Page 10 of 14
Posted: Sun Oct 02, 2005 2:33
by Treveler
Det er jo ikke snakk om å stole på eller ikke. De har vokst opp med at alle menn som kan kanalisere kraften er galen, Den mest kjente og beryktede er dragen selv som drepte sin kone, alle sine barn og resten av slekten sin. Han gjorde ikke det fordi han var ond, men fordi han var gal. Det samme vil stemme for Rand visst det eventuelt skjer og det er også grunnen til at hun ikke "stoler" på han 100%. Hun må overvinne frykten hun har vokst opp med at menn som kan kanalisere kraften er alle sinnssyk, og den gjenfødte dragen er den mest sinnssyke av alle. Han er mer fryktet enn noen av de fortapte.
Sett i det lyset kan jeg forstå Egwenes reaksjon.
Posted: Sun Oct 02, 2005 10:11
by fei
Bare lurer på en liten spoiler
Er det i skyggen stiger Rand lærer å bruke kraften av Asmodeon?, han har møtt Lanfear nå og hun har sagt han skulle lære å bruke saidin av en fortapt som het Asmodeon
Posted: Sun Oct 02, 2005 13:30
by Treveler
Det er i bok 5.
Posted: Sun Oct 02, 2005 13:32
by Torbjørn
Shadow Rising (Skyggen Stiger) er bok #5 sant?
I so fall:
Ja, men det byrjer i The Fires of Heaven (bok #4). Trur eg --- er ikkje heilt sikker kor den eine slutter og den andre byrjer...( AsmodeAn)
Posted: Sun Oct 02, 2005 13:54
by Treveler
incanus wrote:Shadow Rising (Skyggen Stiger) er bok #5 sant?
I so fall:
Ja, men det byrjer i The Fires of Heaven (bok #4). Trur eg --- er ikkje heilt sikker kor den eine slutter og den andre byrjer...( AsmodeAn)
Nei det begynner i bok 5, The fires of Heaven

Posted: Sun Oct 02, 2005 13:55
by Simen
incanus wrote:Shadow Rising (Skyggen Stiger) er bok #5 sant?
I so fall:
Ja, men det byrjer i The Fires of Heaven (bok #4). Trur eg --- er ikkje heilt sikker kor den eine slutter og den andre byrjer...( AsmodeAn)
Hehe, motsatt. Shadow Rising (Skyggen stiger) er bok 4. The Fires of Heaven (Himmelens flammer) er nr 5.
Så undervisningen begynner vel mens de vandrer i Aiel Waste i bok 5 ja.
Posted: Sun Oct 02, 2005 14:00
by Torbjørn
Uff, miksa namna på dei... Har dei berre på norsk (og delt opp i tre deler) so eg har aldri fått eit skikkeleg "forhold" til dei eigentlege namna deira...
Asmo vart forresten "ansatt" som lærar i det siste kapittelet av bok#4. Eg sjekka. Men han lærer vel ikkje bort stort før i bok#5...
Posted: Sun Oct 02, 2005 14:03
by Treveler
incanus wrote:Uff, miksa namna på dei... Har dei berre på norsk (og delt opp i tre deler) so eg har aldri fått eit skikkeleg "forhold" til dei eigentlege namna deira...
Asmo vart forresten "ansatt" som lærar i det siste kapittelet av bok#4. Eg sjekka. Men han lærer vel ikkje bort stort før i bok#5...
Bok 4 slutter vel med at Asmodian blir fanget så det er vel trygt å si at selve læreprosessen begynner i Fires of Heaven.
Posted: Sun Oct 02, 2005 14:04
by Torbjørn
Hehe, riktig det. Som eg sa, vart han berre "ansatt" i bok#4.
Posted: Mon Oct 03, 2005 18:45
by Ceres
Her var det mange spoilere du gitt...
Blir du ferdig med lesinga før KoD kommer ut nå da? Synes det høres ut som om det er et litt ambisiøst prosjekt dersom du er på bok fem fei. Ah... bare ei uke igjen....
Posted: Tue Oct 04, 2005 8:46
by fei
Planen er å være ferdig med bok 11 når bok 12 kommer ut, men det ser ut til at jeg leser ut de første 11 bøkene i god tid til bok 12.
Fra tidligere hvor lang tid bruker RJ på å gi ut oppfølgerene? Håper ikke det går flere år mellom bok 11 og bok 12.
Posted: Tue Oct 04, 2005 8:47
by Ceres
Tviler på at bok tolv kommer før 2008. To-tre år er vanlig.

Posted: Tue Oct 04, 2005 18:23
by Faile
uff!!!

*holde pusten mens jeg venter*
Posted: Tue Oct 04, 2005 21:14
by Wolfbrother
Jeg digger alle bøkene du listet opp, og mener at det er et must å lese wot. det er ikke så lenge siden jeg ble helt avhengig av bøkenes verden, men etter den første wot boken klart jeg nesten ikke å stoppe for å puste engang. du MÅ bare lese bøkene i wot.
Posted: Tue Oct 04, 2005 21:26
by Ashaman
Helt enig, WoT serien er et must, men bare må lese den!!!
Jeg tror jeg må begynne på nytt for å få litt system på hendelsene!! To år siden jeg begynte!! Må bare bli ferdig med Den Mørke Materien først!!
Er d noen som vet når CoT kommer ut på norsk?!?!?! (må ha den, bare må ha den!!)