Dataspill og andre spill!

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Hvilket cs spill er best?

cs 1.5
1
6%
cs 1.6
6
35%
cs condition-zero
2
12%
cs source
8
47%

Total votes: 17

Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Pfff. Nå drar du foreksempel fokus vekk fra emnet, noe jeg innbiller meg at fjortisser kan gjøre. (Burde vite det, jeg er det jo selv.) Og du liker å provosere, noe mange også kan gjøre på tida.

Men selv spiller jeg ikke så mye slike spill, jeg liker best rollespill. Det er kreativitetstrening og skrivetrening.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

wow er roleplaying.

Skrive spill, er du fjern? Det har jeg aldri hørt noen like å øve.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Hverken å provosere eller og forsøke å få deg til og komme med argumenter er trekk som kjennetegner fjortisser.

Du baserer påstandene dine på noen få poster, og som jeg har erfart tidligere er du ikke så flink til å lese tidligere poster nøyaktig heller. Kanskje derfor svarene dine er så ukorrekte.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Wolfbrother wrote:Neverwinter nights er mye bedre.
NwN my ber, sjø! :D

Hadde så sykt dilla på det spillet i februar og tidlig i mars. Tror jeg spilte det i opptil 15 timer om dagen på det meste. Hvilke classes/races bruker du?
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Wolfbrother wrote:wow er roleplaying.

Skrive spill, er du fjern? Det har jeg aldri hørt noen like å øve.
Javel? Jeg trodde det var mer strategispill jeg, som jeg tror Warcraft er. Og den nederste kommentaren din hopper jeg elegant over. Nei, vent, jeg kommenterer den. Noen synes det er gøy å skrive, andre ikke. Og noen særinger skal det uansett være.

Og til Kjetil. Hvis du vil kommentere meg på slikt så ta det på pm. Det har ingenting med tråden å gjøre.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Digger flere, men mest half elf, og human. Jeg er rimelig dårlig i den magiske delen så holder meg til fighter, og ranger.

Men hvis man gjør som meg, og velger half elf, så kan man spessialisere seg som stalker, og senere bli rimelig god i magi, ved siden av at jeg bruker lett armor, slik at omtrent ingen kan treffe meg. With the magic bow, the stalker makes his prey, mwohaha 8) Bevare of the stalker with his dire wolf 8)

Vedder på at du er mage eller scorcer?
Last edited by Wolfbrother on Wed Apr 05, 2006 20:36, edited 1 time in total.
for there you have been,
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Warcraft er strategi/taktikk; World of Warcraft er rpg. ;)
- Verg., Aen., 3.315.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Don't kill me for being right... I would die constantly :wink:
for there you have been,
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Wolfbrother wrote:Digger flere, men mest half elf, og human. Jeg er rimelig dårlig i den magiske delen så holder meg til fighter, og ranger.

Men hvis man gjør som meg, og velger half elf, så kan man spessialisere seg som stalker, og senere bli rimelig god i magi, ved siden av at jeg bruker lett armor, slik at omtrent ingen kan treffe meg. With the magic bow, the stalker makes his prey, mwohaha 8) Bevare of the stalker with his dire wolf 8)

Vedder på at du er mage eller scorcer?
Nei, spiller som Paladin (half-elf, elf eller dwarf) eller fighter (ditto raser). Turn Undead er skikkelig nyttig å ha i mange av spillets kapitler, og våpenskillsene til Fighterne er også kjekke å ha.
- Verg., Aen., 3.315.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Du kan fjerne sykelig mange med turn undead ja, spessielt på alle de enorme graveyards, osv...

Men jeg finner heale skillsen til Paladin latterlig... Vel i starten iallefall, spilte aldri langt ut med den.
for there you have been,
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Den hvor han/hun kan heale en gang i løpet av en dag? Jo da, ikke så veldig nyttig, men dersom følgesvennen din får pest elelr noe sånt er den ikke så dum...
- Verg., Aen., 3.315.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Likevel. Paladin blir ofte beskrevet som fighteren som kan heale :roll: jeg kunne heale bedre to ganger dagelig :P

Må se om jeg skal spille det igjennom på nytt. Begynner å bli noen måneder siden nå. Problemet er at jeg har to spill, og når begge har tre cd-er klarer jeg aldri å finne hva som er til hvilken. (andre er foresten tanta mi sitt, hu fikk meg til å lese wot, asoiaf, og spille nwn)

Men jeg hørte at de skulle lage nr tre engang... Det ville jo verdt flott da.
for there you have been,
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Terje wrote:Warcraft er strategi/taktikk; World of Warcraft er rpg. ;)
Da hadde jeg hvertfall rett med Warcraft da. Var redd jeg hadde feil der også. Men det er vel litt forskjell på rpg'ene tenker jeg. For man beveger seg vel rundt og slikt? Men mye mer fritt i slik som på rollespillforumet her.
SirGalrim
Hengiven
Hengiven

Post by SirGalrim »

World of Warcraft er MMOG: Massive Muliplayer Online Game. Noen presterer å påstå at det er et MMORPG, Massive Muliplayer Online RolePlaying Game. Men det er litt sykt å påstå når det er ~2% av spillerene der som overhodet rollespiller. Og spillet har få, om ingen, spillmekanismer som tilrettelegger og oppfordrer til rollespilling.
A Memory of Light - memoryoflight.com
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Wolfbrother wrote:Likevel. Paladin blir ofte beskrevet som fighteren som kan heale :roll: jeg kunne heale bedre to ganger dagelig :P
Hehehe, healinge er ikke så nyttig, nei, men de har noen special abilities og sånt som er kjekke å ha.
SirGalrim wrote:World of Warcraft er MMOG: Massive Muliplayer Online Game. Noen presterer å påstå at det er et MMORPG, Massive Muliplayer Online RolePlaying Game. Men det er litt sykt å påstå når det er ~2% av spillerene der som overhodet rollespiller. Og spillet har få, om ingen, spillmekanismer som tilrettelegger og oppfordrer til rollespilling.
Ja, jeg har egentlig aldri fått inntrykk av at dette er noe mer enn et hack'n'slash, egentlig, men siden "alle andre" kaller det et rpg... :roll:
- Verg., Aen., 3.315.
Post Reply