Page 9 of 10
Posted: Thu Aug 17, 2006 23:18
by Wolfbrother
Shallis wrote:Jeg også liker Kilden bedre. Den har klare begrensninger, og en "ordentlig" forklaring på hvorfor noen ting går an og ikke andre. Den går lixm an å forstå seg på

Jeg tror jeg liker magi bedre ettersom at Harry Potter bruker det
Jeg har fått det inntrykket at magi er noe du trenger en gjenstand for å bruke, mens en kraft kan du bruke uten en tryllestav eller et pentagram. Dermed er wot en kraft som er sagt før. Men kraften i wot er da vel ikke mer logisk enn magien i HP? Har tatt masse feil før da

Posted: Thu Aug 17, 2006 23:45
by Akira
Én ting er sikkert: HP er bajs, WoT ruler. Kraften i WoT er bedre enn magien i HP. Fordi den er kraftigere. Skulle likt å se noen av de stakkarslige trollmennene lage noe som kan stå opp mot Balefire. Jeg synes Rand burde ta Callandor og jevne HP med jorda samtidig som han fjerner dem med Balefire. Mwoahahahhahaha.

Posted: Fri Aug 18, 2006 0:23
by Ayreon
Apropos HP. Siden handlingen er så godt som i vår verden, hvorfor kjemper de mot Woldemort med magi? Det hadde vært lettere om de slapp en atombombe på han.
Bøkene blir kanskje ikke så bra da
Posted: Fri Aug 18, 2006 2:07
by Wolfbrother
Haha ja å bombe England med atomvåpen var jo veldig lurt.
Posted: Fri Aug 18, 2006 10:31
by Akira
De burde sende inn militære spesialstyrker og tilintetgjøre alle og enhver av de slubbertene, snille som slemme. Akkurat som Doom. Noe one is to be left alive.
Posted: Fri Aug 18, 2006 14:37
by Sauegjeteren
Akira wrote:De burde sende inn militære spesialstyrker og tilintetgjøre alle og enhver av de slubbertene, snille som slemme. Akkurat som Doom. Noe one is to be left alive.
Vet du? Du skremmer meg.
Posted: Fri Aug 18, 2006 14:43
by Ayreon
Akira wrote:De burde sende inn militære spesialstyrker og tilintetgjøre alle og enhver av de slubbertene, snille som slemme. Akkurat som Doom. Noe one is to be left alive.
Mener at en atombombe gjør samme nytten, Hvis ikke Woldemort har en ukjent evne til å forvandle seg til en kakkerlakk.
Posted: Fri Aug 18, 2006 15:05
by Wolfbrother
Han har en evne til dra hvor han vil når han vil. Og om de skulle drepe han uansett så har han delt sjelen opp i flere deler rundt i verden.
Posted: Fri Aug 18, 2006 20:09
by Moghedien
Men hvis man slipper en atombombe over England vil man antaglivis drepe mange flere mennesker enn Voldemort rekker å drepe før han blir drept av Harry.. Selvfølgelig dreper Harry Voldemort! Og jeg håper av hele mitt hjerte at Daniel Radcliffe ikke skal spille den scenen..
Posted: Fri Aug 18, 2006 20:53
by Akira
Sauegjeteren wrote:Akira wrote:De burde sende inn militære spesialstyrker og tilintetgjøre alle og enhver av de slubbertene, snille som slemme. Akkurat som Doom. Noe one is to be left alive.
Vet du? Du skremmer meg.
Jeg vet det. Det er meningen.
Men til saken: En atombombe kommer til å utslette mer enn nødvendig. Derfor burde man bruke spesialstyrker. Vi vil jo tross alt spare "gompene".
Posted: Sat Aug 19, 2006 0:03
by Terje
Matt Cauthon wrote:liker kraften i WoT bedre enn andre fordi:
Magi er en ukjent kraft eller en substans som ikke har noen naturlig sammenheng med egenskapene forfatterne (eventuelt moderne "tryllekunstnere") hvelger og gi den. de påkaller denne enten med en trylleformel eller ett pentagram.
kraften`s egenskaper er mer sammenhengende og logisk i forhold til naturen.
Shallis wrote:Jeg også liker Kilden bedre. Den har klare begrensninger, og en "ordentlig" forklaring på hvorfor noen ting går an og ikke andre. Den går lixm an å forstå seg på

For Guds skyld: Gå tilbake til side 3 i denne tråden, og les
ALLE innleggende jeg har skrevet i denne tråden, og dere vil se at dere tar fullstendig feil. I alle fall hvis dere ikke klarer å argumentere bedre for dere enn dette her...
Sukk... her mimret jeg for bare noen minutter siden om hvordan jeg synes innleggene mine i denne tråden er blant de beste jeg har skrevet noensinne, og så viser det seg at ingen leser dem overhode, og at det i alle fall ikke er noen som gidder å prøve å forstå postene mine...

Posted: Sat Aug 19, 2006 17:32
by Moghedien
Nå har jeg lest noen av dem Terje! Ihvertfall de på side tre... Det med tryllestaver.. Og så vidt jeg vet, kan Harry Potter mennesker gjøre noe magi uten tryllestaver. Men magien blir jo selvfølgelig mye sterkere med tryllestav. Og når Humlesnurr døde var han jo ikke akkurat i helt tipp topp form..
En kraft
Posted: Sun Aug 20, 2006 2:16
by Nynaeve Sedai
Jeg hadde nok valgt en kraft...
Det krevs ingen tryllestav og det liker jeg...
Posted: Sun Aug 20, 2006 10:12
by Moghedien
Men det krever masse øving!
I Harry Potter magien trenger du bare å lære deg noen ord og den riktige svisj n' flippen!
Posted: Sun Aug 20, 2006 12:29
by Shallis
Er det derfor HP må gå på skole i sju år. Fordi det er så enkelt og ikke trenger øvelse
