Er The Wheel of Time noe jeg burde lese?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Damien Frost
- Sitter

Har vel ikke sett så mye til han nei. Hvertfall ikke fra hans synsvinkel, men det kommer nok etter hvert håper jeg.fei wrote:Tror faktisk jeg liker denne boken bedre en nr 1 og 2. Savner Rand i boken da, har ikke vært mye handling om han enda. Ca 150-200 sider igjen før bok nr 4 som jeg gleder meg til.
Fikk heller ikkje lest så mye i helgen som jeg hadde håpt på heller da, så bok 4 får nok vente i bokhylla en liten stund til...
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Det er lite du ser direkte til Rand i bok 3 ja, men det er jo morsomt å observere Taveren sporet som Moirane, Perrin, Loial og Lan følger da samt av vi endelig får se hva Moiraine er laget av og hvor langt hun er villig til å gå for å lykkes med sitt oppdrag. Hendelsene i Illian er jo utrolig spennende da.
Savner du Rands PoV så får du mer enn nok av det de neste tre bøkene!
Og så er det jo her du får se hvilken spesiell taveren evne Mat har!
Savner du Rands PoV så får du mer enn nok av det de neste tre bøkene!
Og så er det jo her du får se hvilken spesiell taveren evne Mat har!
De er i illian nå så nå gleder jeg meg. Mat sin evne er klart en av de feteste, det var på tide han fikk en mere sentral rolle i serien. Han har liksom vært litt på sidelinjen til nå.
Har heller ikke fått lest hva jeg pleier, datteren min har begynt i barnehage så alt er kaos hjemme(men i kveld muligens?)
Et spm. Jeg er kjent med de fleste forskjellige ajah'en, men ikke alle.Hva kjenneteger en hvit og grå ajah?
Har heller ikke fått lest hva jeg pleier, datteren min har begynt i barnehage så alt er kaos hjemme(men i kveld muligens?)
Et spm. Jeg er kjent med de fleste forskjellige ajah'en, men ikke alle.Hva kjenneteger en hvit og grå ajah?
Kvit Ajah sitt kjenneteikn er logikk. Det dei driv med er stort sett å angripe problem med logisk tenking. Alle handlingar dei gjer er styrt av deira sans for logikk.
Grå Ajah er meglarar. Deira oppgåve er å prøve å forhindre krigar ved megling, og å ende krigar på eit fredeleg vis, via megling.
Grå Ajah er meglarar. Deira oppgåve er å prøve å forhindre krigar ved megling, og å ende krigar på eit fredeleg vis, via megling.
Last edited by Torbjørn on Wed Sep 28, 2005 19:11, edited 1 time in total.
-
Damien Frost
- Sitter

Her går det da unna! Sitter nå fremdeles med bok 3 jeg da. Besøk hele helgen også, så da bli det vel ikke så mye lesing da heller.fei wrote:Da er jeg 50 sider ut i bok 4...hmm mangler prologen som jeg har begynt å like, men det første kapittelet var tilnærmet prolog da.
Takker icanus og ceres for svar.
De er nå på vei til Illian nå da, å etter det jeg hører her, kan det bli spennende!
Last edited by Damien Frost on Thu Sep 29, 2005 19:10, edited 1 time in total.
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
litt rart å tenke på at engwene og rand ahar vokst opp sammen egentlig, når en tenker på hvor redd hun egentlig er når han bruker kraften. hun skulle jo gifte seg med ham, hvorfor er hun da så redd for ham, hun burde jo stole på ham...
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Egwene er den av Emondsmarkingane som har vorte mes "inngrodd" i si nye rolle, som for ho er å vere ein del av det Kvite Tårnet. Det kan vere at ho har tatt til seg ein so stor del av Tårnet, at ho og har tatt til seg Aes Sedaiar sin naturlege mistru og frykt mot menn som kan lede Krafta. Hadde vore fint om alle kunne satt seg ned og snakka saman, og fått klarna opp i ein del misforståingar (t.d. Gawyn som trur Rand har drepe Morgase). Er irriterande...
Men angåande Egwene:
Spoiler for slutten av Crossroads of Twilight/prologen til Knife of Dreams:
Men angåande Egwene:
Spoiler for slutten av Crossroads of Twilight/prologen til Knife of Dreams:
Spoiler
Når Egwene kjem til Tårnet etter å ha vorte fanga, so føler ho at ho har kome heim, til tross for at ho kjem som fange, og det gav ho nytt mot. Det viser på ein måte kor viktig Tårnet har vorte for ho.
men får det bare ikke til å stemme at du plutselig ikke stoler på den mannen du har vokst opp sammen med, og med størrste sannsynlighet hadde kommet til å gifte seg med... de har da ikke vært så lenge hjemmefra.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?