Hva leser du for tiden?

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Locked
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Pedron Naill
Hengiven
Hengiven

Post by Pedron Naill »

davram bashere wrote:Ironi. Så morsomt.

Sier ikke at det er overraskende at de ikke har oppe klokken 22, bare at det er fordømt irriterende.
du er rar, vet du det?
kan jo være en tanke å kjøpe boka?
scott lynch wrote:Ooooh. You really dodged the fall of the axe on that question, didn't you?
Yeah, I kinda did. Hey, Tolkien was the guy that spoke seventeen languages. As for me, I... I'm, um, really good at Final Fantasy VI.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Jeg lister opp hva jeg ville lest hvis jeg hadde hatt den haugen liggende:

1. "The Lies of Locke Lamora" av Scott Lynch. Ikke akkurat en overraskelse dette her, men det den beste boka i haugen som jeg har lest.

2. "Anansi Boys". Gaimans nest beste bok etter American Gods IMO.

3. "I begynnelsen". Denne så interessant ut og jeg har alltid hatt lyst til å lese noe av Bringsværd.

4. "Shinto". Jeg liker japansk kultur.

5. "The Rise of the Roman Empire". Jeg regner med at dette er kanskje noe du allerede er godt kjent med, men jeg hadde nylig et prosjekt om Romerriket og har siden hatt et brennende ønske om å lære mer.

Håper dette var til noe hjelp :wink:

Ellers ble jeg nylig ferdig med min andre Christopher Priest bok (forfatteren av boka som filmen "The Prestige" ble basert på). "The Separation" er blitt en av mine favorittbøker gjennom tidene, men det skulle vise seg at "The Affirmation" var enda bedre. Sjekk bloggen for en full anmeldelse.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Lothair Mantelar wrote: 2. "Anansi Boys". Gaimans nest beste bok etter American Gods IMO.
Betryggande - ettersom den antakeleg er den einaste andre boka av han eg vil ha tid til å lese med det fyrste.
3. "I begynnelsen". Denne så interessant ut og jeg har alltid hatt lyst til å lese noe av Bringsværd.
Vel, med unntak av introduksjonsessayet fremst har han jo berre kompilert og oversatt, så "av" Bringsværd er vel å ta i.
5. "The Rise of the Roman Empire". Jeg regner med at dette er kanskje noe du allerede er godt kjent med, men jeg hadde nylig et prosjekt om Romerriket og har siden hatt et brennende ønske om å lære mer.
Ditto. Vel, minus prosjekt-biten. (Eller, teknisk sett den òg, antek eg, leverer i desse dagar ei oppgåve om romerske prestekap sin politiske betydning i seinrepublikken...) Tingen er at eg føler eg burde ha lese alle dei tre antikke bøkene om romersk historie som står på den lista (samt ei rekke andre). Men Polybius er vel kronologisk fyrst, så, ikkje så dumt å starte med den.

Tusen takk!
Håper dette var til noe hjelp :wink:
Jepp, mange takk!

Ellers ble jeg nylig ferdig med min andre Christopher Priest bok (forfatteren av boka som filmen "The Prestige" ble basert på). "The Separation" er blitt en av mine favorittbøker gjennom tidene, men det skulle vise seg at "The Affirmation" var enda bedre. Sjekk bloggen for en full anmeldelse.
Det var ikkje reint lite... håpar eg får tid til å sjekke han ut ein gong.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Sier ikke at det er overraskende at de ikke har oppe klokken 22, bare at det er fordømt irriterende.
Ironi er utrolig irriterende, mest fordi jeg er utrolig dårlig til å oppfatte når det er ironi og når det ikke er det.

Må forøvrig si at jeg er utrolig dårlig til å lese "nye"(altså bøker jeg ikke har lest før) bøker, en grunn er at biblioteket hjemme ikke akkurat er den beste til å ta inn fantasy og den andre er redselen for å begynne på en helt ny serie - ny verden, nye personer etc, redd for å miste oversikten over alle bøker jeg har lest, noe som kan føre til at leser bøker om igjen senere.
Manbearpig
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Begynn med "Lies of Locke Lamora," etter det ville jeg ha lyst til å lese "Approaches to Greek Myth" og "Roman Religion."

"The Artemis Fowl-files" kan du glatt hoppe over.

Pedron Naill wrote:

du er rar, vet du det?
Var det et retorisk spørsmål?
Hvis det ikke var det, må du først være så vennlig å definere "rar."
kan jo være en tanke å kjøpe boka?
Kaste bort gode penger på noe man kan låne gratis! Du er gal!
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

davram bashere wrote:
Begynn med "Lies of Locke Lamora," etter det ville jeg ha lyst til å lese "Approaches to Greek Myth" og "Roman Religion."

"The Artemis Fowl-files" kan du glatt hoppe over.
LoLL har blitt så pimpa at sjansen for at eg ikkje les den i desember er etter kvart byrja nærme seg null. AtGM og RR BURDE eg lese, men artikkelsamlingar byr meg av ein eller annan grunn alltid litt i mot. (Kjøpte dei som pensum og brukte kun eit par artiklar frå kvar av dei, men eg *likte* dei få artiklane eg las, difor eg satte dei opp på lista)
Pedron Naill
Hengiven
Hengiven

Post by Pedron Naill »

davram bashere wrote:
Pedron Naill wrote:

du er rar, vet du det?
Var det et retorisk spørsmål?
Hvis det ikke var det, må du først være så vennlig å definere "rar."

det var et retorisk spørsmål ja..
davram Bashere wrote:kan jo være en tanke å kjøpe boka?
Kaste bort gode penger på noe man kan låne gratis! Du er gal!
det vet jeg alerede, så trenger ikke bekymre meg der..
scott lynch wrote:Ooooh. You really dodged the fall of the axe on that question, didn't you?
Yeah, I kinda did. Hey, Tolkien was the guy that spoke seventeen languages. As for me, I... I'm, um, really good at Final Fantasy VI.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Leste ut Gloriana i dag tidlig, etter å ha stått fast sånn litt etter halvveis i over to uker. Typisk at det bare et par sider etter det stedet der jeg tok pause ble morsomt igjen.

Så akkurat nå leser jeg vel strengt tatt ingenting, med mindre jeg skal regne med den Lovecraft-antologien jeg har hatt liggende på nattbordet de siste to månedene. Tror jeg skal begynne på Goodkinds Phantom nå, så lese The Name of the Wind, og The Belgariad, og være ferdig med disse til jul. Så ken jeg kose meg med HP7 og Katharine Kerrs siste kvadrologi i jula.

Ekstremt urealistisk tidsplan, ettersom jeg også planlegger å lese fire-fem pensumbøker, samt et par-tre artikkelsamlinger. Sukk.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Mistenkjer at du vil digge dialogen i Belgariad og fnyse av resten. :lol:

(Og artikkelsamlingar sug, kondolerar)
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Meh, har ikke så alt for høye forventinger til serien, så jeg tror den kommer til å overraske meg positivt. Dessuten er den godt likt av tre av de fire-fem personene jeg respekterer mest, fantasy-wise, så den kan ikke være ille. ;)

Og disse artikkelsamlingene er heller ikke så ille, de handler om interessante ting som lingvistikk og historisk arkeologi. (Og du Relling, du holder kjeft.)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Som ei bak disken på Outland sa ein gong til meg; Eddings er ein enten-eller type forfattar, og eg trur kor barnleg (merk mangelen på "s" ;P) til sinns du er kan avgjere mykje. Ho likte han visstnok ikkje i det heile, men sjefen hennar likte han veldig godt...
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Jeg fikk "Crooked Little Vein" av Warren Ellis fra bokklubben i går ettermiddag. Har gledet meg til å lese denne *kjempelenge* :D

Dette sto forresten på baksiden av boka:
Joss Whedon wrote:I think this book ate my soul. Warren Ellis has mapped out the psychosexual underbelly of America with a foreigner’s clarity and a lunatic’s glee. Funny, inventive, and blithely appalling, this book is Dante on paint fumes.
Regn med en veldig positiv anmeldelse i løpet av et par dager.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Dammit, Joss! :x
Chiad
Asha’man
Asha’man

Post by Chiad »

phenomena
Pedron Naill wrote:Bokk nr5 ligger på nattbordet mitt den :P så den finnes og den er kommet for å bli :wink:
OOHh!!Har den komt ut allerede!? Akkurat som DB har det gått meg hus forbi, trodde fyren holdt på å skrive boka enda jeg! Løpe, løpe til bokhandelen! :P

Ps har ikke vert innpå forumet i det siste så derfor må jeg bare unnskylde å poste denne litt "sent".
Locked