Hvis dere ikke greier å gjette dere til det så står svaret her:
TWoT quiz-tråd - Plottavsløringar i spoiler.
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Jeg skrev ikke at det nødvendigvis måtte være et uttrykk, men at det også kunne være et kallenavn.
Nå gjelder Kjetils spørsmål, som jeg ikke har peiling på...
Matt kaller Tuon "Precious" i KoD som en slags hevn for at hun kaller ham "Toy".
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Queen Alliandre's title is Queen of Ghealdan, Blessed of the Light, Defender of Garen's Wall.
hm. to sek. må tenke ut nytt spørsmål.
Edit: Hva var det Chaena og Nangu trodde Nynaeve kunne gjøre?
hm. to sek. må tenke ut nytt spørsmål.
Edit: Hva var det Chaena og Nangu trodde Nynaeve kunne gjøre?
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

Chaena og Nangu var soldater i Unos følge. Uno mente at Nynaeve kunne slakte en okse med den tungen hennes på ti skritt avstand. Chaena og Nangu trodde at hun kunne gjøre det på femti skritts avstand.
Da gjelder mitt spørsmål:
Hvilket tegn har Isam, "Slayer"?
Da gjelder mitt spørsmål:
Hvilket tegn har Isam, "Slayer"?
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

Dere er så langt fra svaret at det ikke er gøy en gang. Jeg innrømmer at dette kanskje var litt vanskelig, fordi jeg fant svaret på en eller annen obskur wot side. Isams tegn er ei eikenøtt (!), som det står i "the dark prophesi" eller noe slikt.
Jeg lar noen andre få æren av å ta neste spørsmål.
Jeg lar noen andre få æren av å ta neste spørsmål.
Kjetil sa det for mange innlegg sidan, problemet er at i følge glossaret til tDR so er det Luc som har ei eikenøtt som teikn, ikkje Isam. Dei er to forskjellige personar.
WoT FAQen om Luc/Isam/Slayer. (innheld spoilerar for WH)
Spoiler
(Som har smelta saman til Banemannen/Slayer, men i utgangspunktet to personar.)