan`Allein
jaja klart det, trossalt jeg som er ny her 8)

Syntes det er gøyest å lese om når hun eksprimenterer med healing-evnen sine og oppdager nye ting

Posted: Sat May 06, 2006 19:57
by Sauegjeteren
Aan'Allalein wrote:Syntes det er gøyest å lese om når hun eksprimenterer med healing-evnen sine og oppdager nye ting
Bra det ja. Jeg holder på med gjenlesning nå og oppdager til min skrekk at jeg begynner å mislike Perrin mer og mer etter hvert. Huff. Men han havner nok ikke her enda :D

Akkurat nå tror jeg faktisk Elayne er den som er nærmest en plass her av de viktige. Hun er ganske bra kjedelig.

Posted: Sat May 06, 2006 19:59
by Aan`Allein
vet godt at jeg kjedet meg godt når den gjengen der var i Tanchico på jakt etter black ajah.